Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:15:25 GMT

حمایت از ایده های نو در حوزه اجرای جشنواره ها

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۶۶۵۹

حمایت از ایده های نو در حوزه اجرای جشنواره ها

قزوین-ایرنا- سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: از پیشنهادها و ایده های نو برای اجرای جشنواره ها استقبال می کنیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل ار روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، محمد درافشانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره کیک و شیرینی های سنتی قزوین از افراد برگزیده خواست تا ایده ها و پیشنهادهای خود را جهت اجرای هر چه بهتر و با کیفیت تر چنین جشنواره هایی به این سازمان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره هایی نظیر شیرینی های سنتی منجر به انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل جوان در حوزه شیرینی های سنتی و بومی شهر قزوین و همچنین زنده نگه‌ داشتن آیین ها و سنت‌های فرهنگی و اجتماعی می شود.
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز در این آیین گفت: بخش جشنواره ها با رویکرد برند سازی شیرینی ها و غذاهای سنتی قزوین در برنامه های سال 97 این سازمان پررنگ تر دیده شده است.
صادق آریان از راه اندازی کارگروه غذاها و شیرینی های سنتی قزوین با حضور افراد صاحب سبک و مجرب در این سازمان خبر داد و افزود: یکی از خروجی های این کارگروه چاپ مجله دوزبانه انگلیسی و فارسی همراه با لوح فشرده خواهد بود.
وی یادآور شد: 350 نفر از بانوان قزوینی در دومین جشنواره کیک و شیرینی های سنتی قزوین شرکت کرده بودند که پس از داوری 10 نفر برگزیده شدند.
جشنواره کیک و شیرینی به مناسبت هفته وحدت به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شده بود.
بانوان قزوینی به پخت 30 نوع شیرینی سنتی می پردازند.
باقلوا،پادرازی و نان قندی از معروف ترین شیرینی های سنتی قزوین به شمار می روند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

حسین طاهری با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

به گزارش تسنیم، وی از ثبت ۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی گز اصفهان خبر داد.

طاهری از ثبت هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول ۵۰۰ سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشور‌های جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحد‌های تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • ۷ اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • آغاز به کار دومین جشنواره عکاسی در سنندج
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد