Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره قدس از سوی آمریکا اعلام کرد مسکو از راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند.

ایران آنلاین / ولادیمیر سافرونکوف، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در واکنش به اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر درباره شهر اشغالی قدس در نشست دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد مسکو از راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت شرق قدس حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «مسکو آمادگی دارد نقش میانجی بی‌طرف را در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل ایفا کند». نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درباره تصمیمات و اقدامات یکجانبه که به تشدید درگیری و تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی منجر می‌شود، هشدار داد.

سافرونکوف همچنین بر درخواست سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از شورای امنیت سازمان ملل برای «بررسی جامع اوضاع خاورمیانه» تاکید کرد. آمریکا دوشنبه شب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر درباره شهر قدس را وتو کرد. در پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت سازمان ملل تاکید شده بود هر گونه تغییر در مرز‌های چهار ژوئن سال ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته نشود و از همه کشور‌های جهان درخواست شد از انتقال هیئت‌های دیپلماتیک خود از تل‌آویو به قدس خودداری کنند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل از این پیش‌نویس قطعنامه حمایت کردند. این وتوی آمریکا بر انزوای واشنگتن در خصوص اعلام ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، تاکید می‌کند. / باشگاه خبرنگاران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، الجزایر اقدام جدیدی را برای حمایت از ملت فلسطین در سازمان ملل صورت داده است.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کردند که الجزایر درخواستی را مبنی بر برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت بررسی موضوع گورهای دسته جمعی یافته‌شده در نوار غزه ارایه داده است.

بنا بر این گزارش‌ها الجزایر خواسته است که این جلسه غیرعلنی روز سه‌شنبه پیش‌رو برگزار شود.

پیش‌تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی گفت: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

گفتنی است پس از عقب‌نشینی نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه پیکر صدها شهید فلسطینی از گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان ناصر این شهر بیرون کشیده شد.

کد خبر 6096107

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • واکنش حماس به جنگ اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل