Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری در حاشیه دومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه امسال پنج پروژه در زیرمجموعه پروژه های اقتصاد مقاومتی در دستور کار داریم، گفت: اولین پروژه راه آهن تهران- همدان بود که مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه بعدی احداث خط آهن ملایر- کرمانشاه بود که ریل گذاری آن تکمیل شده و پس از رفع عیوب و نواقص موردنظر شرکت راه آهن، در حال تحویل پروژه به این شرکت هستیم.

وی با بیان اینکه از زمان ورود راه آهن به ایران تاکنون بیشترین رکورد ساخت زیربناهای ریلی سالانه ۲۵۷ کیلومتر و میانگین ۱۴ سال اخیر ۱۷۴ کیلومتر بود، ادامه داد: امسال برنامه احداث ۵۱۶ کیلومتر خط آهن در برنامه شرکت ساخت بود که تا به حال ۴۴۰ کیلومتر آن احداث شده است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت ساخت، با اتمام این ۵۱۶ کیلومتر خطوط ریلی، ۹۱۹ کیلومتر مجموع راه آهن ساخته شده در چند سال اخیر خواهد بود.

ذاکری در مورد واردات ریل علیرغم امکان تولید آن در داخل خاطرنشان کرد: شرکت ساخت، ذوب آهن را برای تولید ریل قبول دارد و از نظر زمان و هزینه نیز برای ما خرید ریل از ذوب آهن به صرفه‌تر است.

معاون شرکت ساخت ادامه داد: با این حال هنوز ذوب آهن نتوانسته به ظرفیت حداقلی در تولید ریل برسد و ذوب آهن مشکلات اولیه در تولید ریل ملی دارد.

وی با بیان اینکه شرکت راه آهن برای خرید ۴۰ هزار تن ریل از شرکت ذوب آهن قرارداد دارد، تصریح کرد: شرکت ساخت نیز برای خرید ۲۵ هزار تن ریل از ذوب آهن به توافق اولیه رسیده و در صورت حل مشکلات ذوب آهن، قرار است این میزان ریل با استفاده از شمش فولادی هندی تولید شود.

ذاکری درباره احداث ۱۱ کیلومتر باقیمانده راه آهن تهران-همدان خاطرنشان کرد: پیش از این ایستگاه راه آهن همدان در ۱۱ کیلومتری این شهر جانمایی شده بود که با دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ایستگاه به داخل شهر منتقل و ایستگاه موجود به عنوان باری استفاده شود، به همین دلیل ۲ کیلومتر از سمت ایستگاه باری به داخل شهر همدان برای احداث خط آهن میخکوبی شده است و امیدواریم مابقی راه نیز تکمیل شود.

منبع:مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور ۱۹۰ کیلومتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از راه آهن پروژه راه آهن اندیمشک خرم آباد دورود، اظهار کرد: در پروژه ریلی دو خطه کردن بندر امام تهران در محدوده لرستان قرار داریم که اولین مسیر ریلی کشور بوده که از بندر امام خمینی(ره) بتوانیم بار را به مرکز کشور برسانیم که در حال حاضر به عنوان قدیمی ترین مسیر ریلی است یعنی از شمال خوزستان وارد این استان می شود و به دورود می رسد.

خادمی خاطرنشان کرد: با طرحی که در قدیم و جدید آن وجود داشته این محور نزدیک ترین محوری است که هم به آستارا می تواند برسد و هم اینکه مرکز کشور با ۹۰۰ کیلومتر به بندر امام خمینی(ره) می رسد.

وی اضافه کرد: این محور یکی از با صرفه ترین مسیرها بوده که همان موقع قبل از انقلاب طراحی شده و بعد از انقلاب تاکید شده که این کار صورت گیرد.

خادمی بیان کرد: در دولت احمدی نژاد از جمله کارهای که صورت گرفت، دو خطه کردن راه آهن از بندر امام به اهواز و اهواز به اندیمشک بود که در سفر ریاست جمهوری به خوزستان بخش بین اندیمشک به اهواز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این محور بنای محور ریلی شمال به جنوب در غرب کشور است، افزود: این محور ۱۵۰۰ کیلومتر بوده که ۱۱۰۰ آن موجود است و با ۴۰۰ کیلومتر احداث مسیر جدید کریدور شرق به غرب کشور سرتاسر خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور موجود و برنامه ریزی برای تکمیل ۲۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال نیز صورت گرفته است.

خادمی ادامه داد: متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور ۱۹۰ کیلومتر است که سال گذشته برای احداث ۴۷۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور هدفگذاری شده که ۲۴۰ کیلومتر آن بهره برداری شد.

وی اظهار کرد: ردیف بودجه ای طرح های ریلی کشور ۳۷ هزار میلیارد ریال است که با توجه به هزینه اجرای این طرح ها کفاف نمی دهد در صورتی که چنانچه منابع تامین شود، ظرفیت احداث سالانه ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران