Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری مزمن دوران کودکی و نوجوانی است که طبق بررسی های انجام شده به طور متوسط هر کودک شش ساله ایرانی در بدو ورود به مدرسه دارای پنج دندان شیری پوسیده است که با اجرا شدن طرح ملی استفاده از وارنیش فلوراید در بین حدود هشت میلیون دانش آموز ابتدایی کشور در چند سال گذشته شاهد کاهش پوسیدگی دندان های شیری و دائمی به میزان 50 درصد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدعلی ساداتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در نوشهر افزود : با اجرای این طرح، سلامت بهداشت دهان و دندان 210 هزار دانش اموز مقطع اول تا ششم ابتدایی سطح استان افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه این طرح با سه هدف آموزش ، پیشگیری و درمان اجرا می شود ، تصریح کرد: مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید، با آغاز سال تحصیلی در مدرسه های شهری و روستایی اجرا ‌شد و مرحله دوم نیز فروردین سال آینده با همکاری نیروهای بهداشتی آموزش دیده در روستا‌ها ومربیان بهداشت مدارس و کاردان‌های بهداشت دهان و دندان در شهر‌ها اجرا خواهد شد.
نوجوانان با توجه به قرار داشتن در سن رشد نیاز به استفاده از ریز مغزی ها و ویتامین ها بویژه مکمل ویتامین دی و آهن دارند تا علاوه بر رشد مناسب از کم خونی در انسان که دارای علایمی همچون احساس سستی، خستگی، سرگیجه، ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی است و یا کمبود ویتامین دی که منجر بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، انواع سرطان ها، بیماری های قلبی – عروقی، ام اس و آلرژی و پوکی استخوان می شود پیش گیری شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران افزود: طرح ملی مکمل آهن یاری نیز امسال برای دانش اموزان دختر مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم اجرا شد.
وی همچنین از انجام طرح مکمل ویتامین D برای دانش آموزان دختر و پسر مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم مازندران از ابتدا سال تحصیلی خبر داد.
ساداتی با اشاره به نقش موثر سفیران سلامت در مدرسه های مازندران گفت: امسال با مشارکت 60 هزار نفر طرح سفیران سلامت در مقاطع گوناگون تحصیلی در مدرسه های استان در جهت ترویج فرهنگ بهداشتی اجرا می شود
در سال گذشته تعداد 13 هزار دانش اموز در سطح استان در طرح سفیر سلامت مشارکت داشتند.
در طرح سفیران سلامت، دانش آموزان ضمن رعایت بهداشت فردی در مورد بهداشت عمومی جامعه نیز در قالب طرح لسانی تذکر های لازم را برای رعایت بهداشت عمومی به همه افراد جامعه به ویژه دانش آموزان می دهند.
در کل در استان مازندران 530 هزار دانش آموز در سه هزار و 869 مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
/1295/ 1602/

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است