Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع اسرائیلی از طرح وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی برای ترمیم و حفاری معبد یهودیان و بخش قدیمی قدس و منطقه اطراف مسجد الاقصی خبر دادند.

ایران آنلاین / روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت: طرح ترمیم باستانی که هیئت آثار باستانی قصد اجرای آن در قدس را دارد شامل پایه‌های دیوار غربی، حفظ برکه سلوان و حفر اتاق‌هایی در قلعه العین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این طرح که میری ریغیف، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی پشت آن قرار دارد تقویت ارتباط یهودیان با قدس است اما در صورتی که موافقت دولت را به دست آورد با محکومیت شدید جهان عرب مواجه خواهد شد.

به رغم اینکه تاکنون اعمال حفاری در قدس بر نجات آثار باستانی متمرکز بوده این بار صحبت درباره کشف بخش قدیمی و حفظ و ارتقای آن است. این یک طرح تاریخی است؛ چراکه نخستین باری است که یک طرف دولتی اسرائیلی به حفاری گسترده در شهرک قدیمی می‌پردازد.

اسناد داخلی هیئت آثار باستانی اسرائیل فاش کرده که نام این برنامه "پروژه شالیم" است و احتمالا پنج سال به طول می‌انجامد. تهیه این طرح طی نشست کابینه اسرائیل که ماه مه برگزار شد، به صولت اولیه تصویب شده است. به بخش آثار باستانی مدت ۶۰ روز برای ارائه طرح مفصل زمان داده شده است. وزیر فرهنگ از نخست‌وزیر خواسته از طریق بودجه ذخیره دولت به حمایت از این طرح بپردازد. وزارت فرهنگ ۱۰ میلیون شکِل برای آغاز کار اختصاص داده است.
از بین مراکزی که در راستای این پروژه ارتقا خواهند یافت می‌توان به این موارد اشاره کرد: برکه سلوان، قلعه العین، خیابانی که به مسجد الاقصی می‌رسد، میدان باب الدباغین و پایه‌های دیوار غربی. هدف از این اقدامات حفظ این مراکز و ترمیم آن و بازکردنش به روی بازدیدکنندگان است.

وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی گفت: هدف از این طرح تقویت ارتباط یهودیان با شهر قدس است. حتی اگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای حفر صدها متر در زیرزمین تلاش کند هرگز به یک سکه هم دست نخواهد یافت. این طرح بهترین پاسخ به کسانی است که ارتباط ما با قدس را انکار می‌کنند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد