Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس جمهور گفت: گفت: همه مردم باید بدانند که چه تصمیماتی درکشور اتخاذ می‌شود و من به همه وزراتخانه‌ها دستور داده‌ام که هر پیشنهادی را دارند قبل از طرح آن در هیئت وزیران آن پیشنهاد را جهت آگاه شدن مردم در سایت قرار دهند. به گزارش خبرنگارگروه سیاسی خبرگزاری میزان، اولین «اجلاس ملى گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهاى رفع موانع حقوق شهروندى» امروز با حضور رئیس جمهور و جمعى از وزراء و معاونان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از گزارش برخی وزرا به بیان نظرات خود پرداخت و در بخشی از سخنرانی در این همایش گفت: هر کس دراین کشور هر مسئولیتی دارد، بالاتر از قانون نیست و وظیفه‌ای جز اجرای قانون ندارد.

روحانی ادامه داد: ما انقلاب کردیم که رعیت نباشیم؛ ما انقلاب کردیم که شهروند باشیم و همه باید طبق قانون عمل کنیم؛ حقوق شهروندی هم یعنی همین قانونی عمل کردن.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از جلوه‌های حقوق شهروندی دسترسی مردم به اطلاعات است، گفت: همه مردم باید بدانند که چه تصمیماتی درکشور اتخاذ می‌شود و من به همه وزراتخانه‌ها دستور داده‌ام که هر پیشنهادی را دارند قبل از طرح آن در هیئت وزیران آن پیشنهاد را جهت آگاه شدن مردم در سایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما مقامی بالاتر از خادمی مردم نداریم و همه مردم ایران همانطور که امام فرمودند، ولی نعمتان ما هستند و مردم باید برکار ما نظارت داشته باشند.

روحانی در ادامه ضمن اظهار خوشحالی نسبت به طرح نظرات وانتقادات مردم نسبت به لایحه بودجه در فضای مجازی افزود: من در روز‌های اخیر خیلی خوشحال شدم چرا که وقتی بودجه ما به مجلس رفت از فردای آن روز در فضای مجازی غوغایی به پا شد؛ و این موضوع چقدر قشنگ است که مردم شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه را نقد می‌کنند و من دستشان را می‌بوسم.

رئیس جمهور ادامه داد: حق مردم است که بپرسند فلان دستگاه چرا این مقدار بودجه می‌گیرد؟ حق با دولت نیست حق با ملت است. اکثریت مردم آن چیزی را که می‌گویند درست است.

وی بیان داشت: من پشت این تریبون به وزیراقتصاد و به خزانه دستور می‌دهم از سال آینده هر بودجه‌ای را که به هر دستگاهی تخصیص می‌دهند باید بلافاصله درسایت اعلام کنند تا همه مردم بدانند؛ مردم باید نظارت کنند و ما باید در داخل اتاق شیشه‌ای قرار گیریم و برای مقابله با فساد راهی جز این نداریم.

روحانی در ادامه با بیان اینکه صحبت از اشتغال در دنیای امروز بدون بهره گیری از اینترنت امکان ناپذیر است، اظهار کرد: ۷۰ درصد خدمات در دنیای امروز از طریق اینترنت و فضای مجازی است و حتی چنانچه بخواهیم معضل آب را نیز حل کنیم این امر از طریق اینترنت و فضای مجازی به واسطه امکانات این فضا قابل انجام است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه بزرگترین حق شهروندی جوانان ما اشتغال است، تصریح کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور بهره گیری از فضای مجازی است؛ وزیر ارتباطات به من گزارش داد که فقط از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی، ۳۰ هزار شغل در کشورایجاد شده است؛ البته قرار ما این است که از طریق فضای فناوری ارتباطات صد‌ها هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی عاری از خطر نیز نیست، اظهار کرد: باید به جوانان و نوجوانان فعالیت در فضای مجازی آموزش داده شود و یکی از مهمترین وظایف وزارت آموزش و پرورش این است که دانش آموزان را متوجه خطرات موجود در فضای مجازی کند.

روحانی با بیان اینکه ما فضای اینترنت را به صورت امن، سالم و ارزان می‌خواهیم، افزود: مردم خودشان هم حساس هستند؛ ما فکر می‌کنیم فقط ماییم که دین داریم، اما باید بدانیم مردم هم به دین واخلاق و فرهنگ و ایرانی بودن خودشان احترام می‌گذارند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم وجوانان موضوع بودجه ۹۷ را رها نکنند، اظهار کرد: نورافکن‌ها باید به سمت تمام ردیف‌های بودجه برود و باید همه دستگاه‌ها به مردم اعلام کنند که بودجه‌ای را که دریافت کرده اند چگونه و درکجا خرج کرده اند.

وی تاکید کرد: من به عنوان رئیس جمهور بر سر پیمان خود تا آخر خواهم بود و از تمام مردم می‌خواهم که شما هم بر سر پیمان خود باشید ما با هم کاری را شروع کردیم وباید باهم ادامه دهیم.

روحانی گفت: ده‌ها مشکل پیش روی ماست، اما اگر دست در دست هم بدهیم می‌توانیم همه آن‌ها را حل کنیم.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و بیان داشت: دو سال از برجام گذشته است و در یکسال اخیرنیز چند بار آمدند برجام را از بین ببرند که تا امروز نتوانسته‌اند و به اعتقاد من تا آخر هم نخواهند توانست.

وی افزود: اگر کسی هم با برجام هم مخالفت است به ترامپ دل نبندد چرا که کاری برای آن‌ها نمی‌کند؛ برجام می‌ماند و ما راه خود را ادامه می‌دهیم.

روحانی اظهار کرد: همچنین طرح تحول سلامت نیز می‌ماند و ما آن را ادامه می‌دهیم؛ بنای ما آرامش اقتصادی، مهار تورم، رشد مثبت اقتصادی و تعادل صحیح در بازار ارز و سکّه است.

رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم از فضای اینترنت و ارتباطات مردم حراست خواهد کرد و وزیر ارتباطات ما که در این جلسه نیز حضور دارد به مردم قول خواهد داد که دستش بر روی دکمه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نخواهد رفت.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال بیان کرد: در سال گذشته ۶۷ درصد اشتغال ما مربوط به زنان جامعه بوده است بنابر این ما به عهد و پیمان خود وفا کردیم؛ همچنین به تمام وزارتخانه‌ها گفته‌ام که حداقل دو جوان و یک خانم را در حد معاون و مشاور منصوب کنند.

روحانی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در امر واگذاری تصدی گری‌های دولت وجود دارد، اظهار کرد: بعضی مواقع ما اعلام می‌کنیم که واگذاری صورت گرفته است، اما در واقع می‌بینیم که کار خود را به بازنشستگان خودمان داده‌ایم؛ اما من تاکید می‌کنم که ۵۰ درصد از واگذاری‌ها باید به جوانان باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما هیچ چیز را گران نخواهیم کرد مگر آنکه به مردم توضیح دهیم که پول حاصل از این افزایش قیمت در کجا خرج خواهد شد؛ قیمت بنزین وگازوئیل بالاتر از نصف قیمت جهانی امروز نخواهد بود و پول حاصل از افزایش قیمت آن نیز صرف اشتغال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه محیط زیست یکی از حقوق اساسی شهروندان است، افزود: امروز ما در شرایطی این جلسه را برگزار می‌کنیم که مدارس کلانشهر‌های کشور به سبب آلودگی هوا تعطیل است؛ برای حل معضل آلودگی هوا باید خودرو، بنزین، نیروگاه، وسایل گرمایشی و ... در کشوردرست شود؛ همچنین باید بدانیم که مشکل الودگی هوا یک معضل جهانی است وشهر‌های دهلی و پکن وضعیت بدتری از تهران دارند و برخی از شهر‌های اروپایی هم مانند تهران هستند، اما ما باید روز به روز از آلودگی هوا بکاهیم.

روحانی در پایان با بیان اینکه حقوق شهروندی به معنای استاندارد شدن همه امور است، خاطر نشان کرد: حقوق شهروندی با نوشتن و ابلاغ و پایش درست نمی‌شود بلکه باید تبدیل به فرهنگ و گفتمان شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو

دریافت 18 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است.

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

کد خبر 848650 منبع: فارس برچسب‌ها روز معلم معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند