Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:39:27 GMT

کشف اشیای تاریخی در نمین

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۸۳۷۰

کشف اشیای تاریخی در نمین

سرهنگ علی اصلانزاده روز سه شنبه افزود: بدنبال وصول گزارش و بازرسی پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نمین از گلخانه ای واقع در روستای کنزق 27 قطعه شی عتیقه کشف شد.
او گفت: این اشیای مشکوک به عتیقه از جنس سفال و مفرغ بوده و طبق اظهار شفاهی مالک گلخانه این اشیا چند سال قبل توسط کارگر وی از تپه ای در یکی از روستای شهر نمین و با حفاری به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اظهار کرد: پلیس بر اساس دستور مقامات قضایی شهرستان اشیای مکشوفه را برای بررسی کارشناسی و اعلام نظر به این اداره ارسال کرده است.
به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی اردبیل ، اصلانزاده با تاکید بر لزوم صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی، افزود: برای ممانعت از سرقت و یا تخریب آثار بازرسی های دوره ای و مستمر از آثار انجام می شود.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.
مقبره شیخ بدرالدین ، قلعه شیندان ، مسجد سرهنگ نمین ، ساختمان زیبای عمارت السلطنه ، تپه های باستانی ، خانه های قدیمی با معماری خاص دوران قاجار و صفویه وقبور زرتشتی و کلیمی (گور قبیرها) و غار بابک خرم دین در فندقلو و قلعه بز(بزه قلعه در لاتون) از آثار تاریخی شهرستان نمین می باشد.
حدود 90 اثر تاریخی در شهرستان نمین به ثبت رسیده که بیشتر آنها تپه ها می باشند که مربوط به ادوار باستانی هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: عارف شیرزاد
6018/ 1257

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از تحویل سه شیء تاریخی باارزش توسط شهروند یاسوجی به موزه شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک شهروند یاسوجی سه ظرف تاریخی ارزشمند را به موزه شهر یاسوج تحویل داد.

وی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره‌های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل یک خنجر مربوط به دوره «عیلامی» یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره «سلجوقی» و ظرف شیشه‌ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند، می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند.

کد خبر 745490

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه قطعه شی تاریخی به میراث فرهنگی