Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ روزنامه استار ترکیه در خبری اعلام کرد که روند رسیدگی به اتهامات هاکان آتیلا معاون بین الملل هالک بانک ترکیه در دادگاه ایالتی نیویورک با انتشار صدای مکالمه تلفنی رضا ضراب شاهد این پرونده با دایی خود به طور کامل از اعتبار ساقط شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه استار در خبری نوشت: روز گذشته در ادامه رسیدگی به اتهامات هاکان آتیلا معاون بین الملل هالک بانک ترکیه در دادگاه ایالتی نیویورک، پخش مکالمه تلفنی محرمانه ضبط شده رضا ضراب در طول مدت حبس با دایی خود، موجب فروپاشی اعتبار روند رسیدگی به این پرونده در آمریکا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این رسانه، رضا ضراب در گفت و گوی تلفنی با دایی خود گفته است که برای آزادی از زندان در آمریکا، باید دروغ بگوید و به جرمی که مرتکب نشده، اعتراف کند، چرا که در آمریکا کارها این گونه پیش می رود.
به گزارش ایرنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد هاکان آتیلا معاون امور بین الملل هالک بانک ترکیه در ایالت نیویورک برگزار شده و رضا ضراب تاجر ایرانی تبار ترکیه ای به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد.
رضا ضراب که در آمریکا بازداشت شده، با پذیرش هفت اتهام از جمله پولشویی، تقلب بانکی و پرداخت رشوه، در جلسه محاکمه محمد هاکان آتیلا یکی از مقامات ارشد هالک بانک ترکیه علیه وی و برخی مقامات ترکیه شهادت داد.
رضا ضراب در دادگاه شهادت داد که معامله او با ایران مورد تایید اردوغان و نخست وزیر وقت ترکیه بوده است.
هاکان آتیلا معاون امور بین الملل هالک بانک ترکیه اتهاماتش را رد کرده، اما رضا ضراب با پذیرفتن اتهاماتش با دادستان های آمریکایی همکاری می‌کند.
ضراب پیش از این گفته که با رشوه به یک وزیر ترکیه‌ای و با ترتیب دادن معاملات طلا و تجارت صوری مواد غذایی، امکان مبادلات مالی بین‌المللی را برای ایران فراهم کرده است.
او در دومین روز شهادتش در دادگاه، درباره معاملات خود در سال‌های 2010 تا 2015 گفت که بانک‌های زراعت و واقیف ترکیه هم در دور زدن تحریم‌های ایران دخیل بوده‌اند.
ضراب همچنین گفت که هاکان آتیلا معاون هالک بانک ترکیه به همراه سلیمان اصلان مدیرعامل سابق این بانک دولتی، در طراحی معاملات مرتبط با ایران نقش داشته‌ است.
خاورم/1905**انتار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • اعلام حکم بی‌سابقه علیه توماج صالحی در دادگاه بدوی | جرم او دقیقا چیست؟
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • در دومین جلسه دادگاه «تتلو» چه گذشت؟ + عکس
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال