Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این‌که در حوزه اقتصاد دانش بنیان، از دانش به تولید می‌رسیم، گفت: در اقتصاد دانش بنیان به جای این‌که دانش در خدمت تولید باشد، تولیدات هستند که به نوعی در خدمت دانش قرار می‌گیرند و دانش است که باعث آن تولید می‌شود.

امید حاجتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان یک طیف است و برای تولید هر چیزی باید یک حداقل دانشی وجود داشته باشد، اظهار کرد: مناسبت ترین متری که می‌توان در بحث اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفت این است که ارزش مواد اولیه در مقابل ارزش مواد نهایی تفاوت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: این مساله به شکلی است که ارزشی که به محصول نهایی داده می‌شود بیشتر از این‌که به واسطه ارزش مواد اولیه باشد، به دلیل دانشی است که در ساخت به کار برده شده است.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان این‌که در حوزه اقتصاد دانش بنیان، از دانش به تولید می‌رسیم، گفت: در اقتصاد دانش بنیان به جای این‌که دانش در خدمت تولید باشد، تولیدات هستند که به نوعی در خدمت دانش قرار می‌گیرند و دانش است که باعث آن تولید می‌شود.
 
حاجتی عنوان کرد: اگر در فضای رقابتی به دنبال ایده‌های جدید باشیم تا از مونتاژ کاری در بحث تولید فاصله بگیریم و بخواهیم نیاز خود و خارج را در کشور تولید و در بازار آزاد رقابت کنیم، باید به بحث پژوهش در جهت توسعه فعالیت‌ها و بهبود کیفیت توجه کنیم.
 
وی ادامه داد: به جهت این‌که دستگاه‌های مختلفی در استان و کشور، متولی موضوعات مختلفی هستند، باید بتوانیم در حوزه‌هایی مانند حوزه پژوهش و اقتصاد دانش بنیان که سوءاستفاده‌های زیادی از آن‌ها نیز می‌شود، با فراهم سازی یک بستر سالم و شفاف با حفظ حق و حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان دانش و ایده، فضایی را ایجاد کنیم تا از موازی کاری‌ها جلوگیری شود.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان ادامه داد: این کار باعث جلوگیری از صرف هزینه‌های زیادی در این زمینه و همچنین مانع سرقت دانش دیگران می‌شود و زمینه را برای استفاده از کارها و نتایج پژوهش دیگران مهیا می‌کند تا دستگاه‌هایی که شرح وظایف موازی دارند، از کارهایی که در دستگاه دیگر انجام شده است، استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان