Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ زواره آزادپور افزود: هم اکنون 85 هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گیاهان دارویی است، در حالی که سطح زیر کشت گیاهان دارویی این استان در سال 92 حدود 30 هکتار بود.

وی بیان کرد: آلوئه ورا، آویشن، بادرنجبویه، به لیمو، رزماری، کدو تخمه کاغذی، نعناع فلفلی، استویا و بابونه از ارقام گیاهان دارویی کشت شده در این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادپور اشتغال مستقیم در هر هکتار از گیاهان دارویی در این استان را 10 تا 20 نفر در فصل برداشت محصول برآورد کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون 2 واحد صنعتی فراوری گیاهان دارویی در این استان فعالیت دارد که توسعه گیاهان دارویی نیازمند ایجاد واحدهای فراوری بیشتری است.

وی گفت: گسترش کشت گیاهان دارویی از راهبردهای دولت برای رونق اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است که با مشارکت منابع طبیعی اجرا می‌شود.

2 هزار هکتار از مراتع این استان نیز از سوی منابع طبیعی زیر کشت گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه رفته است.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است که برای توسعه گیاهان دارویی از محل اشتغال روستایی اعتبار اختصاص یابد که در صورت تأمین اعتبار به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پیش‌تر مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مبلغ تسهیلات کم بهره برای توسعه اشتغال روستایی به این استان در سال جاری را 100 میلیارد ریال اعلام کرده بود.

این میزان تسهیلات بر اساس تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک عامل پارسیان و در قالب ارائه طرح‌های اشتغالزایی به روستاییان پرداخت خواهد شد.

کشاورزان استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه 850 هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کنند.

کهگیلویه وبویراحمد رویشگاه بیش از 2 هزار گونه گیاهی است که از این تعداد 450 گونه آن دارویی است.

براساس برآوردهای مرکز تحقیقات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گیاهان دارویی در سطح 200 هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد قابل‌ کشت است.

انتهای پیام/غ

کشت 2 هزار هکتار آنغوزه در استان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد