Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تظاهرات‌های مردمی در منطقه کردستان، امروز (سه‌شنبه) برای دومین روز متوالی در اعتراض به پرونده‌های فساد و عدم پرداخت حقوق کارمندان ادامه یافت.

به نوشته پایگاه خبری «الغدپرس»، یک منبع آگاه امنیتی، اعلام کرد که در سایه تدابیر شدید امنیتی در مرکز شهرستان «کویة» در استان «اربیل»، شمار زیادی از معلمان و شهروندان کُرد در این منطقه حاضر شدند و به تظاهرات پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ده‌ها معلم خشمگین و شهروند معترض، صبح امروز در مقابل اداره آموزش و پرورش در مرکز این شهرستان تجمع کردند. از سوی دیگر، نیروهای امنیتی، با هدف جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و حمله به مقرهای حزبی، در محل حاضر شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان خواستار انحلال دولت کنونی شدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی دولت کنونی را به فساد و سرقت اموال ملت متهم کردند.

اغلب شهرهای منطقه کردستان، از صبح دیروز (دوشنبه)، شاهد تظاهرات‌های گسترده مردمی است و ساکنان این منطقه خواستار بهبود سطح معیشتی و پرداخت حقوق معوقه هستند.

منابع خبری اعلام کردند که صدها نفر از شهروندان سلیمانیه و اربیل،  در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق‌ها و نظام حقوقی نیروهای پیشمرگه تظاهرات کردند و خواستار اصلاح نظامی سیاسی در منطقه کردستان و بهبود سطح معیشتی شهروندان این منطقه شدند.  تظاهرات‌کنندگان در مرکز شهر سلیمانیه خواستار سرنگونی دولت کنونی منطقه کردستان شدند و از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و پارلمان عراق خواستند تا مداخله کنند. آنها همچنین از نیروهای پیشمرگه و آسایش خواستند تا به صفوف معترضان بپیوندند.

در برخی از مناطق، معترضان به ساختمانهای احزاب مختلف کُردی حمله کردند و آنها را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/غ

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، به اتفاق جمعی از معاونان دادستانی، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در برنامه ملاقات مردمی، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را برای پیگیری پرونده‌ها صادر کرد.

برنامه ملاقات مردمی دادستان تهران، در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و همچنین برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضائی با مردم و تکریم ارباب رجوع، روز چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری این برنامه، افزایش نظارت دادستانی بر عملکرد دادسراها و تسریع در گره گشایی از کار مردم است و متقاضیان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی دادسرا و اخذ نوبت قبلی، با دادستان و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کنند.

کد خبر 6094076

دیگر خبرها

  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»