Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@03:02:48 GMT

خودروی مافوق صوت در پی ثبت رکورد ۸۰۴ کیلومتر بر ساعت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۹۵۰۰

خودروی مافوق صوت در پی ثبت رکورد ۸۰۴ کیلومتر بر ساعت

محققان سازنده یک خودروی مافوق صوت قصد دارند تا ۲۰۲۰ میلادی رکورد جهانی سرعت را شکسته و به ۸۰۴ کیلومتر برساعت برسانند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، محققان سازنده خودروی مافوق صوت «Bloodhound» هم اکنون قصد دارند سرعت این خودرو را در صحرای آفریقای جنوبی آزمایش کنند. محققان امیدوارند تا ۲۰۲۰ میلادی رکورد جهانی سرعت خودرو را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف بلند مدت این گروه دستیابی به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت و ثبت یک رکورد سرعت جدید زمینی است. درحال حاضر رکورد سرعت خودروی زمینی ۱۲۲۸ کیلومتر برساعت است. این خودرو دارای یک موتور جت رولزرویس EJ۲۰۰ است و در آخرین آزمایش‌ها در فرودگاه «Newquay» سرعت خودرو پس از هشت ثانیه، ۳۳۷ کیلومتر برساعت بود.

اکنون محققان سازنده آن تصمیم دارند سرعت خود را به ۸۰۴ کیلومتر برساعت برسانند. در همین راستا آن را در اکتبر ۲۰۱۸ میلادی و در مسیر مسابقه «Hakskeen Pan» در آفریقای جنوبی آزمایش می‌کنند.

همچنین آنها به وسیله ۵۰۰ حسگر به کار رفته در خودرو حدود ۵۰۰ گیگابایت اطلاعات را جمع آوری می‌کنند تا ویژگی‌های آیرودینامیکی خودرو را بهبود دهند.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیائومی نیامده رکورد زد!

شیائومی بیش از ۷۵ هزار سفارش برای خودروی SU۷ ثبت کرده و بیش از ۱۰ هزار تحویل در ژوئن را هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، لی جون، بنیانگذار چینی شیائومی اعلام کرد که تا ۲۴ آوریل ۷۵ هزار و ۷۲۳ سفارش برای سدان الکتریکی SU۷ اسپرت خود ثبت کرده است و قصد دارد بیش از ۱۰ هزار دستگاه را در ژوئن تحویل دهد.

لی طی رویدادی در اولین روز رسانه‌ای نمایشگاه خودرو پکن گفت که هدف تحویل رکوردی را برای ارائه خودروهای الکتریکی  به ثبت می‌رساند.

لی در یک کنفرانس اظهار کرد که که شیائومی بیش از ۱۰۰ هزار تحویل برای SU۷ در سال ۲۰۲۴ را هدف قرار داده است و قصد دارد تجارت خودروسازی خود را برای سه سال آینده ۱۰۰ در صد بر بازار چین متمرکز کند.

بر اساس گزارش رویترز، اولین SU۷ به جنگ قیمت خودروهای برقی در بزرگترین بازار خودروی جهان دامن می‌زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • شیائومی نیامده رکورد زد!