Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:06:10 GMT

تظاهرات حمایت از قدس در مقابل سفارت آمریکا در پراگ

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۷۳۴۴

تظاهرات حمایت از قدس در مقابل سفارت آمریکا در پراگ

پایتخت چک شاهد تظاهرات شبانه‌ در اعتراض به اقدام یک جانبه آمریکا درباره قدس بود. فعالان و حامیان مساله فلسطین و نیز برخی از فلسطینی‌های ساکن این کشور در میدان اصلی شهر پراگ تظاهرات کرده و سپس در مقابل سفارت آمریکا در این شهر تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع مصر، شرکت کنندگان در اعتراض به اقدام یک جانبه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس شعارهایی سر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم‌های فلسطین و تصاویر و پلاکاردهایی در محکومیت این اقدام ترامپ در دست داشتند و از جامعه جهانی خواستند به مسئولیت‌های خود در این خصوص عمل کند.

معترضان اقدام اخیر آمریکا را به منزله جنگی دانستند که پیامدهای آن منطقه و جهان را در بر خواهد گرفت.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی در راستای تاکید بر هویت عربی قدس و فلسطین سر داده و از دولت جمهوری چک خواستند در مخالفتش با اقدام آمریکا ثابت قدم بوده و در برابر فشارهای آمریکا و اسرائیل تسلیم نشود.

یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن ابراز خشم شدید خود از اقدام آمریکا گفت: ترامپ همانند امپراطوری دربرابر فلسطینی‌ها و خواست جامعه جهانی که مبتنی بر قوانین بین‌المللی است رفتار می‌کند. چنین تصمیمی هیچگونه آینده‌ای ندارد و ترامپ این موضوع را متوجه شده است.

یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات نیز گفت: مساله فلسطین برای اعراب، مسلمانان و مسیحیان اهمیت دارد. این مساله فراتر از یک وعده فی البداهه بوده و در آن اشتباهاتی جغرافیایی و تاریخی وجود دارد.

وی افزود: میزان مخالفت‌های جهانی با این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا ثابت می‌کند که حق با ماست و ما با این باور به دنیا آمده و خواهیم مرد.

یکی دیگر برگزار کنندگان این تظاهرات گفت: مردم فلسطین در تاریخ معاصر خود بیش از ۱۰۰ هزار شهید، ۲۵۰ هزار زخمی و بیش از یک میلیون زندانی و اسیر داده، هفت انقلاب بزرگ و دو انتفاضه داشته و در ده‌ها درگیری و جنگ در داخل و خارج شرکت کرده‌اند و تاکنون هزینه‌های سنگینی را برای حفظ هویت ملی خود پرداخت کرده‌اند. آنها امروز نیز با همبستگی و پایداری می‌توانند این اقدام سیاسی غیرمسئولانه را ناکام گذاشته و هرگونه توطئه‌ای علیه هویت خود را درهم شکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است