Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما حضور محصولات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نمایشگاه که با بازدید فرهاد رهبر نیز همراه بود، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، به‌طوری که نزدیک به 150 محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه حضور داشتند. در شماره قبلی سراغ یکی از پژوهشگران در صنعت بتن‌سازی رفتیم و در این شماره با یکی از فارغ‌التحصیلان واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی که موفق به ساخت «موتور تشخیص هویت براساس چهره» شده است، دیدار داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا واحدی، دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد در رشته سیستم‌های اطلاعاتی پیشرفته است. او درباره محصول رونمایی‌شده خود گفت: «کاری که عرضه شده، تشخیص هویت و اشیا است که حدود 6 سال است روی این موتور کار می‌کنیم و 100 درصد ایرانی است. این محصول کاربردهای مختلفی دارد؛ کنترل ورود و خروج، اپ‌های موبایلی و سیستم‌های متنوع دیگر و حتی تشخیص اشیا.» واحدی در ادامه گفت: «اولین جایی که آمدیم و نرم‌افزار را نصب کردیم، یک شرکت داروسازی برای کنترل آزمایشگاه بوده است، چون در آنجا اسناد مهمی داشتند، که این محصول می‌توانست گزارش کاملی از ورود و خروج افراد را به کارفرما بدهد.»

تشخیص هویت ناداوطلبان!

این پژوهشگر در تشریح این محصول ادامه داد: «یکی دیگر از نمونه‌های کاربردی این محصول، در مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی است. این محصول خیلی می‌تواند آنجا کاربرد داشته باشد، چه از لحاظ دسترسی‌ها و چه گزارش‌گیری. آن هم به این صورت است که قطعا مسئولان برگزاری آزمون شناختی از داوطلبان ندارند و فقط یک کارت و یک عکس را که سیاه و سفید است و وضوح تصویر خوبی هم ندارد چک می‌کنند، که ممکن است شخص دیگری به جای یک داوطلب شرکت کرده باشد. این محصول می‌تواند به‌راحتی با تشخیص هویت اصلی داوطلب از این مساله جلوگیری کند.»

او درباره نمونه‌های مشابه این محصول نیز گفت: «این محصول نمونه داخلی ندارد، شرکت‌هایی هم که مشابه این سیستم را نصب کرده‌اند، از خارج وارد کرده‌اند و آیتم‌هایی هم که روی محصول نصب شده، محدود است، این در حالی است که محصول ما، دسترسی‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛ از جمله شناسایی جنسیت، نوع صورت و... . که این ویژگی‌ها باعث می‌شود فریب دادن نرم‌افزار را به صفر برساند. ما حتی می‌توانیم عمق تصویر از جمله پلک زدن را تشخیص دهیم تا خطاها و فریب‌های احتمالی به حداقل برسد.»

او ادامه داد: «قطعا این محصول چون بومی است، قیمت پایینی دارد. البته این محصول به دلیل حساس بودن آن جزء اقلام تحریمی نامگذاری شده است.»

این محقق در ادامه با بیان اینکه ما 6 سال است کارهای جانبی را تعطیل کرده و فقط روی این محصول کار می‌کنیم، تصریح کرد: «طی این مدت بدون درآمد کار کرده‌ایم. سال گذشته هم با حمایتی که از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در تهران شد، مکانی در اختیار ما قرار گرفت که باعث کاهش هزینه‌های اجاره اداره و... شد. البته الان دو مشکل داریم؛ یک جای مناسب برای فعالیت بیشتر و دیگری بازاریابی است که نیاز به مشارکت و همکاری بیشتر دانشگاه دارد. این مساله می‌تواند اعتباربخشی به محصولات و شرکت‌ها شود.

او در پایان نیز به مساله عدم اعتماد صنعت به محصولات دانشگاهی اشاره کرد و گفت: «مساله اعتماد صنعت یکی دیگر از مسائلی بود که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کردیم. کاری که ما کردیم این بود که آمدیم این محصول را قبل از قرارداد دو ماه به صورت آزمایشی و رایگان راه‌اندازی کنیم تا اگر کارفرما از محصول رضایت داشت، اقدام به بستن قرارداد کنیم.»

منبع: فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان

رقابت طرح‌ها در ره آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان پایان یافت و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با برگزاری رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان فرصتی برای ارائه طرح‌ها و محصولات فناورانه گذاشته شده بود تا افراد و شرکت‌ها بتوانند با ارائه محصولات و طرح‌های خود در حضور داوران و متخصصان مربوطه، طرح خود را به چالش کشیده و مطرح کنند.

ارائه طرح یا محصول به صورت حضوری در محل دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد و طرح‌های برگزیده در جلسه‌ای با حضور معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها ارائه شد.

نتایج حاصل شده پس از داوری به این صورت بود که لجستیک هوشمند پارس نرم افزار هوش مصنوعی در مدیریت ناوگان و مسیربندی هوشمند محصول فناورانه برتر جشنواره ره آورد (طرح برتر و برنده جایزه یک میلیارد ریالی)، دیدبان فناوری راهبردی آراد با طرح موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن محصول فناورانه منتخب جشنواره ره آورد، پیمایش برخط به‌همراه پلتفرم یکپارچه حمل‌ونقل به‌همراه شهر محصول فناورانه منتخب جشنواره ره‌آورد و طرح‌های شایسته تقدیر مربوط به شرکت‌های موج‌افزار فردا، ریوا سرویس شدآمد و هی را است.

این رویداد با همکاری و تأمین مالی شرکت توسعه صنایع شهر فرین وابسته به بانک شهر از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 750471

دیگر خبرها

  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • شانس بالای رم برای خرید آزمون؛ رونمایی از ۲ مشتری دیگر ستاره ایرانی
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد