Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - معاون فرماندار ابهر گفت: با وجود تمام زحمات مسئولان بهداشت شهرستان رعایت بهداشت در حوزه نان و نانوایی ها چندان رضایت بخش و مطلوب نیست و در قرن حاضر که قوت غالب مردم کشور ما نان است باید بهداشت و سلامت آن بسیار مورد توجه باشد.

به گزارش ایرنا، علی محمدیان روز سه شنبه در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر، با قدردانی از تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان در راستای مسئولیت‌های ذاتی، افزود: سمت و سوی جلسات کاربردی، عینی و عمل گرایانه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بر هیچ کس پوشیده نیست و مسئولان شهرستان نباید حوزه فعالیت خود را به موضوعات کلان کشوری پیوند بزنند و باید با ضعف و کم کاری در تولیدات کشاورزی و مواد غذایی در حوزه شهرستان به طور جدی برخورد کنند چراکه این امور با جان انسان ها و سلامت مردم و شهروندان سروکار دارد.
معاون فرماندار ابهر با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید مواد غذایی صنعتی و سنتی و نظارت مسئولان مربوطه به این حوزه، تصریح کرد: در برخی از نانوایی ها به فراخور آموزش های قبلی مسائلی را آنگونه که باید و شاید رعایت نمی کنند و در پی آن سبد غذایی اصلی سر سفره مردم که انواع نان است تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: متصدیان نانوایی ها باید به سمت آموزش های لازم و الگوپردازی بروند تا آموزش بهداشت را جدی بگیرند.
محمدیان یادآور شد: از نظر بهداشتی باید نظارت ها شدید باشد تا نانوایی ها و اغذیه فروشی های ما بدانند که شرایط جدیدی در شهرستان ایجاد شده تا خودشان برخی مسائل را رعایت کنند نه اینکه صرفا کارت سلامتی را دریافت کنند و هیچ تلاشی برای رعایت بهداشت نکنند.
وی ابراز کرد: در بحث کشتارگاه یک کمیته اجرایی به دبیری دامپزشکی و عضویت علوم پزشکی، شهرداری و شورا و محیط زیست مشکلات مربوط به کشتارگاه را بدون تعارف بررسی کنند و هر دستگاهی که وظایف ذاتی دارد نسبت به این موضوع اهمیت قایل شود.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر در این جلسه افزود: جمعیتی که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند 154 هزار و 507 نفر در شهرستان ابهر، شامل بیش از 127 هزار نفر جمعیت شهری و بیش از 27 هزار نفر جمعیت شهری هستند.
وی با اشاره به تغییر الگوی بیماری ها از واگیر به سمت غیرواگیر، اظهار کرد: 62 درصد علت مرگ ها در شهرستان ابهر بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و سرطان است و هر جا در بهداشت کم کاری شود در این آمار خود را نشان می دهد.
شعبانی تاکید کرد: با افزایش بیماریهای مزمن بار مالی سیستم افزایش می یابد و آنچه در طرح ایراپن انجام می شود همه افراد جامعه بر اساس نیاز جمعیت هدف خدمات دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر شهرستان در اثر سکته قلبی نسبت به استان بالا است و در 3 سال اخیر سکته‌های قلبی و مغزی نیز نسبت به استان بالا بوده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر ابراز کرد: در طرح ایراپن غربالگری دیابت در سال 96 شروع شده است و در مدت 8 ماه بیش از 2 هزار نفر دیابتی شناسایی شده اند که از بیماری خود اطلاع نداشتند.
6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های گذشته انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه در مناطق مختلف مازندران حاشیه ساز شد واین مساله ابتدا در شهرستان چالوس در غرب مازندران مشکلاتی را برای حوزه بهداشت و درمان ایجاد کرد.

پدیده انصراف پزشکان خانواده از فعالیت در این حوزه به دلیل مشکلات فراروی نظیر افزایش هزینه‌های فراروی و تأخیر در پرداخت مطالبات در مناطق مختلف از جمله مازندران به یک معضل تبدیل شده است.

در شهرستان جویبار نیز هفت نیز در سیستم پزشک خانواده فعالیت داشتند و پنج نفر امسال از فعالیت در این حوزه انصراف خود را اعلام کردند.

سیده الهام عقیلی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار در گفت وگو با خبرنگار مهر از انصراف پنج پزشک خانواده شهری از فعالیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سیستم دولتی هفت بزشک مشغول به فعالیت بودند و در سال گذشته دو پزشک از سیستم خصوصی در شهرستان جویبار از ادامه فعالیت خود منصرف شدند.

وی با اعلام اینکه ۵ پزشک انصرافی از اول خرداد ماه از سیستم خارج می‌شوند، افزود: متأسفانه در حال حاضر تنها یک پزشک خانواده شهری دارای قرارداد با ما باقی مانده و مشکل اصلی این پزشکان بحث مطالبات آنان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تنها مربوط به این شهرستان نبوده و در جلسه‌ای که با حضور معاونت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده پزشکان خانواده شهری استان برگزار شد شرایط بحرانی شهرستان به سمع و نظر آنان رسیده است.

عقیلی با اشاره به اینکه ۲ پزشک انصرافی در سال‌جاری به دلایل مشکلات شخصی از ادامه فعالیت انصراف داده اند، گفت: سرانه پزشک خانواده شهری در سال‌جاری ۴۰ درصد افزایش داشته است اما به گفته این پزشکان با توجه به دیگر هزینه‌ها از جمله هزینه مطب و پرسنل این افزایش در آمدی برای آنان به صرفه نخواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جویبار بیان کرد: بعد از انصراف دو پزشک در سال گذشته نتوانستیم جایگزینی برای ِ آنان داشته باشیم چرا که متقاضی در این بخش وجود نداشته است و افزایش متقاضی برای دیگر پزشکان شرایط رسیدگی درمانی را سخت خواهد کرد.

کد خبر 6088272

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد