Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عبدالکریم حسین زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به لزوم جذب سرمایه خارجی، به‌ ویژه در حوزه پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ایران به عنوان کشوری امن در میان کشورهای منطقه، از ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی برخوردار است و ورود سرمایه همراه با فناوری های نوین به این صنعت می تواند جهش جدیدی  را در صنعت پتروشیمی ایران پدید آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نقش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در افزایش تولید و صادرات نفتایران اشاره کرد و افزود: بدون شک برجام، نقش غیر قابل انکاری در افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی داشته است و اکنون باید از این فرصت در مسیر توسعه این صنعت پیشرو به بهترین شکل استفاده کرد.
حسین زاده تصریح کرد: با توجه به ورود دوباره ایران به جامعه جهانی وهمچنین قرار گرفتن درریل صحیح اقتصاد جهانی، باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور و بهبود وضع اقتصادی جامعه برد و زمینه‌ ای مناسب برای حضور سرمایه و فناوری روز خارجی را فراهم کرد و اکنون با توجه به دیپلماسی انرژی فعال صورت گرفته همگان بر این امر اعتقاد دارند که صنعت پتروشیمی ایران جذابیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی دارد.
این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: امیدواریم این روند مطلوب در صنعت پتروشیمی و به نفع افزایش جذب سرمایه در کشور، همچنان ادامه یابد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، چای لی مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی در دیدار با مهدی دوستی استاندار هرمزگان، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری مشترک میان چین و ایران تاکید کرد و اظهار داشت: شرکت انرژی چاینا از جمله شرکت‌های بزرگ چین است که بالغ بر ۲۰ هزار پروژه زیربنایی در حوزه‌های مختلف از جمله برق آبی، حرارتی، انرژی‌های تجدید پذیر، توسعه مسکن و تجهیز ساختمان و مسائل مرتبط با نفت و پتروشیمی در سطح جهان انجام داده و بخشی از آن در حال انجام است.

وی افزود: این شرکت از سال ۲۰۰۱ وارد ایران شد و چندین پروژه زیربنایی اولویت دار را تأمین مالی و اجرا کرده و قرار است طرح‌های بزرگی نظیر سد بختیاری به عنوان بلندترین سد ایران با همکاری این شرکت به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت چاینا انرژی با تاکید بر اینکه در زمینه پتروشیمی و نفت در هرمزگان آماده همکاری هستیم گفت: در حال حاضر چند پروژه پالایشی و پتروشیمی ملی را در دست همکاری داریم که بخشی از آن‌ها در هرمزگان وجود دارد.

کد خبر 6087659

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳