Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ دولت منطقه کردستان با صدور بیانیه‎ای ضمن تأکید بر این که تظاهرات حق قانونی شهروندان است و دولت محلی از آن دفاع می‌کند، نسبت به اقدامات خشونت‌بار در تعدادی از شهرها و مناطق به‌ویژه در استان سلیمانیه که به مجروح‌شدن تعدادی از شهروندان و آسیب رساندن به اموال عمومی منجر شد، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با اشاره به این که تظاهرات مسالمت‌آمیز و مطالبه حقوق در چارچوب قانون اساسی، اقدامی دمکراتیک و جایز است، آمده؛ هرگونه سوءاستفاده از مطالبه حقوق و خواسته‌های شهروندان برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و اختلال در امنیت و آرامش مردم به‌ویژه در زمانی که منطقه کردستان در حال تجربه شرایط دشواری است، تنها به سود دشمنان کردستان است و مسلما قابل قبول نخواهد بود.

دولت منطقه کردستان از همه مؤسسات دولتی ذی‌ربط خواست با حوادث کنونی در چارچوب قانون برخورد کرده و از اموال عمومی، امنیت و آرامش شهروندان دفاع کنند و اجازه سوءاستفاده از این تظاهرات‌ و تجمعات را ندهند.

 یادآور می‌شود، صدها تن از ساکنان شهرها و مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق از صبح دیروز (27 آذرماه) در اعتراض به اوضاع معیشتی و عدم پرداخت حقوق‌ها تظاهرات کردند که این تجمعات امروز برای دومین روز متوالی ادامه دارد و در همین راستا، برخی مقرهای وابسته به حزب بارزانی(حزب دموکرات کردستان عراق) دیروز مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت/. 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران