Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت:اعتبارات سازمان راهداری به سه سال پیش بازگشته است و ما از سال ۹۵ درگیر کاهش بودجه هستیم.

به گزارش تین نیوز از هفته نامه حمل‌ونقل محمد تیموری، عضو هیئت‌عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص رقم اعتبار بودجه سازمان راهداری گفته است: کلاً ساختار بودجه امسال متفاوت است و دوستانی که تیتر افزایش بودجه را انتخاب کردند مقایسه‌ای بین جدول۷ بودجه سال ۹۶ و ۹۷ داشتند، درصورتی‌که اعتبارات ردیف‌های متفرقه امسال به جدول ۷ اضافه شده است که در سال گذشته نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتبارات سازمان از سال گذشته کمتر شده است و حدود ۷ درصد کاهش داشته است. در سال گذشته ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در پیوست یک بود و ۱۱۰۰ میلیارد تومان در ردیف‌های متفرقه و درآمدی بود که سرجمع اعتبارات عمرانی به رقم ۱۸۰۴ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی با توضیح اینکه امسال همه این اعتبارات را در جدول ۷ نشان داده‌اند؛ درحالی‌که رقم بودجه ۱۸۰۴ هزار میلیاردی سال گذشته به ۱۶۸۰ هزار میلیارد رسیده است اضافه کرد: سرجمع اعتبارات عمرانی ما از ۱۸۰۴ هزار میلیارد تومان به ۱۶۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که به معنای کاهش ۶.۸ درصدی است. از طرفی اعتبارات ما در سال ۹۶ هم کمتر از سال ۹۵ بود و تقریباً ۲۶ درصد کاهش داشتیم و امسال هم ۶.۸ دهم درصد کاهش بودجه داریم؛ یعنی اعتبارات سازمان راهداری به سه سال پیش بازگشته است و ما از سال ۹۵ درگیر کاهش بودجه هستیم. در سازمان راهداری هم بحث عمده ما تأمین نیاز کارگران است.

وی ادامه داد:حقوق ۱۰ هزار نفر از کارکنان راهداری در استان‌ها از محل اعتبارات تملک پرداخت می‌شود و اگر تصورمان این باشد که این کاهش بودجه بدون تغییر در مجلس تصویب شود مشکلات ما در این بخش بیشتر هم می‌شود.

تیموری ادامه داد:مشکل اساسی دیگری که در بودجه امسال وجود دارد بحث قیر است. قیری که هرسال به‌صورت رایگان برای نگهداری راه‌ها دریافت می‌کردیم برای سال آینده حذف شده است. این درحالی است که همین امسال حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان عملیات  روکش کردن جاده‌ها از محل قیر رایگان بوده است که در بودجه سال۹۷ حذف شده است و لازم است مجلس روی این موضوع تجدید نظری داشته باشد؛ درغیراین‌صورت روکش کردن آسفالت جاده‌ها عملاً متوقف می‌شود و این یکی از مشکلات اساسی‌ خواهد بود که در سال آینده با آن مواجه هستیم.

عضوهیئت عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص  وضعیت تخصیص اعتبارات  نیز گفت:امسال مبلغ تخصیص اعتبارات عمرانی نقدی از بودجه ۱۸۰۴ هزارمیلیاردی تنها ۱۹ میلیارد تومان است، یعنی رقمی کمتر از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی داده شده است و اسناد خزانه‌ای هم که به سازمان تعلق گرفت هنوز به دلیل عدم سررسید آن استفاده نشده است. اما رقم آن ۱۲۵هزار میلیارد تومان اسناد خزانه یک‌ساله و۱۳۳ میلیارد هم اسناد خزانه دوساله است که سرجمع به رقم ۲۵۸میلیارد تومان اسناد می‌رسد. اگر درصد بگیریم شاهد هستیم که تنها حدود ۱۶ درصد در سال‌۹۶ تخصیص اعتبارات نقدی و غیر‌نقدی داشتیم و تخصیص اعتبارات نقدی به کمتر از یک‌درصد می‌رسد.

تمیوری در خصوص نحوه‌ اجرای برنامه‌های سازمان راهداری ازجمله افزایش ایمنی و کاهش تلفات در سال آینده با این رقم اعتبار، گفت:آن‌طور که همه قول داده بودند بودجه ایمنی افزایش چشمگیری نداشت و این نکته مورد توجه قرار نگرفت. در کشور ما بیش از ۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر از طریق جاده و نه با ریل و هواپیما انجام می‌شود. نه مانند بسیاری از کشورها آبراهه داریم و نه خطوط ریلی در این حد تکمیل شده است که بتوانیم مردم را به سمت استفاده از ریل سوق دهیم.

تیموری گفت:چیزی که سهل‌تر است حمل‌ونقل جاده‌ای است و به دلیل همین مطلوبیت و تقاضا، ما در سال فقط ۸ هزار میلیارد تومان نیاز مالی برای نگهداری راه‌ها داریم که با بودجه امسال تأمین آن بسیار سخت شده است.

به گفته تیموری در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده سعی می‌کنیم منابع پایداری برای نگهداری راه‌ها و جاده‌ها داشته باشیم. در دنیا برای نگهداری جاده‌ها سه نوع مالیات وجود دارد؛ مالیات جاده، مالیات خودرو و مالیات سوخت. ما درواقع در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، به دنبال این هستیم که اعتبارات پایداری داشته باشیم که هرسال به دنبال بودجه‌ دولتی نباشیم.

عضوهیئت عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌وبودجه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  ادامه داد:عادلانه‌تر هم این است که  این روش در شرایط کسری بودجه دولت اجرایی شود. کسی که از جاده استفاده می‌کند به تبع سوخت بیشتری استفاده می‌کند و باید مالیات سوخت آن را پرداخت کند.

به گفته ی تیموری درحال‌حاضر ترافیک جاده‌ها به دلیل استفاده از خودروی شخصی افزایش یافته است و ما هیچ عوارضی  برای نگهداری راه‌ها از بنزین نمی‌گیریم. عوارض خودرو هم که به‌صورت سالیانه است و به جیب شهرداری می‌رود و برای حمل‌ونقل برون‌شهری هم عوارضی از خودرو وصول نمی‌شود. عوارض جاده‌ای هم به‌صورت محدود در آزادراه‌ها اعمال می‌شود.

وی توضیح داد که درآمد ما از آزادراه تهران-قم در سال جاری  ۱۵ میلیارد تومان از محل عوارض است اما ۴۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری این آزادراه در سال جاری بوده است و هماهنگی بین درآمد و هزینه‌های نگهداری وجود ندارد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از لغو انسداد محور کرج -کندوان به دلیل شرایط نامساعد جوی آب و هوا خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌علی زندی‌فر مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز با اعلام لغو انسداد محور کرج ـ کندوان اظهار ‌داشت: مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ کندوان که از تاریخ دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به مدت سه روز به دلیل انجام عملیات عمرانی نصب توری بر روی کوه مسدود شده بود به دلیل شرایط نامساعد جوی آب و هوا لغو و تردد برقرار شد.

وی افزود: انسداد مسیر جنوب به شمال محور کرج ـ کندوان طی دو روز گذشته برای افزایش ایمنی و به‌منظور جلوگیری از ریزش سنگ صورت گرفته بود که قرار بود این انسداد امروز هم تمدید شود، اما با توجه به شرایط جوی منتفی و تردد در محور برقرار شد.

 مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تصریح کرد: در صورت انسداد مجدد در روزهای آینده اطلاع رسانی انجام خواهد شد و رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • محور هراز بازگشایی شد
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد
  • ◄ استخدام فوری 10 هزار راننده با فراخوان سازمان راهداری و نکات مهمی درباره آن
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • تسهیل تجارت و تردد در پایانه های مرزی از رویکردهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان