Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: در حال حاضر با بانک ها تفاهم کرده ایم که شرایط را برای صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت های دانش بنیان گفت: ایجاد توجه به زیرساخت‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سرمایه‌گذاری، ضرورت ارزیابی و تخصیص منابع بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش معاونت علمی و فناوری برای شکل‌گیری سازوکار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک‌ها گفت: در حوزه ارائه تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‎بنیان، مدل جدید را با همکاری یکی دیگر از بانک ها ایجاد کردیم که با انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و این بانک، زمینه اعطای تسهیلات بانکی و  صدور ضمانت‌نامه‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود.

دلیری، مهم‌ترین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه با ترکیب منابع بانکی و صندوق توسعه ملی، تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود. با توجه به این که سود تسهیلات بانکی ۱۸ درصد و تسهیلات صندوق ۱۱ درصد است، شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات را با میانگین سود ۱۴.۵ درصد دریافت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری، با بیان این که در قالب این تفاهم‌نامه تاکنون ۷ طرح به ارزش ۶۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شدند، اظهار کرد: ذیل این تفاهم‌نامه روند اعطای تسهیلات از سوی یک بانک آغاز شد که این امر نشان‌دهنده انگیزه بالای این بانک برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و می‌تواند زمینه‌ساز رشد شرکت‌های توانمند در حوزه صادراتی باشد.

دلیری، با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی، کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش سقف حمایت‌ها را مستلزم تعامل میان دستگاه‌های نقش‌آفرین در حمایت از این شرکت‌ها دانست.

وی افزود: عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه تولید که با رشد و توسعه اکنون به شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی بدل شده‌اند، نشان می‌دهد این شرکت‌ها مشکلی برای بازپرداخت تسهیلات بانکی نخواهند داشت، بنابراین افزایش سقف تسهیلات ارائه شده به این شرکت‌ها از یک سو و کاهش نرخ سود تسهیلات از سوی دیگر می‌تواند برای فعالان دانش‌بنیانی که می‌خواهند در عرصه صادرات محصولات خود گام بگذارند، انگیزه‌بخش باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قوانینی که می‌تواند ناجی علم و فناوری باشد
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری تبدیل می‌شود
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟