Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد به جمعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه رازی افزوده شده است، گفت: سه بلوک از خوابگاه پسران بزودی آماده بهره برداری می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا، رئیس دانشگاه رازی در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان بیان داشت: بسیار خرسندم از اینکه شورای صنفی دانشجویان فعالانه در متن دانشجویان زمینه برقراری ارتباط میان مسئولان و دانشجویان را فراهم می‌کند

وی افزود: در زلزله اخیر استان، ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه رازی خانه پدریشان صد در صد ویران شد و عزیزانشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه رازی اهمیت توجه به پژوهش‌های دانشگاهی تقاضا محور را مورد تأکید قرار داد و گفت: این مهم می‌تواند حال و هوای جامعه را پویاتر کند.

اعلمی خواستار فعالیت بیش از پیش انجمن‌های علمی دانشجویی در بستر دانشگاه شد و افزود: بزودی جشنواره حرکت نیز در دانشگاه برگزار خواهد شد و دانشجویان سراسر کشور، نشاط علمی را در این دانشگاه ایجاد می‌کنند.

وی اقتدار علمی کشور را ضامن بقای امنیت و پیشرفت کشور دانست و بیان کرد: این مسئولیت بار سنگینی است و امکانات و بودجه در کشور بسیار محدود است و با این وضعیت پاسخ دادن به پروژه‌های مختلف کار ساده‌ای نیست.

رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه قریب به ۳۰ درصد به جمعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه رازی افزوده شده است، گفت: سه بلوک از خوابگاه پسران بزودی آماده بهره برداری می‌شود و با توجه به تهدیدات محیط بیرون حتی ساخت یک اتاق خوابگاه دانشجویی برای ما اهمیت دارد.

اعلمی آل آقا با اشاره به قدمت بالای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: خوابگاه‌های جدید در این راستا و برای رفاه حال دانشجویان ایجاد شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شکل گیری شوراهای صنفی دانشگاه به منظور تعامل بیشتر و تلاش برای کاهش مشکلات، گفت: سال گذشته، ۳۰۰۰ نفر در شورای صنفی شرکت کردند.

رئیس دانشگاه رازی بیان کرد: ما از نشست‌های دانشجویان با مسئولان دانشگاه استقبال می‌کنیم و معتقدیم برگزاری این نشست‌ها، ضریب همگرایی در فضای دانشگاه را افزایش می‌دهد.

اعلمی آل آقا تاکید کرد: عزم دانشگاه رازی برای حمایت از رساله‌های دانشجویی جدی است و امیدواریم با بکار گیری سازوکارهای لازم این مهم محقق شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود ۱۰۰روز از جنگ رژیم صهیونیست علیه مردم بی دفاع نوار باریکه غزه می‌گذرد. این رژیم به گفته کارشناسان و رسانه‌ها در این مدت بارها مرتکب جنایات جنگی شده و متهم به نسل‌کشی است.

بیشتر بخوانید: همبستگی دانشگاهیان ایرانی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی

مردم ایران جزء اولین ملت‌ها بودند که در کنار موضع گیری و فعالیت دیپلماتیک دولتمردان به این تجاوزات و جنایات واکنش نشان دادند. البته ناگفته نماند که تشکل‌های دانشجویی و دانشگاهی از همان روزهای اولیه این جنگ، با برپایی تجمعات و صدور نامه و بیانیه و برپایی نمایشگاه از عکس‌های مظلومیت مردم بی‌دفاع، با مردم اعلام همبستگی کردند و جنایات رژیم صهیوینست را محکوم کردند.

آغاز جنبش حمایت دانشجویان غربی از مردم غزه

اما چند روز پیش بود که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیست تجمع و تحصن کردند. اندک اندک این تجمع در دانشگاه‌های سراسر آمریکا و اروپا گسترش یافت. دانشجویان در بسیاری از دانشگاه‌ها با تجمع، خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

البته این خواسته دانشجویان و تجمعات آنان به مذاق مدعیان دروغین دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر، پایداری صلح جهانی، حقوق شهروندی خوش نیامد. بمابراین بلافاصله مقامات و پلیس آمریکا برای سرکوب تحصن و بازداشت معترضان وارد عمل شدند. نیروهای پلیس با این دانشجویان برخورد بسیار خشنی داشتند و نزدیک ۹۰۰ دانشجوی عدالتخواه و صلح طلب را بازداشت کردند. تا مهر تاییدی بر کذب بودن ادعاهای صلح طلبانه دولتمردان آمریکا باشد.

اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی

پس از انتشار اخبار، عکس‌ها و فیلم‌های برخورد خشن پلیس با دانشجویان معترض آمریکایی و اروپایی، مردم و پیشگام آنان دانشگاهیان ایران نیز به صحنه آمده‌اند و از طروق مختلف همبستگی خود را با این دانشجویان اعلام کردند و بار دیگر نسل کشی و کودک کشی رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

با توجه به اینکه خیزش اخیر دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های امریکا و اروپا، یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات ضد رژیم صهیونیست است، تشکل‌های دانشجویی علاوه بر محکومیت جنگ در غزه در حمایت از این دانشجویان نیز عملکردی خوبی از خود به جای گذاشتند.

دانشگاهیان کشور اعم از دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی، اساتید، کارکنان، روسا و معاونان دانشگاه‌ها در حمایت از مظلومیت مردم غزه و نیز خیزش دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیست ۹ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه‌های سراسر کشور تجمع کردند.

علاوه بر این تجمع سراسری در دانشگاه‌های کشور، تشکل‌های دانشجویی فعالیت‌های دیگری نیز داشتند که در ادامه به برخی از آنان اشاره شده است:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به دانشجویان آمریکایی

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان ایالات متحده آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

در بخشی از بیانیه بیان شده است: شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعارهایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228992 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت تشکل‌های دانشجویی از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تجمع دانشجویان یاسوج در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی