Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@10:55:44 GMT

کاهش قیمت خودرو های خارجی با ثبت سفارش

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۹۲۹۵

کاهش قیمت خودرو های خارجی با ثبت سفارش

به گزارش جهان نيوز، سعید مؤتمنی  اظهار داشت: در حال حاضر با تخلف ۷ تا ۸ نماینده رسمی واردکننده خودرو روبه‌رو هستیم، به طوری که با تأخیرهای چندماهه که در برخی موارد به ۱۶ ماه نیز می‌رسد، خودرو را به خریدار تحویل نمی‌دهند و او را وادار به دریافت سود پایین بابت مبلغ پرداخت شده خودرو به شرکت می‌کنند. 

وی توضیح داد: به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و مطرح شدن بحث افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط نمایندگی‌های رسمی فروش خودروهای خارجی از تحویل خودرو به خریداران سر باز زده و آنها را وادار می‌کنند تا به دریافت سود ۱۷ یا ۱۸ درصدی پول خود قانع شوند. 

مؤتمنی ادامه داد: این در حالی است که ارزش پول مردم پایین آمده است، شرکت‌ها از پول آنها سوءاستفاده کرده و درنهایت می‌خواهند سود پایینی به خریدار پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: برخی از این شرکت‌های متخلف برای واردات ۳۰۰ خودرو ثبت سفارش کرده‌اند ولی حدود ۲ هزار دستگاه خودرو را پیش‌فروش کرده‌اند و حالا نمی‌توانند خودروی پیش‌فروش‌شده را به مردم تحویل دهند، در عین حال رشد قیمت خودروهای خارجی در بازار نیز باعث شده تا این نمایندگی‌ها از تحویل خودرو با قیمت های پیش‌فروش‌شده به خریداران جلوگیری کنند. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با تأکید بر اینکه مجوز فعالیت این شرکت‌ها باید باطل شود، گفت: قراردادهای این شرکت ها با خریداران یکطرفه است و حالا از تحویل خودرو به مشتری طفره می‌روند. 

مؤتمنی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون بازار خودروهای خارجی با رکود همراه است، اظهار داشت: قیمت‌ها دارای حباب است و بسیاری از مردم منتظرند تا سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شود. 

وی ادامه داد: در صورت باز شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، قیمت‌ها ریزش خواهد کرد و شاهد کاهش نرخ خودروهای خارجی خواهیم بود. 

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل افزود: حتی در صورت افزایش تعرفه واردات خودرو نیز شاهد قیمت‌های بالای فعلی نخواهیم بود، به عنوان مثال؛ سورنتو که در حال حاضر قیمت آن به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده است، در صورت واردات با تعرفه ۹۵ درصدی نیز قیمتی بیشتر از ۲۶۰ میلیون تومان نخواهد داشت، زیرا ارزش گمرکی این خودرو تغییری نکرده است. 

وی در پایان در مورد وضعیت فروش شرکت‌های متخلف عرضه‌کننده خودروهای خارجی که قبلاً نام آنها از سوی سازمان حمایت اعلام شده بود نیز گفت: خریداران آگاه شده‌اند و می‌دانند که این شرکت‌ها کلاهبرداری می‌کنند، به همین دلیل خریدی از این شرکت‌ها صورت نمی‌گیرد و برای ما نیز شکایت جدیدی نیامده است. 

وی افزود: شکایت از این شرکت‌ها مربوط به ماه‌های شهریور و مهر بوده و در آبان و آذرماه شکایتی در این مورد نداشته‌ایم. 

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟

خوش‌بینانه‌ترین سناریو برای امسال می‌تواند با تحقق واردات بیش از ۲۰۰ هزار خودرو شکل گیرد.

به گزارش روزگار خودرو، ممنوعیت واردات خودرو منجر به رشد تورم وسایل نقلیه شد تا جایی که تورم تجمعی وسایل نقلیه از بازدهی تجمعی نرخ دلار جلو زد و همچنان نرخ بیشتری نسبت به دلار دارد.

با وقوع این سناریو خوش‌بینانه می‌توان ثبات بیشتری را در بازار خودرو امسال مشاهده کرد و پیش‌بینی می‌شود در این صورت شاهد برگشت تورم وسایل نقلیه به سطحی کمتر از بازدهی نرخ دلار باشیم.

سناریو دوم را می‌توان تداوم افزایش قیمت خودرو با روند تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ دانست.

تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹ درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.

این سناریو با چند پیش‌فرض، احتمال بالاتری نسبت به سایر سناریو‌ها دارد.

با فرض تداوم روند تولیدات و فروش خودروسازان داخلی و واردات خودرو در بین سطح ۵۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه در کنار عدم جهش شدید نرخ ارز می‌توان تورمی کمتر از ۴۰ درصد برای بازار خودرو متصور بود.

دیگر خبرها

  • رکورد قیمت حواله خودروهای جانبازان در ۱۴۰۳ / ۱۳ میلیارد بده مرسدس ۲۲ میلیاردی بگیر!
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • با ۱۰۰ هزار تومان چند بار می‌توان خودروهای برقی را شارژ کرد؟
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • قیمت عجیب خودروهای چپی در ۱۴۰۳ / لاشه دنا ۳۰۰ میلیون تومان!
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات