Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار 30 درصد ازدواج های فامیلی در ایران محققان کشور را بر آن داشته تا با استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی جنین های دارای عارضه مادرزادی را در مرحله جنیینی درمان کنند.

ایران آنلاین /دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد:

استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین در ایران

 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد ازدواج ها در ایران فامیلی است، گفت: در حال حاضر مجوزهای استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین را دریافت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و داروسازی که در برج میلاد برپا شده است، افزود: در حال حاضر کشور ۱۵ هزار فارغ التحصیل در حوزه زیست فناوری دارد که این بزرگترین سرمایه انسانی در منطقه است.

وی با اشاره به آمار کشورهای پیشرفته که ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی خودشان را به حوزه زیست فناوری اختصاص می دهند، تاکید کرد: اگر این ۱۰ درصد در کشور ما مورد توجه قرار گیرد، یعنی می توان ۱۰ درصد از ظرفیت اشتغال را از طریق زیست فناوری تضمین کرد.

به گفته قانعی، سهم اقتصاد زیستی در بودجه می بایست مشخص شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۸۰ دانشگاه کشور مشغول به تعلیم زیست و زیست فناوری هستند، افزود: انتظار می رود با توجه به سرمایه هایی که در این حوزه داریم برای تولید در حوزه زیست فناوری برنامه داشته باشیم.

قانعی با اشاره به اهمیت زیست فناوری در نظام سلامت، گفت: باید ببینیم که چگونه می توانیم از این حوزه در پیشرفت برنامه های سلامت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه بخشی از درمان ناباروری فقط مسئله پزشکی است و عمده کار مربوط به علوم پایه است، باید بتوانیم این دو علوم یعنی علوم پایه و علوم بالینی را کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوان مشکلات سلامت را برطرف کرد.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار شرکت دانش بنیان در کشور افزود: ۵۰۰ شرکت مربوط به حوزه زیست فناوری است که می توان بیشترین بهره برداری را از آن داشت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری همچنین با اشاره به مشکلاتی که در بحث تولدهای حاصل از ازدواج های فامیلی در کشور وجود دارد، گفت: ۳۰ درصد ازدواج ها در کشور فامیلی است که از همین رو در حال حاضر مجوز استفاده از تکنولوژی درمان ژنتیکی در مرحله جنین را دریافت کرده ایم./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدیو که قادر به ایجاد یک ویدیوی ۱۶ ثانیه‌ای با کیفیت بالا و وضوح ۱۰۸۰ p با یک کلیک است، در پکن رونمایی شد.

این هوش مصنوعی که با نام «ویدو» (Vidu) شناخته می‌شود، توسط دانشگاه چینهوا و یک شرکت چینی فعال در حوزه هوش مصنوعی توسعه یافته و نخستین مدل هوش مصنوعی بزرگ تبدیل متن به ویدئو در چین با مدت طولانی، ثبات استثنایی و قابلیت‌های پویا است.

دانشمندان می‌گویند، انتظار می‌رود این شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی در تحقیقات پایه و فناوری‌های اصلی و کلیدی دست یابد، بنیاد توسعه نسل جدید هوش مصنوعی چین را مستحکم کند و کاربرد این فناوری را در صنایع مختلف ترویج دهد. 

مدل جدید از هوش مصنوعی باعث ایجاد ویدیو‌های پویایی می‌شود که می‌تواند برای مختلف اهداف مورد استفاده قرار گیرد. هوش مصنوعی ویدو همچنین می‌تواند ویدئو‌هایی با صحنه‌های پیچیده و مطابق با فیزیک دنیای واقعی، مانند نور و سایه‌های واقع‌گرایانه و حالات دقیق چهره تولید کند. این مدل همچنین تخیل بسیار بالایی دارد تا اجسام پیچیده و دقیق را هم به تصویر بکشد.

این تکنولوژی جدید که به نام متن به ویدیو‌ شناخته می‌شود، با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی مصنوعی ایجاد شده که توانایی تحلیل و تبدیل متن به قالب‌های دیگر را دارد.

این نوآوری به عنوان یکی از پیشرفت‌های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی توصیف می‌شود، چراکه این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات و داده‌های متنی به صورت ویدیویی تبدیل شوند تا در حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش، تبلیغات، خبرنگاری و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد و امکانات جدید و جذابی را برای کاربران فراهم کند.

با معرفی این مدل هوش مصنوعی جدید، چین نشان داده که پیشروی در زمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی را جدی می‌گیرد و از توانایی و تخصص بالای محققان و مهندسان خود برای توسعه تکنولوژی‌های نوین بهره می‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟