Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ به منظور برنامه ریزی جهت تدوین و تولید محتوایی به گویش شاهرودی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی شهرستان شاهرود در سال تحصیلی آینده، نشست هم اندیشی سرگروه‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی شهرستان با حضور معاونت آموزش ابتدایی شهرستان و ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان، در مرکز پیش دبستانی چتر آبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست علی توانگر ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت آشنایی نوآموزان با آداب و رسوم و فرهنگ بومی و محلی خویش به عنوان یکی از اهداف آموزشی دوره پیش دبستانی، احیاء و باز آموزی گویش‌ها و لهجه‌های محلی را از مهمترین عناصر دخیل در تحقق این هدف والا برشمرد و بر تولید محتوایی به گویش شاهرودی ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی تأکید کرد.
وی ضمن برشمردن اهم شاخص‌های مد نظردر تدوین و تولید این محتوا، به نمونه‌هایی از فعالیت‌های مشابه استانی و کشوری در این زمینه اشاره نمود و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تسریع و تسهیل در فرآیند انجام این مهم را خواستار شد.
در ادامه حمیده محبی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پژوهش‌ها و تألیفات انجام شده در این راستا، از نرخ پایین تکلم مردم به گویش شاهرودی در مکالمات روزانه خویش بویژه در محافل عمومی، ابراز نگرانی نمود و بر عزم جدی شهرستان برای احیاء گویش شاهرودی از طریق تولید محتوایی مناسب در این زمینه با محوریت گروه‌های آموزشی مربیان دوره پیش دبستانی و همکاری و همراهی شورای شهر و سایر نهاد‌های مرتبط تأکید کرد.
در ادامه حسین پور به نمایندگی از سرگروه‌های آموزشی مربیان، ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این خصوص، برنامه عملیاتی گروه‌ها در جهت تولید محتوایی با گویش شاهرودی را ارائه داد که پس از بررسی و تبادل نظر، تدابیر لازم برای اجرای مفاد آن با همکاری و مساعدت همه بخش‌های مرتبط در استان و شهرستان در نظر گرفته شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود

ابراهیم صفری در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان و مسئولان امور شهری و روستایی استان با اشاره به اختصاص اعتباراتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه شورا‌ها گفت: این دوره در استان اردبیل برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: آشناسازی شورا‌ها با قوانین و نحوه جذب اعتبارات و سایر موارد ضروری است که برگزاری این دوره‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل از انتخاب شورا‌های برتر روستا‌های استان خبر داد و گفت: انتخاب این شورا‌ها پس از بررسی شاخص‌های مختلف و بررسی ارزیابی‌های که فرستاده شده بود انجام شد.

صفری تصریح کرد: با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات مردم در مناطق مختلف هستیم و با تشکیل جلسات و حضور میدانی و استفاده از ظرفیت مدیران و نمایندگان مجلس در حل این مشکلات گام بر می‌داریم.

او ضمن تبریک حماسه غرور آفرین سپاه پاسداران گفت: ما قدردان غیور مردان نیرو‌های مسلح هستیم که با جان و دل در راستای اقتدار و عظمت کشورمان پیشگام هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • آموزش مدیریت چرای دام در خاتم
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان