Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@13:16:00 GMT

نقش رایانش ابری در توسعه و تسهیل کسب‌ و کار

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۸۴۰۳

نقش رایانش ابری در توسعه و تسهیل کسب‌ و کار

ایتنا- رایانش در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه کسب و کار می‌تواند مفید و موثر واقع شود. رایانش ابری  -که از ترکیب دو کلمه رایانش و ابر ایجاد شده‌- بر پایه شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر و سایر منابع رایانشی) با بکارگیری شبکه، ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از رایورز ابر در اینجا استعاره از شبکه یا شبکه‌ای از شبکه‌های وسیع مانند اینترنت است که کاربر معمولی از پشت صحنه و آنچه در پی آن اتفاق می‌افتد اطلاع دقیقی ندارد (مانند فضای داخل ابر). در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از تصویر ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود.
دلیل تشبیه اینترنت به ابر در این است که اینترنت همچون ابر، جزئیات فنی‌ را از دید کاربران پنهان می‌سازد و لایه‌ای از انتزاع را میان این جزئیات فنی و کاربران به وجود می‌آورد.

مفهوم رایانش ابری در حوزه کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار بوده است، به خصوص در راه‌اندازی، توسعه و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی یا مبتنی بر اینترنت، این تأثیر بیشتر و عمیق‌تر به نظر می‌رسد.
پیش از اینکه رایانش ابری به شکل امروزی عمومیت یابد، راه‌اندازی یک کسب‌وکار در دنیای فناوری اطلاعات بسیار گران بود. بسیاری از شرکت‌ها، بخش زیادی از سرمایه‌های خود را صرف خریدن سرورهای اختصاصی، کسب مجوزهای نرم‌افزارهای مختلف و از این قبیل موارد می‌کردند.
با وجود رایانش ابری، کارآفرینان به سرمایه کمتری در آغاز کار نیاز داشته و سرمایه‌گذاران نیز ریسک کمتری متحمل می‌شوند.

افراد برای کسب درآمد و برآوردن نیازهای خود، به زمینه‌های شغلی مختلفی روی می‌آورند و در این مسیر از ابزارهای مختلفی برای بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار خود سود می‌جویند.
بدیهی است که رایانش ابری نیز از این مسئله مستثنی نیست و اغلب اهالی دنیای کسب‌وکار، پتانسیل‌های این فناوری در زمینه تجارت را دریافته‌اند.
 
چنین امکاناتی می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری در محیط‌های تجاری شوند.
در نهایت باید گفت، استفاده از انواع مختلف خدمات ابری و ترکیب‌ آنها، نه‌تنها کسب‌وکار را آسان‌ می‌کند، بلکه ارائه مدل‌های تجاری جدید را برای اهالی دنیای تجارت ممکن می‌سازد.
 

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است

فرماندار ماکو با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه در خصوص گمرک گوربولاق این کشور گفت: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

نادر کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به دیدار خود با هیئت ترکیه و رئیس اداره مدیریت مرزی این کشور در خصوص بررسی مسائل و مشکلات مرزی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم و پییگری‌های استاندار آذربایجان‌غربی و دیدار اخیر با استاندار وان ارتقا سطح روابط دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: توجه به توسعه تجارت و مراودات مرزی و تسهیل ترددهای مرزی از جمله سیاست‌هایی است که پیگیری می‌شود.

فرماندار ماکو با اشاره به کندی تردد در گمرک بازرگان گفت: عملیات ساختمانی در گمرک گوربولاق ترکیه موجب ایجاد مشکل برای مسافران و خودروهای باری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه بازرگان بزرگ‌ترین گمرک زمینی کشور بوده و سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر از این گمرک تردد می‌کنند، تصریح کرد: در این نشست درخواست کردیم تا تردد کامیون‌های معطل شده در دو سوی مرز با افزایش نیروها و امکانات تسهیل شود.

وی مدیریت سیل در نواحی مرزی را نیز یکی از محورهای این دیدار بیان کرد و ادامه داد: سیل روستای سوریک یکی از موارد مورد بحث دیگر بود که دیواره مرزی ترکیه عامل آن تشخیص داده شده است که در این جلسه مطرح شد.

کاظمی عنوان کرد: به طرف مقابل گفته شد که در چندین نقطه از دیواره مرزی ترکیه آبراهه‌هایی برای پیشگیری از وقوع سیل پیش‌بینی شود.

کد خبر 749206

دیگر خبرها

  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم