Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:35:35 GMT

تولید افزون بر دو میلیون کیلوگرم عسل در تالش

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۷۸۰۵

تولید افزون بر دو میلیون کیلوگرم عسل در تالش

سید علی موسوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آمارگیری سال جاری زنبورستان های استان گیلان، بیش از 105هزار کلنی زنبور عسل با 836 بهره بردار در شهرستان تالش وجود دارد.
وی افزود: زنبورداران این شهرستان علاوه بر تولید عسل، گرده و ژله، بیش از چهار هزار ملکه زنبور عسل و یک هزار و 153 کیلوگرم موم نیز تولید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین از شخم زمستانه 80 هکتار از شالیزارهای تالش و افزایش 50 درصدی آن در مقایسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد و استفاده بهینه از نزولات آسمانی، کاهش علف های هرز و آفت ها و امراض برنج، سهولت آماده سازی زمین برای فصل بهار، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش محصول و کاهش هزینه تولید را از مزایای شخم زمستانه برشمرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت، 836 بهره بردار زنبور عسل و 16 هزار هکتار شالیزار در 110 کیلومتری غرب مرکز استان واقع شده است.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی**انتشار دهنده: بابایی
7106 / 7124 /6030

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان با بیش از ۱۰۰ هکتار افزایش، به حدود ۱۵۰ هکتار رسیده که افزایش ۵ برابری را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر خردادماه آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال از مزارع کلزای شهرستان، ۳۶۲ تن محصول برداشت شود.  

مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: از ۵ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان، ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار از مزارع کشت شده و در مقایسه با پارسال که ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار بود، افزایش ۱۰۰ درصدی در سطح کشت داریم.  

به گفته کارشناسان، کلزا در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولی کم‌خرج است و در تناوب زراعی، سبب افزایش تولید ۲۰ تا ۲۵ درصدی گندم هم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری