Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@20:38:04 GMT

خارجی‌ها در کدام صنعت سرمایه‌گذاری کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۱۵۳۶

خارجی‌ها در کدام صنعت سرمایه‌گذاری کردند؟

پول‌نیوز - به ترتیب احداث چرخه کامل پنل فتوو لتاییک با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیون و ۸۶۵ هزار دلار، استخراج و بهره‌برداری از معدن با ۴۶۶ میلیون و ۱۵۵ هزار دلار و تولید خودرو سواری با ۲۳۲ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بیشترین میزان سرمایه‌گذاری خارجی را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص دادند.

در چهار ساله دولت یازدهم مجموعا ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده که از متوسط سالانه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار خبر می‌دهد. با این حال طبق برنامه در پایان دولت دوازدهم باید سالانه شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار قرار گیرد که تا سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۲۴ میلیارد دلار می‌شود.

طی شش ماهه نخست امسال ۳۳ مورد طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مدنظر قرار گرفته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته که ۲۴ مورد بوده است. بنابراین طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی با رشد ۲۸ درصدی در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل روبرو شده است.

حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۵ معادل یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۳۳۶ هزار دلار بوده که این رقم در شش ماهه نخست سال جاری به یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۷۷۹ هزار دلار افزایش یافته که نشان دهنده رشد ۳۷ درصدی در میزان سرمایه‌گذاری خارجی است.

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته که از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون این رقم معادل دو میلیارد دلار بوده و ۹ میلیارد دلار نیز مربوط به دولت یازدهم است.

آمار نشان می‌دهد که میزان سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته در دولت یازدهم به طور متوسط سالانه معادل ۲.۲ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته در دولت دوازدهم باید به طور متوسط سالانه شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب شود که این رقم باید در پایان دولت دوازدهم یعنی سال ۱۴۰۰ به ۲۴ میلیارد دلار برسد.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند

به گزارش جماران؛ اسپوتنیک ادعا کرده است که زیان شرکت های خارجی ناشی از خروج از بازار روسیه پس از فوریه ۲۰۲۲ از ۱۰۷ میلیارد دلار فراتر رفته است.

این خبرگزاری روسی مدعی است که داده هایی که چنین آماری را تایید می کند توسط رسانه های غربی و خبرنگاران که گزارش های شرکت ها را تجزیه و تحلیل کردند منتشر شده است.

 پس از حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از شرکت ها به دلیل تحریم‌های امریکا و اروپا علیه روسیه مجبور به ترک این کشور شده اند.

 

دیگر خبرها

  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • ۷ مجوز سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی صادر شد
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد