Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛   شینا انصاری  افزود: مسئولان استانی اعلام کرده اند که سهم الودگی در ارومیه به خودروها به ویژه خودروهای فرسوده بسیار زیاد است.همچنین با قرار گرفتن در فصل سرما، شاهد بروز پدیده وارونگی دما و در پی آن انباشت الایندگی هستیم.
وی تاکید کرد: وارونگی دما باعث شد تا آلودگی ها قادر به خروج از سطح نباشند در نتیجه شاهد انباشت آلایندگی و آلودگی هوا در حجم زیاد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انصاری گفت: این شرایط برای تبریز نیز صدق می کند و بخش عمده بار الودگی مربوط به منابع متحرک، سرما و سکون و پایداری هوا است. مانند تهران، اصفهان، کرج و مشهد که این روزها به همین دلیل الوده هستند.
وی تاکید کرد: در فصول سرد سال در شهرهای بزرگ با توجه به تمرکز جمعیت، صنعت ، خدمات و حجم خودرو انتظار الودگی هوا را داریم چون وارونگی دما امری طبیعی و قادر به مقابله با آن نیستیم.
انصاری ادامه داد: در چنین شرایطی باید سعی کنیم انتشار الاینده ها را تا حد ممکن کاهش دهیم و بر همین اساس در این مواقع دستورالعمل شرایط اضطرار الودگی هوا یک سری تصمیمات به طور موقت با هدف فقط کاهش بار الایندگی و کنترل آن اتخاذ می کند .
وی در پاسخ به اینکه ممکن است این سرایط به علت پایین آمدن توان اکولوژیکی این شهرها صورت گرفته باشد گفت: افزایش بارگذاری جمعیتی باعث پایین آمدن توان محیط زیستی و اکولوژیکی شهرها می شود، ار سوی دیگر زمانی هم که با سرما و بروز پدیده وارونگی دما مواجه می شویم ، شاهد بروز انباشت الایندگی و الودگی هوا در چند روز مداوم هستیم.
انصاری در پاسخ به اینکه ایا وضعیت دریاچه ارومیه تاثیری در بروز این مشکل دارد افزود: ارتباط وضعیت دریاچه با شرایط فعلی هوا در استان های آذربایجان غربی و شرقی نیازمند بررسی و تحقیق بیشتری است اما انچه مسلم است این است که وقتی دریاچه پرآب بود موجب تلطیف هوا و وزش باد می شد.
وی اظهار کرد: البته دریاچه امسال به این وضعیت نیفتاده است اما به هر حال سهم خشک شدن آن در تشدید آلودگی هوا نیازمند بررسی دقیق و بیشتری است.
انصاری گفت: بر اساس بررسی که در تبریز صورت گرفته سهم منابع متحرک در الودگی هوا ٧٢ درصد، منابع خانگی سه درصد و منابع ثابت ٢٥ درصد است که چنین مطالعه ای باید برای ارومیه نیز صورت گیرد.
وی تاکید کرد: زمانی که در شرایط تشدید آلودگی هوا هستیم باید حواسمان به فعالیت صنایع نیز باشد، به همین دلیل فعالیت این صنایع مانند کارخانه های شن و ماسه و ریخته گری متوقف می شوند تا با این کار مانع انتشار بیشتر آلودگی شویم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان

به گزارش "ورزش سه"، ساسان انصاری کاپیتان تیم فولاد خوزستان پس از مدت‌ها ناکامی در گلزنی اولین گل خود در نیم فصل دوم را مقابل آلومینیوم اراک به ثمر رساند و یک امتیاز مهم برای این تیم در هفته‌های حساس پایانی به دست آورد.

انصاری که در نیم فصل نخست روی اکثر امتیازات کسب شده فولاد تاثیر مستقیم داشت و برای این تیم گل‌های سه امتیازی به ثمر رسانده بود در این مسابقه هم ناجی فولاد بود و تک گل آنها را در خانه آلومینیوم اراک به ثمر رساند.

آخرین بازی که ساسان انصاری برای فولاد گلزنی کرده به هفته پانزدهم لیگ برتر مقابل نساجی مازندران باز می‌گردد که در بازی خانگی دروازه رشید مظاهری را باز کرد و همین تک گل سه امتیاز ارزشمند را برای فولادی‌ها به همراه داشت، این سه امتیاز در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید و اهمیت آن در ادامه لیگ هم تعیین کننده رتبه فولاد در جدول خواهد بود.

کاپیتان فولاد در روزهای سخت این باشگاه نقش کلیدی داشت و سرمربی‌های مختلفی که در این تیم حضور داشتند از حضور تاثیرگذار او صحبت کردند، ساسان در هفته‌های پایانی لیگ برتر نقش کلیدی در ترکیب این تیم خواهد داشت.

انصاری در این فصل از 25 هفته لیگ برتر 22 حضور ثابت و 2 بار به‌عنوان جانشین برای فولاد بازی کرده و 4 گل و 3 پاس گل عملکرد او در لیگ برتر بوده است.

دیگر خبرها

  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدای دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد پراید با مزدا دوکابین در محور ارومیه به تبریز
  • لزوم راه‌اندازی خط راه‌آهن جدید ایران و ترکیه از طریق تبریز
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • واژگونی یکدستگاه  خودروی ساندرو در محور  ارومیه _ تبریز ۲مصدوم برجای گذاشت
  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد