Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@08:22:50 GMT

ثبت نام بیست و یکمین مراسم ازدواج دانشجویی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۷۷۷۳

ثبت نام بیست و یکمین مراسم ازدواج دانشجویی آغاز شد

ثبت نام بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی آغاز شد، زوج های دانشجو تا ۲۰ دی ماه ۹۶ برای ثبت نام فرصت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، زوج های دانشجوی واجد شرایط می توانند به سایت رسمی ستاد ازدواج به آدرس http://ezdevaj.nahad.ir مراجعه کنند.

تاریخ عقد مجاز جهت ثبت نام اولیه یک مهر ۹۵ تا یک دی ۹۶ است. در مواردی که هر دو زوج دانشجو باشند، فقط یکی از آنها باید به عنوان داوطلب اصلی برای ثبت نام اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان تا یک هفته بعد پس از ثبت نام، مدارک لازم را جهت تائید به دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یا دفتر استانی مربوطه ارائه کنند تا ثبت نام قطعی شود.

در دانشگاه هایی که دفتر نهاد وجود ندارد، دانشجویان پس از ثبت نام، مدارک لازم را جهت تائید به رابط فرهنگی دانشگاه که از طرف ستاد ازدواج تعیین شده ارائه کنند تا ثبت نام قطعی صورت گیرد. مدارک لازم جهت تایید، اصل عقدنامه، اصل شناسنامه و کارت ملی زوجین، اصل کارت دانشجویی است.

دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید حداکثر یک هفته پس از دریافت مدارک هر داوطلب، نسبت به تعیین تکلیف در خصوص تائید یا رد ثبت نام در سایت اقدام کنند.

ویرایش اطلاعات ثبت نام شده توسط خود داوطلب و صرفاً قبل از تائید ثبت نام مقدور است. زوج های دانشجو تا ۲۰ دی ماه ۱۳۹۶ برای ثبت نام فرصت دارند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در کارگاه خانواده متعالی که با حضور مسئولان و اولیای دانشجویان برگزار شد، محور خوشبختی فرزندان را خانواده‌ها دانست و گفت: اگر مثلث «دانشجو، دانشگاه و خانواده» را در نظر بگیریم همفکری و تعامل بیشتر خانواده‌ها با استادان و دانشگاه در کاستن از خطراتی که دانشجویان را تهدید می‌کند کارساز است.

وی ادامه داد: طرح موضوع خیلی از مشکلات باید نزد روانشناس انجام گیرد و دانشجو به صورت فردی مداوا شود. جوان دارای نشاط، شادابی و مجموعه‌ای از فرصت‌هاست که باید آن را در راه صحیح هدایت کرد و به فضیلت رساند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: راهزنان فکر، عقل و اندیشه جوانان با استفاده از فضای مجازی و شبهه در حال بیمار کردن فرزندانمان هستند و چون در پیشگیری موفق نبودیم در درمان با مشکل مواجه هستیم.

زارع، تمایل به جنس مخالف را یک نیاز طبیعی دانست که در دانشگاه به‌دلیل قرار گرفتن در فضای مختلط بروز می‌کند و والدین نباید نسبت به وجود آن تغافل داشته باشند، در گام نخست دانشجو باید نفس خود را مدیریت کند.

وی افزود: وظیفه مهم دیگری که خداوند بر عهده پدران، مادران و استادان  قرار داده، هدایت و مهیا کردن زمینه ازدواج آنان است، خداوند در آیه ۳۲ سوره نور می‌فرماید: «وانکحوا الایامی منکم و الصالحین من عبادکم و امائکم ان یکونوا فقراء یغنهم اله من فضله و اله واسع علیم».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: امام صادق (ع) در توضیح این آیه فرمودند که توسعه‌ زندگى در سایه‌ى ازدواج است و کسى که از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند سوءظن برده است.

زارع، فطرت انسان را خداجو و پاک دانست و ادامه داد: گاهی اوقات جوان ما، با شرکت در محیط معنوی مانند راهیان نور، فطرت خداجوی او از خواب غفلت بیدار شده و مسیر خود را شناخته و بیمه می‌شود.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست استادان روانشناس دیدگاه‌های خود را در زمینه شناخت و پرورش جوانان مطرح و به سوالات والدین شرکت‌کننده در این کارگاه پاسخ دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت تداوم ارائه خدمات مشاوره ازدواج در نوروز
  • مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • لزوم توجه جدی خانواده‌ها به نیاز عاطفی و غریزی جوانان
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر