Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا مبنی بر اینکه این روزها در فضای رسانه‌ای شایعاتی مبنی بر افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس مطرح است، گفت: بنده در این روزها در رسانه‌های مختلف اعم از رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها فضایی را می‌بینم راجع به دل‌مشغولی و اضطراب ایجاد کردن در مردم مخصوصا درباره افزایش قیمت بنزین یا یارانه‌ها که این مطالب واقعا درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش صدای ایران،رئیس قوه مقننه ادامه داد: دولت در حال حاضر در لایحه بودجه صرفا پیشنهادات خود را ارائه داده اما نمایندگان مردم هم در مجلس این موارد را بررسی می‌کنند و نمی‌گذارند به حقوق مردم تعدی شود، اینطور نیست که هرچه در لایحه بیاید مجلس آن‌ را تصویب کند

وی ادامه داد: خواهش بنده این است که رسانه‌ها توجه داشته باشند که بی‌جهت در کشور اضطراب ایجاد نکنند، چرا که نمایندگان مردم مصالح کشور را در حد وسع مردم در نظر می‌گیرند و براساس آن تصمیم می‌گیرند، کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی مجلس ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کنند، پس بی‌جهت در کشور التهاب ایجاد نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه مجلس فقط توسط فقط رئیسه تعیین تصمیم‌گیری نمی‌شود، در آئین‌نامه داخلی هم آمده که کمیسیون بودجه مجلس و هیئت رئیسه به صورت مشترک در این باره تصمیم می‌گیرند و بنابراین چیز پنهانی وجود ندارد و در آنجا بررسی می‌شود و متناسب با شرایط تصمیم گرفته می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه البته بگذریم که کل بودجه مجلس مقدار اندکی است، چرا که ما پرسنل زیادی نداریم، اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود حقوق نمایندگان 70 درصد افزایش پیدا می‌کند، 100 درصد کذب است و چنین چیزی وجود ندارد، آدم باید حرف روی قاعده بزند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در هیئت رئیسه بحث کردیم که بودجه مجلس را کاهش دهیم، دوستان هیئت رئیسه نظرات بنده را در این باره به خوبی می‌دانند و ما امسال بودجه کل مجلس را به دلیل مشکلات اقتصادی کاهش دادیم و هیچ اضافه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: با همان رشدی که به همه کارکنان دولت داده می‌شود، حقوق نمایندگان را هم بدهند و ما هیچ توقع و حرفی نداریم مگر اینکه بودجه مجلس را کاهش دهند، اما بحث ما این است که حرف خلاف نزنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه چرا حرفی می‌زنید که ذهن‌ها را خراب می‌کنید، افزود: برادران و کسانی که آن زمان پوپولیسم را تقبیح می‌کردند امروز خودشان گرفتار یک پوپولیسم جدید نشوند، این چه فضایی است که به وجود می‌آورند و حرف‌های خلاف واقع می‌زنند.

وی با بیان اینکه همه مسائل مربوط به مجلس شفاف است، اظهار کرد: بنده شنیدم که گفته شده دیوان محاسبات بودجه مجلس را رسیدگی می‌کند و بعد رئیس دیوان محاسبات اینها را خط می‌زند که اصلا چنین چیزی نیست و دیوان محاسبات مرجع مستقلی است و بنده در این چند دوره به خاطر ندارم که یک بار ما به دیوان محاسبات مطلبی گفته باشیم و دیوان محاسبات چنین کاری کرده باشد، دیوان محاسبات گزارشات خود را ارائه می‌دهد و بررسی می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه بودجه مجلس دو بخش بیشتر ندارد که شامل حقوق و مزایای کارکنان مجلس و خدمات دیگر است، گفت: مثلا مرکز پژوهش‌های مجلس و یا کتابخانه هزینه‌های اندکی دارند که بودجه‌ای به آنان اختصاص داده می‌شود.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه چنین فضاسازی‌هایی به هیچ وجه درست و به مصلحت کشور نیست، بیان کرد: ما از ابتدای سال بیان کردیم که کشور مشکلات و تنگناهای زیادی دارد و همه وقت‌مان را صرف این می‌کنیم که چگونه بتوانیم این تنگناها را از بین ببریم و وضع آبادانی کشور را توسعه دهیم و اشتغال ایجاد کنیم، اما متأسفانه یک حرف خلافی زده می‌شود و در شبکه‌ها انتقال پیدا می‌کند که بودجه نمایندگان مجلس 70 درصد افزایش می‌یابد که خلاف اندرخلاف است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی از آقایان گفتند که بودجه مجلس شفاف نیست که باید از آنها پرسید شفاف به چه معناست. بودجه مجلس هم مثل سایر بخش‌ها نوشته شده و می‌توانید آن‌را ببینید و هرکدام از همکاران هم که مسئله‌ای دارند بیایند و آن‌را ببینند که متناسب با شرایط کشور و همه کارکنان کشور است و این حرف‌ها ظلم است و درست نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از همکاران مطلبی را مطرح کرد مبنی بر اینکه چرا بودجه عمرانی ساختمان‌های مجلس برای نمایندگان و کمیسیون‌ها ده سال طول کشیده است، گفت: ما دو راه داریم یا اینکه اعمال نفوذ کنیم و بودجه عمرانی مجلس را بیشتر و زودتر از بقیه بگیریم و یکی اینکه مثل بقیه پروژه‌های عمرانی تخصیص داده شود.

لاریجانی با بیان اینکه مشاهده کرده‌اید که در استان‌های کشور برخی از پروژه‌ها 15 سال طول می‌کشد، گفت: بودجه عمرانی مجلس هم متناسب با همان پروژه‌ها تخصیص داده می‌شود و ما به سازمان برنامه و بودجه اعمال فشار نکرده‌ایم که حتما پول بدهد تا ما این پروژه‌ها را دو ساله تمام کنیم چرا که این روش را نادرست می‌دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ هرکدام از نمایندگان اگر مطلبی داشتند گزارش دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه وجود دارد و می‌توانند در آنجا این گزارش را مشاهده کنند اما حرف‌هایی که زده می‌شود درست نیست و خلاف است.

وی با بیان اینکه درست نیست که درباره کل لایحه بودجه و مجلس در کشور اضطراب ایجاد شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه فضایی ایجاد شده و برای اینکه همدیگر را تخریب کنند مسابقه داده می‌شود و بنده معتقدم ما بیش از آن که در کشور به عدالت اقتصادی نیاز داشته باشیم به عدالت اخلاقی نیاز داریم و نباید با آبروی افراد بازی کرد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه

سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

بند ث ماده ۳۱ حذف شد که در این بند آمده بود: «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با رعایت جزء (۳) بند «الف» ماده واحده قانون برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور مصوب ۱/ ۴/ ۱۴۰۰، پنجره واحد خدمات حمایتی و پرونده الکترونیک رفاهی افراد یا خانوار را به‌طور کامل راه‌اندازی نماید. دستگاه‌های اجرائی که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌های نقدی و غیرنقدی خود را از طریق این پنجره ارائه دهند.

متقاضیان دریافت حمایت‌ها نیز باید از این طریق برای دریافت حمایت‌های مذکور اقدام کنند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر ۶ ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی و معاونت نظارت مجلس ارسال نماید.»

نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

وی بیان کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰ درصد تعیین شد، البته بازنشستگان علاوه بر ۲۰ درصد، شامل ۴۰ درصد اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شوند.

با نزدیک شدن به روز‌های آخر سال بازنشستگان به دنبال اعلام رقم حقوق خود در سال جدید هستند.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده ۹ میلیون تومان اعلام شده است.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

اجرای دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ آنگونه که اعلام شده است ۲۰ درصد خواهد بود، این رقم ابتدا ۱۸ درصد بود که بعد از بررسی ۲ درصد به آن اضافه شد.
هیات عالی نظارت در ادامه رسیدگی به موارد مغایرت بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست‌های کل نظام در جلسه عصر امروز خود که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، بند (س) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مصوب مجلس را مغایر سیاست‌های کلی نظام ندانست و با متناسب سازی حقوق بازنشستگان موافقت کرد.

براساس اعلام مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، کار بررسی بودجه سال ۱۴۰۳ از امروز در هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضا و نمایندگان روسای سه قوه، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد و به بررسی کلیات بودجه مصوب مجلس و برخی مفاد آن پرداخت.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که حداقل حقوق شاغلان در سال آینده ۱۰ میلیون تومان و حداقل حقوق بازنشستگان ۹ میلیون تومان باشد.

منبع: شایانیوز

tags # بازنشستگی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا