Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مرکز حقوق بشر یمن در گزارشی اعلام کرد که در جریان حملات هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا در هزار روز گذشته به یمن 13 هزار و 603 غیر نظامی یمنی شهید و 22 هزارو 289 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

به گزارش امروز (سه شنبه) شبکه خبری المسیره، مرکز حقوق بشر یمن در گزارشی از هزارمین روز تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن اعلام کرد در اثر این تجاوز، 35 هزار و 415 یمنی در حملات هوایی مستقیم ائتلاف عربی شهید یا زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش این مرکز شمار شهدا 13 هزار و 603 نفر است.
در این گزارش که براساس اطلاعات موثق جمع آوری شده، اعلام شده که 2هزار و 887 نفر از شهدا کودک، 2هزار و 27 نفر زن و 8هزار و 689 نفر مرد هستند که همه این آمار شامل غیر نظامیان است.
طبق این آمار همچنین22 هزار و 289 نفر از غیرنظامیان یمنی در حمله ائتلاف عربی زخمی شده اند که 2هزار و 722 نفر کودک، 2233 نفر زن و 16 هزار و 857 نفر نیز مرد، هستند.
مرکز حقوق بشر یمن در گزارش خود شمار منازل ویران شده و آسیب دیده در حملات ائتلاف عربی - آمریکایی را 409 هزار و 356 واحد مسکونی و 826 مسجد اعلام کرد.
در این حملات همچنین 827 مدرسه و آموزشگاه، 18 واحد دانشگاهی و 30 موسسه رسانه ای تخریب شده اند.
در این گزارش، در زمینه آسیب به تاسیسات زیر بنایی و دولتی و خدماتی نیز آمده است که حملات هوایی ائتلاف عربی 301 بیمارستان و درمانگاه، یک هزار و 684مرکز دولتی و 174 ایستگاه و مولد برق و 524 منبع و شبکه آب و 387 شبکه ارتباطی و 106 مکان ورزشی تخریب شده یا آسیب دیده اند.
همچنین جنگنده - بمب افکن های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان 211 آثار باستانی و تاریخی و 255 مکان سیاحتی را هدف حمله قرار داده و به آنها آسیب رسانده اند.
طبق گزارش مرکز حقوق بشر یمن، در این تجاوز هزار روزه ائتلاف عربی - آمریکایی به یمن، 6 هزار و 393 ساختمان تجاری،2 هزارو 256 مرزعه، 593 بازار تجاری، 300 کارگاه و 337 ایستگاه سوخت رسانی و 692 انبار غذا و 245 مرغداری و دامداری آسیب دیده اند.
بمب افکن های ائتلاف سعودی - آمریکایی همچنین 15 فرودگاه، 14 بندر و 2هزار و144 جاده و پل، 3هزارو 378 خودروی حمل و نقل 548 خودروی حمل غذا و 251 خودروی سوخت را هدف حمله قرار داده است.
این مرکز در گزارش خود اعلام کرد که این گزارش شامل قربانیان و خسات هایی است که حملات مستقیم ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان به یمن وارد کرده اند و در حالی که صدها هزار یمنی دیگر در نتیجه محاصره اقتصادی تحمیلی به یمن و در نتیجه تخریب و بسته شدن مراکز بهداشتی و درمانی قربانی می شوند.
وزارت حقوق بشر در 29 آگوست (7 شهریور) شمار غیر نظامیان شهید یمنی در نتیجه محاصره این کشور و حمله به یمن از سوی ائتلاف عربی را 247 هزار نفر اعلام کرد.
براساس این گزارش، این 247 هزار نفر در نتیجه نبود و کمبود دارو و انتشار بیماری ها و سوء تغذیه و امراض کلیوی جان خود را از دست داده اند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا از 26 مارس 2015 (ششم فروردین 94)حمله نظامی علیه فقیرترین کشور عربی را به دلیل بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن آغاز کرد.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمال یمن بمباران شد

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه تجاوزات آمریکایی ـ انگلیسی به اهداف جنبش انصارالله یمن، رسانه‌های یمنی امشب هم از تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس خبر دادند.

به گزارش وبگاه انصارالله، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس در ادامه تجاوزات هوایی خود به یمن، شمال استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرد.

به گزارش ایسنا، منابع خبری یمن گزارش دادند آمریکا و انگلیس چهارشنبه شب بار دیگر، منطقه‌ای در شمال استان صعده یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901900

دیگر خبرها

  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • شمال یمن بمباران شد
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن