Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@08:09:59 GMT

پس از ۵ ساعت خاموشی، برق به ونزوئلا بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۶۹۲۷

پس از ۵ ساعت خاموشی، برق به ونزوئلا بازگشت

قطعی برق بخش‌های مهمی از پایتخت ونزوئلا، کارآکاس را به همراه ایالت‌های نزدیک آن، میراندا و وارگاس، به مدت ۵ ساعت از کار انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه قطعی برق بخش‌های مهمی از پایتخت ونزوئلا، کارآکاس را به همراه ایالت‌های نزدیک آن، میراندا و وارگاس، به مدت ۵ ساعت از کار انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقامات علت این قطعی برق را که از ظهر به وقت ونزوئلا (۱۹.۳۰ به وقت تهران) آغاز شده بود، پارگی یک کابل مهم که برج توزیع را به نیروگاه برق متصل می‌کرد، اعلام ردند.

این قطعی برق بر خطوط تلفن، بخشی از متروی کاراکاس و فرودگاه اصلی مایکویتا در خارج از پایتخت تاثیر گذاشت.

درحال حاضر این کشور درگیر سریع‌ترین نرخ تورم جهان، افزایش سؤ تغذیه و افزایش بیماری‌ها  است و سیستم اقتصادی این کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

ادامه دارد ...

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به بازداشت «خورخه گلاس» معاون سابق رئیس جمهوری اکوادور دستور تعطیلی سفارت و دو کنسولگری ونزوئلا در اکوادور را صادر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مادورو سه‌شنبه گفت که وی دستور داده است که «پرسنل دیپلماتیک فورا به ونزوئلا بازگردند.»

پلیس اکوادور اخیرا در یورش به سفارت مکزیک گلاس را بازداشت کرد. دادستانی اکوادور معاون سابق رئیس‌جمهوری را به اختلاس متهم کرده است.

گلاس در ماه دسامبر (آذر- دی) به عنوان مهمان وارد سفارت مکزیک در کیتو شده بود. در آن زمان، نماینده حقوقی وی گفت که این مقام سابق قربانی آزار و اذیت شده است.

در پی اقدام پلیس اکوادور، مکزیک و نیکاراگوئه در پی این اقدام روابط دیپلماتیک خود را با کیتو قطع کردند. کشور‌های آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، کوبا، پرو و ونزوئلا این اقدام را محکوم کردند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به اقدام پلیس اکوادور گفت که این اقدام احتمالا ناشی از بی‌تجربگی «دانیل نوبوآ» رئیس جمهوری ۳۶ ساله اکوادور یا مشاوره بد به وی بوده است.

وی این مساله را «اقدامی اقتدارگرایانه» خواند و درباره همتای جوان اکوادوری خود اظهار کرد: این امور زمانی رخ می‌دهد که دولت‌های ضعیف فاقد ظرفیت یا حمایت مردمی زمام امور را در دست می‌گیرند.

پیشتر ۲ کشور دور دیگری از تنش‌ها را تجربه کرده بودند؛ زمانی که رئیس‌جمهوری مکزیک درباره ترور فرناندو ویاویسنسیو نامزد ریاست جمهوری اکوادور اظهار نظر و این ترور را با خشونت‌های اخیر مکزیک در آستانه انتخابات ماه ژوئن (خرداد- تیر) این کشور مقایسه کرد. دولت اکوادور در واکنش به این اظهارنظرها، سفیر مکزیک در کیتو را عنصر نامطلوب خواند و دستور اخراج وی را صادر کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • اقتصاد در ورطه خاموشی / هشدار برقی به اقتصاد
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • قطعی برق در ۵ شهرستان گیلان
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • قطعی گاز مناطقی از خمام، رودبار و رودسر
  • انتقال تجربیات کشاورزی ایران به ونزوئلا
  • گزارش تصویری | نمایشگاه گروهی عکس بازگشت