Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:57:33 GMT

مربی جاستین گاتلین متهم به دست داشتن در دوپینگ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۰۸۸۲

مسوولان ضد دوپینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی بررسی‌هایی را درباره اتهامات وارده به دنیس میشل، مربی جاستین گاتلین آغاز کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از BBC، مربی جاستین گاتلین، دونده مطرح آمریکایی متهم به دست داشتن در دوپینگ شده است. مسوولان ضد دوپینگ فدراسیون جهانی پرونده‌ای برای بررسی شرایط این مربی آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی این اتهامات را جدی تلقی کرده است. جاستین گاتلین پیش از این دو بار به دلیل دوپینگ محروم شد، اما امسال بعد از سپری شدن دوران محرومیتش در مسابقات قهرمانی جهان حاضر شد و توانست با شکست دادن یوسین بولت در دوی ۱۰۰ متر به مدال طلا دست یابد. بسیاری معتقد بودند که نباید به گاتلین فرصت دوباره برای رقابت داده می‌شد.  حتی برخی از تماشاگران در مراسم اهدای مدال، گاتلین را هو کردند.

گفته شده که دنیس میشل، مربی گاتلین و دارنده مدال طلای  المپیک اعلام کرده است که می‌توان با دوپینگ مسابقه داد ، زیرا برخی داروها قابل تشخیص نیستند.

آژانس ضد دوپینگ آمریکا نیز اعلام کرده است که پرونده‌ای برای بررسی وضعیت این مربی تشکیل داده است. این آژانس در بیانیه‌ای، اعلام کرد: پرونده‌هایی که با افشاگری‌ها شروع می‌شوند نقش اساسی در مبارزه با دوپینگ دارند. ما با فدراسیون جهانی همکاری می‌کنیم تا حقایق مشخص شود. ما از افراد مختلف می‌خواهیم که اگر اطلاعاتی دارند ارائه دهند تا از ورزش پاک حمایت شود.

گاتلین اعلام کرده است که کار خود را با میشل به پایان رسانده و مدارک کافی برای اثبات این که دوپینگ نکرده است، دارد.

میشل با ردکردن اتهامات اظهار کرده است که منظور او این نبوده است که ورزشکارانی که تحت مربیگری او کار می‌کنند دوپینگ داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

دیگر خبرها

  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک