Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا طاهری، عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به آخرین همکاری های صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی با شرکت های دانش بنیان گفت: طی ماه های گذشته سازمان نظام مهندسی فعالیت چندانی را با شرکت های دانش بنیان نداشت اما اخیرا جلساتی را با معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: براساس جلسه ای که طی 5 ماه گذشته با حضور فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور و ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهور برگزار کردیم، قرار بر این شد که تفاهم نامه ای مابین شورای مرکزی کشور و معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد شود و در آخرین صحبت های انجام شده، مقرر شد تا تفاهم نامه ای در 6 محور اصلی منعقد و همکاری ها آغاز شود.

طاهری با تاکید بر محور فعالیت سازمان نظام مهندسی و معاونت فناوری ریاست جمهوری گفت: تاسیس شرکت های دانش بنیان به عنوان اولین محور همکاری با معاونت فناوری ریاست جمهوری است تا بتوانیم از این طریق برخی از عرضه های سازمان نظام مهندسی که دارای فکر و ایده است را در این مجموعه یکپارچه و اقدام به ورود آنها در شرکت هایی کنیم که در حال تاسیس هستند؛ چراکه این اقدام باعث پیش روی به سمت شرکت های دانش بنیان خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی گفت: ایجاد مراکز نوآوری در صنعت ساختمان به عنوان آیتم دیگر این تفاهم نامه تلقی می شود که در این مورد بحث هایی برای رسیدن به یک راهکار عملی انجام شده است.

او در ادامه اظهار داشت: سومین موضوع مطرح شده در تفاهم نامه، تجاری سازی خلاقیت افراد در مراکز شتاب دهنده بود.

طاهری به مشکلات موجود در موتورخانه ها اشاره کرد و گفت: موضوع معاینه فنی موتورخانه ها از دیگر مباحثی است که مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به مشکلات موجود زیست محیطی بسیاری از معضلات در موتورخانه ها باید برطرف شود.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی افزود: در آخر صحبت هایی درخصوص برطرف شدن مشکلات موجود در کانون پرورش خلاقیت شده است تا بتوانیم یک فرآیند کلی را به اجرا در آوریم.

او با اشاره به فعال سازی استارتاپ ها گفت: در حال حاضر فعالیتی در زمینه استارتاپ ها نداشتیم اما اخیرا صحبت هایی جهت اجرای آن شده است.

طاهری به زمان اجرایی شدن تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: سعی داریم تا ظرف 2-3 هفته آینده یعنی از اواسط دی ماه تفاهم نامه را نهایی و به اجرا درآوریم که پس از نهایی شدن متن تفاهم نامه، قادر به برنامه ریزی در حوزه نظام مهندسی برا به کار گرفتن مراکز نوآوری و مراکز شتاب دهنده در استان ها خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان زمینه اشتغال را فراهم خواهد کرد، گفت: شرکت دانش بنیان می تواند ایده و خلاقیت را به فرآیند تجاری سازی برساند و منجر به کسب و کار دانش بنیانی شود بنابراین با قاطعیت می توان گفت شرکت های دانش بنیان در اشتغال زایی دخیل هستند.

او نقش شرکت های دانش بنیان در تحقق فرمایشات معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی را اینگونه بیان کرد: در صورتی که کشور پیرو تولید و اشتغال پیش رود به طور قطع شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

طاهری گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه ساختمان که به عنوان اصلی ترین صنعت کشور تلقی می شود قادر به پرورش و فعال سازی ایده ها هست، آن را از مرحله نوآوری و خلاقیت به مرحله کسب و کار می رساند و می تواند به عنوان پلی بین ساخت و ساز و ایده و خلاقیت باشد.

401

دانش بنیان استارتاپ سازمان نظام مهندسی صنعت ساختمان معاونت فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی

 محمدعلی بخشی‌زاده، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان حوزه بانکی امروز در اولین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری، گفت: بانک‌ها با توجه به ماموریت‌هایی که به آنها واگذار شده است، مدیریت و هدایت عملیات مالی را بر عهده دارند و با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را در حوزه فناوری‌های بانکی آغاز کرده است، افزود: این شرکت اولین کارخانه نوآوری هوشمندسازی در حوزه بانکداری است.

به گزارش ایسنا، بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در این راستا در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

وی با اشاره به دستاوردهای این شرکت در حوزه مالی، خدمات اعتباری را یکی از محصولات تولیدی این شرکت دانست و ادامه داد: نئوبانک از دیگر محصولات ما است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، کلیه خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای انجام کلیه خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

وی همکاری با نظام وظیفه را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این همکاری پلتفرم ایجاد شده است تا مشمولین نظام وظیفه خدمات آموزشی برای اشتغال پس از خدمت نظام وظیفه دریافت کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی