Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، حسین شرافتی‌‍‌راد صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهر کاریز که در محل فرمانداری تایباد برگزار شد، اظهار داشت: خط انتقال شهر کاریز به طول حدود 11 کیلومتر در اجرای طرح آبرسانی شهر کاریز و به عبارتی پروژه اجرای خط انتقال از چاه‌های پلبند تا مخزن 2000 مترمکعبی شهر کاریز به قطر 300 میلیمتر و با لوله‌های فولادی به قطر‌های 150 و 300 میلیمتر و در مجموع لوله گذاری به طول 11 کیلومتر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بهسازی و بررسی شکستگی‌های شبکه آبرسانی برای جلوگیری از اتلاف آب‌، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی مردم در صرفه‌جویی مصرف آب‌، استفاده از روش‌های نوین آبیاری راهکاری موثر و مهم در زمینه صرفه‌جویی آب است.

شرافتی بیان کرد: با توجه به خشکسالی‌های مکرر، گرمای شدید در تابستان و شرایط اقلیمی و وجود بادهای موسومی شهرستان، استفاده صحیح مصرف آب و مدیریت منابع آبی امری ضروری در مقابله با بحران آب در منطقه است. آبفای تایباد باید برای تامین آب در سال جاری برنامه داشته باشد تا مشترکان در طول سال با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

فرماندار تایباد بر رفع مشکلات آب شرب شهر کاریز در اسرع وقت تاکید نمود و افزود: پیش‌بینی حفر یک چاه جدید برابر ضوابط قانونی مبنی بر درخواست شهردار و اعضای شورای اسلامی و ساکنان شهر کاریز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اگر روستاهای شهرستان با کاهش آب خوردن و آشامیدن مواجه شوند مردم از روستاها به شهر مهاجرت کرده و روستاهای خالی از سکنه می‌شود و چنانچه مجتمع آبرسانی شهرکاریز با کم آبی روبه رو شد، برای رفع این مشکل باید چاره اندیشی شود.

فرماندار تایباد افزود: با وجود 18 حلقه چاه درشهرستان تایباد و 6 حلقه چاه در دشت پلبند و 2 حلقه چاه در شهر مشهد‌ریزه با توجه به نیاز و تامین آب شهروندان تعداد 7 حلقه چاه بازسازی و تامین آب و برای اصلاح پروژه و توسعه شبکه آبرسانی اقدام شده است.

901

حسین شرافتی‌‍‌راد تایباد فرمانداری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد

پس از حوادث مکرر برای گردشگران و مرگ ۲ مسافر در محدوده تفرجگاهی آبشار لوه گالیکش، با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، مسیر دسترسی به آبشار تا ایمن‌سازی منطقه مسدود شد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیدسعید جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گالیکش در گفتگو با خبرنگاران گفت: در پی فوت ۲ مسافر طی کمتر از ۱۰ روز در آبشار لوه، مسیر دسترسی به این آبشار مسدود می‌شود.

وی افزود: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش ادامه داد: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده بود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

گفتنی است؛ مدیریت آبشار لوه برعهده شهرداری صادق آباد شهرستان گالیکش است و در حال حاضر برای هر خودرو مبلغ ۲۰ هزار تومان ورودی اخذ می‌شود. در عملیات فنس کشی و ایمنی سازی محوطه آبشار اول اجرایی شد، اما در حال حاضر بخش عمده‌ای از فنس‌های محدوده مذکور به سرقت رفته است و همین امر حوادث و اتفاقات حادث شده در این محدوده را به طور چشمگیری افزایش داده است.

افزایش آبخوری و شیر آب‌شرب در نقاط مختلف تفرجگاه، بهسازی و افزایش نمازخانه و سرویس بهداشتی، احداث سکوی نشستن، احداث آلاچیق، احداث مغازه و از همه مهمتر ایمن‌سازی تفرجگاه برای جلوگیری از مسدوم و فوت شدن هموطنان و پارکینگ خودرویی از جمله مطالبات مردمی برای این تفرجگاه است

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • رفع مشکل کمبود آب شرب روستای میرآباد مازول نیشابور
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد