Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سفير فلسطين در تهران با اشاره به جلسه روز دوشنبه شواري امنيت سازمان ملل متحد که در آن پيش‌نويس قطعنامه‌اي در خصوص قدس به راي گذاشته اما با وجود موافقت اکثريت اعضا مورد وتو آمريکا قرار گرفت خاطرنشان کرد: در اين جلسه ديدم که چطور 14 کشور کنار فلسطين ايستادند و آمريکا تنها ماند.
به گزارش ايسنا، صلاح زواوي صبح روز سه‌شنبه در بيست و دومين ميزگرد تخصصي "فلسطين و افق آينده" با موضوع نقش آمريکا و رژيم صهيونيستي در فتنه‌هاي پساداعش که در کميته حمايت از انقلاب مردم فلسطين برگزار شد، با قدرداني از مسوولان و ملت ايران به خاطر تمام حمايت‌هايي که از فلسطين داشتند، گفت: دولت، نظام و مردم ايران از ابتداي انقلاب اسلامي در کنار ملت فلسطين ايستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بايد بگويم که دشمنان ما در زمان رژيم شاهنشاهي با ايران مساله‌اي نداشت اما با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) آنها دچار ترس شدند.
وي ادامه داد: امام خميني (ره) از همان ابتدا فرمود که اسرائيل بايد از صحنه روز گار محو شود. او به دنبال اتحاد مسلمين بود و همين موارد در دل صهيونيست‌ها و حاميان‌شان ايجاد وحشت مي‌کند، تا جايي که امروز با وجود مذاکره ايران با 1+5 و انجام توافق بين آنها، ايران همچنان تحت فشار است.
زواوي افزود: در زمان عثماني، پادشاه عثماني هرگاه قصد تهديد غربي‌ها را داشت آنها را از صدور فرمان جهاد مي‌ترساند و آنها واقعا از جهاد مسلمانان مي‌ترسيدند، ولي با وقوع جنگ جهاني و امضا موافقت‌نامه سايکس ـ پيکو، کشورهاي اسلامي از هم دور شدند.
سفير فلسطين در تهران با اشاره به ستم‌هايي که صهيونيست‌ها تا امروز به فلسطيني‌ها روا داشته‌اند، گفت: شما هيچ فلسطيني را نمي‌بينيد که در خانواده خود شهيد، اسير يا مجروحي نداشته باشد. همه فلسطيني‌ها سال‌ها است که فرزندان خود را در راه حفظ خاک‌شان از دست مي‌دهند در حالي که برخي کشورهاي اسلامي سکوت کرده و صهيونيست‌ها هر روز بر حملات خود عليه فلسطيني‌ها مي‌افزايند.
اين ديپلمات با سابقه فلسطيني در ادامه خاطرنشان کرد: شاهد هستيم که روساي جمهور آمريکا در منطقه سياست‌هاي اسرائيلي را پياده مي‌کنند. روزي در عراق جنگ افروزي مي‌کنند و روزي به دنبال تجزيه مصر هستند و به همين دليل منطقه هر روز شاهد درگيري و تنش بوده و روري آرامش را نمي‌بيند.
وي با اشاره به نقش حزب‌الله لبنان در مقابله با صهيونيست‌ها، ادامه داد: از برکات وجود جمهوري اسلامي ايران ايجاد حزب‌الله لبنان است که به تنهايي توانست رژيم صهيونيستي را شکست داد و اين براي ما جاي خرسندي دارد.

سفير فلسطين با تاکيد بر لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت در بين کشورهاي اسلامي، خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران فرهنگ جهاد و شهادت را زنده کرد و غربي‌ها از اين فرهنگ مي‌ترسند. ديروز در شوراي امنيت 14 کشور کنار ما ايستادند و ما ديديم که آمريکا تنها کشور مخالف بود. متشکر آقاي ترامپ که مسلمانان را متحد کرديد! اين امر نشان مي‌دهد که مسلمانان با اتحاد پيروز مي‌شوند و اگر کشورهاي اثرگذار اسلامي دور هم جمع شوند، مي‌توانيم اسلحه را رو به دشمن صهيونيستي بگيريم نه به سمت سينه‌هاي يکديگر.
وي ادامه داد: هر وجب از خاک فلسطين براي ما قدس است و ما هرگز از يک وجب از خاک فلسطين هم نمي‌گذريم. فراموش نکنيم که دشمنان ما براي حفظ منافع خود اسرائيل را در منطقه کاشتند و همان‌طور که امام خميني (ره) گفتند اين رژيم بايد از بين برود تا ما روي آرامش را به خود ببينيم. اگر رژيم شاهنشاهي ايران، هزار بمب داشت غرب و آمريکا ترسي نداشتند، در واقع آنها از دستي مي‌ترسند که از اين سلاح بتواند به درستي استفاده کند.
سفير فلسطين در تهران با بيان اين‌که برخي مي‌گويند شما فقط به دنبال قطعنامه هستيد، افزود: تا امروز تمام اين قطعنامه‌ها در کشورهاي سازمان ملل خاک مي‌خورد و هيچ اراده‌اي پشت اجراي آن نيست در حالي که اسرائيل هر روز بزرگ‌تر و طوغيان‌گر تر مي‌شود. در همين راستا هم آنها که مي‌گويند اسرائيل به ما دولت خواهد داد قطعنا دچار توهم هستند.
هم‌چنين صادق رمضاني گل‌افزاني دبير کميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين نهاد رياست‌جمهوري نيز در اين نشست به اتحاد شکل گرفته در جهان به ويژه کشورهاي اسلامي پيرامون قدس اشاره و بر لزوم اتحاد بيشتر مسلمانان تاکيد کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس

به گزارش جام جم آنلاین، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از نامه ارسالی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به گروه‌های فلسطینی دست پیدا کرده است.

بر این اساس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در نامه خود به گروه‌های فلسطینی تاکید کرد: جنبش حماس رایزنی‌ها را پیرامون آنچه در دو روز گذشته برای تحقق اهداف و خواسته‌های مشروع ملت ما انجام شد، با روحیه مثبت تکمیل خواهد کرد و به پایان خواهد رساند.

در ادامه این نامه آمده است: هیأت جنبش حماس پس از یک دور گفت‌وگو و رایزنی جدی و رد و بدل‌کردن نظرات پیرامون توافق پیشنهادی اخیر، قاهره را ترک می‌کند.

گفتنی است کمی پیش‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور کنونی گفت‌وگوهای آتش‌ بس در قاهره پایان یافته است.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد: کمی پیش‌تر دور کنونی گفت‌وگوها در قاهره پایان یافت. هیأت جنبش حماس امشب قاهره را برای مشورت با سران این جنبش ترک خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیأت جنبش حماس پاسخ این جنبش را به برادران میانجیگر مصری و قطری ارائه داد و گفت‌وگوهایی عمیق و جدی را با آنان به انجام رساند.

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • چگونگی شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین از ۱۰۰ سال پیش در آمریکا
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب