بدلکار «جیمز باند»: کار با حاتمیکیا تجربه موفقی را برایم رقم زد
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۰۳۵۳
صراط: ارشا اقدسی گفت: جلوههای ویژه و بدلکاری به وقت شام بسیار خاص است و اتفاقات بسیار خوبی در این اثر خواهد افتاد. به جرات میگویم بدلکاری دو صحنه از فیلم به وقت شام تا به حال در سینمای ایران تجربه نشده است.
ارشا اقدسی بدلکار ایرانی در گفتوگو با میزان درخصوص حضور خود در فیلم "به وقت شام" به کارگردانی "ابراهیم حاتمی کیا" گفت: من بسیار خوشحالم که توانستم بار دیگر با ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته باشم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به تجربه موفق خود در "به وقت شام" تصریح کرد: برای هر دو سمت یعنی ابراهیم حاتمی کیا و من اتفاقی فوق العاده موفق و مثبت بود و در پایان کار هر دو از محصول نهایی راضی بودیم. خوشبختانه تیم تولید و تدارک فیلم به وقت شام به بهترین نحو ممکن همه چیز را فراهم کردند و من به شخصه کوچکترین نقصی احساس نکردم.
بدلکار فیلم سینمایی "بمب" در همین راستا ادامه داد: رابطه من در این پروژه با خود کارگردان و سایر عوامل مخصوصاً پیمان جعفری فیلمبردار اثر بسیار خوب بود و همین درک متقابل باعث شد تا کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.
وی بدلکاری و جلوههای ویژه در فیلم به وقت شام را منحصر خواند و اضافه کرد: جلوههای ویژه و بدلکاری به وقت شام بسیار خاص است و اتفاقات بسیار خوبی در این اثر خواهد افتاد. به جرات می گویم بدلکاری در دو صحنه از فیلم به وقت شام تا به حال در سینمای ایران تجربه نشده است.
بدلکار فیلم "جیمز باند" درباره اتفاقات سال گذشته جشنواره فجر و عدم قرارگیری بدلکاری در بخش جوایز این جشنواره تاکید کرد: با حذف من و امثال من هیچ چیز به آنها اضافه نمیشود. اگر همچنان بر نبود بدلکاری در جشنواره فیلم فجر اصرار کنند باز هم چیزی به آنها و جشنواره اضافه نمی شود و چه بسا خیلی از اتفاقات را از دست می دهند. این کار بدون شک جلوی پیشرفت سینمای ایران را خواهد گرفت. آنها فکر میکنند اگر من بمیرم و نباشم مشکلاتشان حل می شود اما اینطور نیست چون به غیر از من خیلیها این راه را ادامه خواهند داد.
وی جایزه را حق هر هنرمند و یا عوامل سینمایی دانست و اذعان کرد: کوچکترین کاری که میتوان برای هر شخصی انجام داد تشویق کردن و جایزه دادن به وی است. یک مجسمه پنجاه هزار تومانی دردی از کسی دوا نمیکند. بعد روانی آن جایزه است که برای هر شخص انگیزه و حس رضایت ایجاد می کند. خود مجسمه اهمیتی ندارد و آن اعتباری که پشت آن جایزه است برای افراد مهم است.
اقدسی بازیگری را کاری آسان خواند و خاطرنشان کرد: اینکه میگویند بازیگری بعد از معدن دومین کار سخت جهان است حرف بسیار نادرستی است. آن بازیگری که این حرف را می زند هیچ چیز از بازیگری نمی داند. کدام بازیگر درون معدن رفته تا بداند سختی اینکار تا چه حد است؟ مخصوصاً بازیگران ایرانی که شغل بسیار آسانی دارند. با سرویس می آیند و می روند و غذا هم که می خورند ناز می کنند. از کار آنها سختتر کاری است که عوامل و تدارک پشت صحنه انجام میدهند.
منبع: صراط نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
واکنش جمشید مشایخی، علی حاتمی و بهمن فرمانآرا به احضار هنرمندان به دادگاه انقلاب در بهار ۵۹/ از شجریان تا کرم رضایی برای پارهای توضیحات احضار شدند
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در روزهای آخر فروردینماه ۱۳۵۹ گروهی از هنرپیشگان سینما و تلویزیون، کارگردانان و خوانندگان از جمله زری خوشکام، پریسا، ایرن، رضا کرمرضایی، سیاوش [محمدرضا شجریان] و... جهت پارهای توضیحات به دادگاه انقلاب احضار شدند. در اعتراض به این اقدام جمشید مشایخی سرپرست وقت ادارهی تئاتر با تقریر نامهای سرگشاده خطاب به حسن حبیبی وزیر وقت فرهنگ و آموزش عالی از سمت خود استعفا کرد. متن نامهی او که روز ۳۱ فروردین ۵۹ در روزنامههای کیهان و اطلاعات منتشر شد به این شرح بود:
جناب آقای حسن حبیبی وزیر فرهنگ و آموزش عالی:
پیروز احضار گروهی از هنرمندان به دادگاه انقلاب اوین، اینجانب جمشید مشایخی که بعد از انقلاب راستین ملت ایران از طرف مقامات مسئول مملکتی به سرپرستی ادارهی برنامههای تئاتر وزارت فرهنگ و آموزش عالی انتخاب شدهام، معتقدم احضار هنرمندانی چون رضا کرمرضایی کارگردان این اداره، آقای سیاوش [محمدرضا] شجریان و خانم پریسا توهین به هنر، هنرمندان و دوستداران هنر میباشد. لذا به نشانهی اعتراض به این عمل ضد انقلابی از سمت خود استعفا میدهم.
اعتراض سندیکای کارگردانان
در همین ایام زمزمهی مصادرهی سینماها نیز به گوش میرسید تا جایی که محمدعلی نجفی سرپرست مرکز سینمایی کشور نیز در واکنش به این مسئله و نیز مصائب پیشآمده برای جامعهی هنری استعفا کرد. به دنبال استعفای محمدعلی نجفی سرپرست مرکز سینمایی کشور و جمشید مشایخی رئیس ادارهی تئاتر و زمزمهی مصادره شدن سینماها اعضای سندیکای کارگردانان از جمله مسعود کیمیایی، بهمن فرمانآرا، عباس شباویز، عباس جوانمرد، علی حاتمی، حمید سمندریان، امیر قادری، محمدعلی نجفی، رضا کرمرضایی و شماری دیگر از دستاندرکاران جلسهای تشکیل دادند و اعتراض خود را نسبت به عمل دادسرای انقلاب مبنی بر احضار پیدرپی هنرمندان اظهار داشتند. آنها طی قطعنامهای تاکید کردند که از آن پس به احضاریه توجه نمیکنند و در دادگاه انقلاب حضور نخواهند یافت.
متن این قطعنامه که در مجلهی «جوانان امروز» به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۵۹ منتشر شد به این شرح بود:
پیرو اطلاعیههای دادستانی انقلاب در مورد فعالیتهای فعالین جامعهی هنری کشور
به این وسیله به اعضای سندیکای کارگردانان اعلام میشود جز این سندیکا در مورد فعالیتهای هنری، صلاحیت رسیدگی ندارد و سندیکا تنها مرجع ذیصلاح دربارهی مسائل مربوط میباشد.
در این جلسه که با حضور جمعی از خبرنگاران تشکیل شد، بهمن فرمانآرا، علی حاتمی، محمدعلی نجفی و... در اعتراض به شیوهی در پیش گرفته شده در دادگاه انقلاب نسبت به احضار هنرمندان سخنانی را ایراد کردند که بخشهایی از آن را به نقل از جوانان امروز (۸ اردیبهشت ۵۹) در پی میخوانید:
بهمن فرمانآرا: دستگاههایی که هیچ نوع صلاحیتی ندارند قیم ما شدهاند
مدتهاست مردم میگویند لیست ساواکیها را منتشر کنید، کسی گوش نمیکند ولی ناگهان کتابی منتشر میشود و دولت میگوید چون نمیخواستیم نام عدهای لکهدار شود و زندگیشان به خطر افتد از این کار خودداری نمودیم. ولی در مورد کسانی که یک عمر در کار فرهنگی تلاش کردند اعلام میکنند به نام فحشا مراجعه کنید و خیلی موارد دیگر.
نیکاراگوئه که پس از یک سال که از انقلابش میگذرد فیلمهایی روانهی بازار نمود که موفق به اخذ جایزه گردید ولی ما در این مدت چه کردیم؟! دستگاههایی که هیچ نوع صلاحیتی ندارند قیم ما شدهاند، حکمی صادر میشود که سینماها باید به دست یک مرکز مورد اعتماد سپرده شود! چه کسی تشخیص میدهد دستگاه تازه که میخواهد سینماها را اداره کند صاحب صلاحیت است.
چرا به خود ما مراجعه نمیشود و با چاپ اسامی در روزنامهها چه چیز را میخواهند ثابت کنند؟!
علی حاتمی: اجازه ندادم همسرم به دادگاه برود
عقیده دارند سینما باید دانشگاه بشود ولی وقتی با دانشگاه چنین میشود تکلیف سینما روشن است. من نمیتوانم سینما را کنار بگذارم و آنها هم که نیستند از کار کنار نرفتهاند مگر میشود نفس کشیدن را کنار گذاشت.
اینجانب در جواب احضاریهی دادگاه انقلاب که همسرم زری خوشکام را خواستهاند به فرمودهی اسلام که اجازه نداده زنی بدون اجازهی شوهرش از خانه بیرون رود اشاره نموده و به حاکم شرع نوشتم: «اینجانب اجازه نمیدهم همسرم جهت احضاریهی شما اقدام به خروج از خانه نماید و کلیهی پیآمد این کار را به گردن گرفتهام، ما منتظر نمیشویم هنر را به ما دیکته کنند چراکه هنر از خود هنر به وجود میآید. وقتی کسی نمیتواند نقاشی کند به خط پناه میبرد، خود خط یک هنر اسلامی است.
محمدعلی نجفی: عمل اینها اسلامی نیست
عمل اینها اسلامی نیست چراکه در قرآن آمده نباید در افکار و رفتار دیگران تجسس کرد و اگر کسی گفت من مسلمان هستم باید پذیرفته شود. در مورد مصادره سینماها گفته شد مکان فحشا است، چنین حرفی تهمت و افترا میباشد، بهخصوص اگر از طرف کسانی که خود را حامی اسلام میدانند زده شود.
ایرن: در دادگاه گفتم آگاهانه نقشهایم را بازی کردم
در دادگاه اظهار داشتم هیچکس مرا مجبور به کار در سینما و ارائهی نقشها ننمود بلکه خود آگاهانه نقشی را پذیرفتم و بازی کردم.
۲۵۹
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903009