Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@17:04:28 GMT

دولت «شخصی»، «فردی» و «موروثی» نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۰۸۷۵

دولت «شخصی»، «فردی» و «موروثی» نیست

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان نمی‌توانند به حزب و یا جریان خاصی وابستگی داشته باشند و دولت نیز شخصی و موروثی نیست.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور افغانستان در معرفی معاونان شورای امنیت ملی افغانستان با کنایه به مخالفت حزب «جمعیت اسلامی» درباره برکناری «عطامحمد نور» اظهار داشت دولت افغانستان به هیچ عنوان موروثی و یا شخصی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نمی‌توانند در هیچ یک از احزاب و یا جریان‌های سیاسی افغانستان عضویت و یا وابستگی داشته باشند.

اشرف غنی اظهار داشت:«نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نباید سیاسی، حزبی و نماینده تفکر قومیتی باشند، بلکه هر یک از آنها باید مسلمان و متعهد به آینده این کشور باشند.»

روزنامه «ماندگار» در این باره نوشت: اشرف غنی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان بر لزوم حاکمیت قانون نیز تاکید کرد.

رئیس جمهور افغانستان این اظهارات را در حالی عنوان کرده است که تعداد بسیاری در ارتش و پلیس افغانستان از اقوام «تاجیک» بوده و از هواداران «ائتلاف شمال» و حزب جمعیت اسلامی افغانستان محسوب می‌شوند.

اخیرا دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که اشرف غنی استعفای عطامحمد نور را از ولایت بلخ پذیرفته و والی جدیدی را برای این ولایت تعیین کرده است.

اما حزب جمعیت اسلامی افغانستان با استعفای تحمیلی عطامحمد نور از ولایت بلخ مخالفت کرده است.

هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی اوایل هفته جاری نیز به اشرف غنی هشدار داده بود که در صورت برکناری والی بلخ با برخورد هواداران حزب جمعیت اسلامی روبرو خواهد شد.

«شاه حسین مرتضوی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که ارگ ریاست جمهوری موضع حزب جمعیت اسلامی را مورد ملاحظه قرار داده و پس از آن واکنش خود را با مخالفت این حزب درباره تغییر در ولایت بلخ اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، حزب جمعیت اسلامی افغانستان که پیش از این مخالفت قاطعانه خود را با برکناری عطامحمد نور اعلام کرده بود تاکنون موضع نهایی خود را در برابر دولت افغانستان اعلام نکرده است و اعضای شورای رهبری این حزب در حال رایزنی هستند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب

روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد از سیاست‌های دولت درباره لایحه حجاب و عفاف خبر از مخالفت دقیقه نودی دولت سیزدهم با این لایحه داد.

روزنامه کیهان به نقل از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: اخیراً مکاتبه‌ای از سوی مجلس شورای اسلامی مجدداً در خصوص ماده‌ای صورت گرفته بود که در آن ماده قید شده هزینه‌های حمایت از فرهنگ عفاف و تقویت بنیان خانواده، به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی تلقی شود و این نوعی مشوق سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در این زمینه است.

شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد. قبلاً رفت‌وبرگشت‌هایی در این زمینه انجام شده بود و مذاکراتی در جلسات نهادهای مختلف صورت گرفته بود و لایحه‌ای از سوی مرجع قضائی تقدیم دولت شد.

به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضائی و اجرائی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

دیگر خبرها

  • افشاگری کیهان درباره مخالفت دولت با لایحه عفاف و حجاب
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در شمال افغانستان
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه