Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ فرآیند بررسی های این لایحه نشان می دهد که دولت اعتباری که در حوزه تولید ، رفاه اجتماعی قشرهای آسیب پذیر جامعه ، صندوق بازنشستگی و ایثارگران پیش بینی کرده حدود 87هزار میلیارد تومان و این رقم بسیار بالایی است.
وی اظهارداشت :‌ مساله دیگر آنکه آنچه در این لایحه دیده شده توجه به حوزه اشتغال است و دولت بیش از 50 هزار میلیارد تومان برای این بخش پیش بینی کرده و اگر این رقم به رویه ای کاملا هدفمند ، صحیح و نظارت درست در این قالب هزینه شود به نظرم می تواند گامی برای رفع معضل بیکاری و کاهش دردهای خانواده ها در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت :‌ رئیس جمهوری نیز در زمان تقدیم این لایحه به مجلس شورای اسلامی به نکات خوبی و آن اینکه حل معضل بیکاری و برقراری عدالت اشاره کردند و مبنای دستیابی به چنین تحولاتی را شفافیت براساس ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی دانست.
احمدی لاشکی افزود :‌ بنابراین به نتیجه می رسیم که دولت برای حل معضل بیکاری که امروز جامعه از آن رنج می برد یک تصمیم جدی گرفته است و در این حوزه همه مسئولان باید کمک کنند تا بیکاری در کشور رخت بر بندد.
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت :‌ هرچند دولت امسال سعی کرده حدود 20 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را در لایحه بودجه سال 97 افزایش دهد ولی موضوعی که مجلس شورای اسلامی روی آن بحث و نظر دارد افزایش سهم مالیات دراین لایحه نسبت به سال گذشته است.
احمدی افزود: کاهش 15 درصدی بودجه عمرانی و افزایش حدود 9 درصدی بودجه جاری از دیگر موضوعاتی است که باید در کمیسیون های مختلف مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به اعتقادم دراین بخش دولت بدرستی عمل نکرده و نیاز به اصلاح دارد .
وی ادامه داد : کاهش 15 درصدی اعتبار عمرانی در حقیقت به معنای پیشخور کردن نسل آینده و برداشت اسناد از خزانه دولت است و بعید به نظر می رسد که مجلس شورای اسلامی با چنین رویه ای موافقت کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به تدوین بودجه هدفمندی یارانه های در این لایحه اشاره کرد و گفت :‌ یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در این لایحه رخ داده آن اینکه حدود 45 درصد از سهم اعتبارات یارانه ها کم شده است.
احمدی افزود :‌دولت افزایش مالیات ، خروج ارز از کشور و نیز افزودن نرخ نان و دیگر حامل های انرژی قدری زیاد روی کرده و اگر مجلس شورای اسلامی روی این موضوع نظر ندهد ممکن است درآینده کشور شاهد تورم و گرانی شود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری نوزدهم آذر ماه لایجه یک هزار و 194 تریلیون تومانی بودجه کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
رئیس جمهوری اعلام کرد که بودجه سال 97 برمبنای اشتغال فراگیر و رفع فقر و ایجاد عدالت پیشنهاد شده است.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7078 /1602/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در دیدار با سیدمجید هدایت مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت، گفت: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و این هیات از وزارت کشور در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد و با توجه به این‌که نزدیک‌ترین مرز با کشور عراق است باید در این حوزه‌ها کار شود و استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار ایلام بیان داشت: در حوزه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب نفت و گاز مورد توجه بوده است و هیجده کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد و بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است که باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

وی اضافه کرد: در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان نیز لازم توجه شود و اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است و سد میمه از پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی برخوردار است. در دولت سیزدهم در مهار آب‌های سطحی اقدامات بسیار ارزشمندی شده است و آبی که مهار می‌شود در صنعت، شرب و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد

وی با اشاره به پارک پلی‌پروپیلن، گفت: به زودی تیمی وارد استان می‌شود و واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

بهرام‌نیا بیان داشت: فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود. پتروشیمی دره‌شهر در مرحله نهایی برای آغاز کار اجرایی و پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با افتتاح این طرح‌ها تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان احیا و فعال شده است. تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: استان ایلام، استانی غنی است که با این همه ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 6088575

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • حامیان گشت ارشاد
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد