Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به نظر مي‌رسد بعضي از مسئولان ماسک‌هاي آلودگي هوا را به جاي آنکه به بيني بزنند بر روي چشمانشان قرار داده‌اند که خسارات روحي و سلامتي وارده به مردم را نمي‌بينند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سريال تعطيلي مدارس وارد چهارمين روز خود شد تا اين تعطيلي‌هاي پي در پي صداي اعتراض دانشجويان، زنان شاغل و ساير اقشار جامعه را درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتراض شهروندان تبريزي از اينکه مسؤولان پرکار استان آذربايجان‌شرقي در پشت درهاي بسته فقط جلسات اضطراري ترتيب داده و خروجي اين جلسات نيز حکم به تعطيلي مدارس مي‌شود، به آسمان بلند شده است و البته معلوم نيست اين آقايان مسؤول صداي اعتراض مردم را مي‌شنوند يا خير؟
مادران شاغل از اينکه مدارس تعطيل مي‌شود به شدت ناراحت و گله‌مند هستند، چراکه آنها نمي‌دانند فرزندان خود را بايد اول صبح به چه کسي بسپارند و از چند نفر درخواست کنند تا مراقب فرزندشان باشد.
مسؤولان خيال مي‌کنند اگر مدارس تعطيل شود بچه مدرسه‌اي با خيال راحت در خانه مانده و به مرور درس‌هاي گذشته مي‌پردازند، در حالي که از اين حرف‌ها خبري نيست و دانش‌آموزان در زمان تعطيلي مدارس همه در کوچه‌ها مشغول بازي‌ هستند.
حال سؤال اينجاست که آقايان مسؤول خود شماها براي برگزاري اين جلسات به اصطلاح ضروري آيا با استفاده از حمل و نقل عمومي خود را به جلسه رسانده‌ايد؟ صد البته معلوم است که خير
و سؤال مهم‌تر اينکه چه ضرورتي براي برگزاري جلسات به صورت حضوري وجود دارد؟ مگر اين جلسات را نمي‌توان به صورت ويدئو کنفرانس برگزار کرد، آن هم جلساتي که نتيجه و خروجي آن فقط تعطيلي مدارس است.
آقايان مسؤول تعطيل کردن مدارس که هر روز به تشکيل جلسه نياز ندارد، شما آقايان به خود زحمت داده از راه‌هاي دور و نزديک خود را به پشت درهاي بسته رسانده و جلسه برگزار مي‌کنيد.
تعطيل کردن مدارس براي کاهش آلودگي هوا بي‌برنامه‌ترين اقدام از سوي مسؤولاني است که زورشان تنها به برگزاري جلسات اضطراري مي‌رسد تا مثل هميشه راحت‌ترين راه‌حل براي کاهش آلودگي هوا را انتخاب کنند.
مدارس تعطيل مي‌شود، اما در شيفت بعد از ظهر تمام کلاس‌هايي که دانش‌آموزان به طور متفرقه در آنها شرکت مي‌کنند از جمله کلاس زبان، کلاس‌هاي تقويتي، ورزشي، کلاس موسيقي و ... داير است و همه خانواده‌ها با خودروي شخصي فرزندان خود را به اين کلاس‌ها مي‌برند.
چند سال است که روزهاي پاياني پاييز و نخستين روزهاي زمستان براي تبريزي‌ها با هوايي آلوده و ناسالم همراه است؛ هوايي که شايد بيشتر روزهاي آن براي افراد سالم فقط ناخوشايند باشد، اما براي گروه‌هاي حساس مي‌تواند تهديدي خطرناک محسوب شود.
بي‌برنامگي و انفعال در مجريان رفع آلودگي هوا به گونه‌اي است که آلودگي هواي تبريز هر سال بدتر از پارسال است. معلوم نيست اين آقايان مسؤول تا کي بايد بي‌برنامه و منفعل عمل کنند.
مسئله آلودگي هوا به‌ عنوان يک بحران غيرقابل حل مطرح است و عموم شهروندان نيز از اينکه آلودگي هوا بهانه‌اي شده است تا دولتمردان و مديران استاني چند روزي خود را با اين موضوع سرگرم کنند، دل خوشي ندارند.
آنچنان که از شواهد امر پيداست، دولت سهم خودش را در حمايت از حمل‌ونقل عمومي پرداخت نکرده است، چراکه اگر به حمل و نقل عمومي بها مي‌داد، الآن شهروندان با ناوگان حمل و نقل عمومي که بدترين نوع آلودگي را ايجاد کرده و به همراه دارند، مواجه نمي‌شدند.
اتوبوس‌هاي قراضه‌اي که حجم بسياري از آلودگي را يدک مي‌کشند و استفاده از اين نوع اتوبوس‌ها حال آدم را بد مي‌کند.
اگر دولت سهم خود را در ناوگان حمل و نقل عمومي پرداخت کرده بود، الان ما شهروندان با پيکان‌ها و تاکسي‌هاي عهد بوق به همراه موتورسيکلت‌هايي که با موتورهاي فرسوده و سوخت نامرغوب تردد مي‌کنند و با دود اگزوزهاي خود هر آدم سالمي را مريض مي‌کنند، مواجه نبوديم.
شما مسؤولان که با خودروهاي دولتي و با راننده شخصي رفت و آمد مي‌کنيد چگونه مي‌توانيد حال و روز شهروندان را درک کنيد که در استفاده از چرخه معيوب حمل و نقل عمومي چه مصيبت‌هايي را متحمل مي‌شوند.
مسؤولاني که تا صحبت از آلودگي به ميان مي‌آيد، شروع به توصيه و نصيحت به مردم مي‌کنند و از مردم مي‌خواهند که از خودروهاي شخصي استفاده نکنند، چراکه خودروهاي تک سرنشين بيشترين حجم آلودگي را ايجاد مي‌کنند و بر ذرات معلق و انواع و اقسام گازهاي مسموم مي‌افزايند و از مردم مي‌خواهند که با وسائل حمل و نقل عمومي تردد کنند.
اگر شما به شهروندان توصيه مي‌کنيد که به حقوق همديگر احترام بگذارند خود شما مسؤولان چگونه مي‌خواهيد به حقوق شهروندان احترام بگذاريد.
سيستم حمل و نقل عمومي کارآمد نبوده و جوابگوي نيازهاي شهروندان نيست، به گونه‌اي که افراد ساعت‌ها در صف انتظار اتوبوس معطل مي‌مانند.
ما شهروندان هيچ وقت شما را در اتوبوس يا تاکسي و ساير وسايل نقليه عمومي نديده‌ايم، پس چگونه مي‌توانيد به شهروندان بگوييد که شهروندان از وسايل نقليه عمومي استفاده کنند.
آلودگي هوا به قصه تکراري و مشکل حل‌نشدني بدل شده که اين روزها خسارات روحي و جسمي سنگيني به شهروندان وارد مي‌کند، هرگونه کوتاهي در اين موضوع به منزله ضعف مديريت و ناکارآمدي کشور محسوب مي‌شود.
آلودگي هوا سلامت گروه‌هاي آسيب‌پذير مانند کودکان، افراد سالمند و همچنين بيماران قلبي و عروقي را در معرض خطر قرار داده و علاوه بر اين، سلامت ساير افراد جامعه هم در امنيت نيست، چراکه هواي تبريز در اغلب اوقات آلوده بوده و تردد در شهر بحراني شدن بيماران را در پي دارد.
به نظر مي‌رسد بعضي از مسؤولان ماسک‌هاي ضد آلودگي هوا را به جاي آنکه به بيني بزنند بر روي چشمانشان قرار داده‌اند که خسارات روحي و سلامتي وارده به مردم را نمي‌بينند.
چه کسي بايد جوابگوي مردم باشد؟ چه موقع زيرساخت‌ها براي کاهش آلودگي هواي تبريز فراهم مي‌شود. چرا مسؤولان مردم را به استفاده از اين حمل و نقل عمومي توصيه مي‌کنند، در حالي که خودشان هيچ وقت از ناوگان حمل ونقل عمومي استفاده نمي‌کنند، هيچ وقت خودشان حاضر نيستند با اتوبوس يا تاکسي سفرهاي درون‌شهري خود را انجام دهند.
سوخت بدون گوگرد که مسؤولان از آن دم مي‌زدند به کجا رسيد، جريان بنزين‌هاي غيراستاندارد چه شد؟
بحث کنار گذاشتن ماشين‌هاي فرسوده به کجا رسيد، تا کي بايد موتورسيکلت‌هايي که هر کدام به اندازه دو اتومبيل آلودگي توليد مي‌کنند را شهروندان تحمل کنند. قضيه جلوگيري از تردد ماشين‌هاي سنگين دودزا در شهرها به کجا رسيد؟ تا کي بايد بي‌برنامه و منفعل عمل کرد و صدها سؤال ديگر ...
مسؤولاني که هر روز پشت درهاي بسته جلسه تشکيل مي‌دهند شفاف‌سازي کنند که در اين جلسات از کدام طرح‌ها حرف مي‌زنند، چرا ما شهروندان هيچ طرح کارآمدي نمي‌بينيم که در اين جلسات مصوب شده و به خوبي اجرا شود يا بهتر است بگوييم اصلاً طرحي وجود ندارد که ببينيم اثر دارد يا خير.
وقتي طرح زوج و فرد خودروها و عدم ورود آنها به محدوده lEZ نوشته مي‌شد به نظر مي‌رسيد شايد اين طرح بتواند گرهي از بار آلودگي شهر بگشايد، اما اين طرح نيز مانند ساير طرح‌ها چاره کار نبود و توفيق چنداني به دست نياورد.
تمام طرح‌هايي که از آن دم مي‌زنيد تنها به حال قشر مرفه جامعه سودمند است، افراد مرفهي که داراي چندين خودرو هستند و در روزهاي زوج از خودروهاي زوج و در روزهاي فرد از خودروهاي پلاک فرد خود استفاده مي‌کنند و باز هم اينجا اين قشر آسيب‌پذير است که همچنان بايد تاوان طرح‌هاي آبکي دولتمردان را بدهند.
وقتي کارمندان دولت اعم از مديران کل، مديران ارشد و مديران مياني و ساير کارمندان، بانک‌ها، ادارات و شرکت‌ها همه با خودرو شخصي به سرکار مي‌آيند چگونه مسؤولان اميدوارند که حرف‌هاي آنان در عموم شهروندان تأثيرگذار باشد.
در حالي که اين ادارات مي‌توانند براي مديران و کارکنان خود سرويس بگيرند تا کارمندان با آن سرويس در محل کار و خانه حضور يابند و اين کار کمک بزرگي به کاهش آلودگي در کلانشهرها دارد.
تا زماني که خود مديران، مسؤولان و متوليان امر به گفته‌هاي خود عمل نکرده و از ناوگان عمومي استفاده نکنند و ناوگان حمل و نقل عمومي اصلاح نشود، چگونه مي‌توان انتظار داشت که آلودگي هوا کاهش يابد.
مردمان شهرم در اين روزها چشم به راه باد و باران هستند تا اندکي از اين آلودگي کاسته و آبي آسمان کمي نمايان شود و به نظر مي‌رسد مسؤولان در اين جلسات اضطراري به اين نتيجه رسيده‌اند که کارگروه‌هاي دعا تشکيل دهند و با مديريت باد و باران مسئله آلودگي هوا را برطرف کنند.
*************************
نگارنده از معصومه درخشان
*************************
انتهاي پيام/ذ

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خطاب به مدیران و معاونین شهرداری گفت: در یک سال پایانی شورا، ایجاد موج جدیدی از خدمت با تکیه بر همدلی و همراهی مدیران مناطق و واحد‌های ستادی شهرداری یزد مورد انتظار است.

او با اشاره به مأموریت اصلی شهر که ارتقاء وضعیت نگه داشت شهر توسط مدیران شهری است، افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر به دلیل اقدامات اساسی و زیر بنایی مناسبی که در سال گذشته انجام شد، کم‌ترین آسیب به شهر و شهروندان وارد گردید.

نیکونژاد ادامه داد: مأموریت دیگر تکمیل طرح‌های متوقف، نیمه تمام یا درحال اجرای شهرداری شده است که باید با نیت خیرخواهانه و جهت خدمت به مردم با سرعت و دقت و بدون نقص مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اکنون که در ابتدای سال قرار داریم باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تا قبل از ورود به فصل سرد سال بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی به مرحله پایانی رسیده باشد و انرژی، اعتبار همچنین نیروی انسانی را در همین راستا متمرکز نموده و به کار گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • تعطیلی دانشگاه لهستانی به جرم فروش مدرک/ مدیران سیاسی و نظامی مشتریان مدرک تقلبی بودند
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود