Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- «جيمز کلاپر» مدير سابق سازمان امنيت ملي آمريکا گفت: «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه با «دونالد ترامپ» همتاي آمريکاييش همچون «دارايي» خود رفتار مي کند.

کلاپر ديروز (سه شنبه) در مصاحبه با شبکه خبري سي ان ان گفت: اتفاقات هفته گذشته نشان داد که پوتين چه شخصيتي دارد. او بخوبي مي داند که چطور با دارايي هايش رفتار کند و اين همان رفتاري است که با ترامپ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کلاپر به اخبار مربوط به تماس تلفني روز يکشنبه پوتين با ترامپ اشاره داشت که رئيس جمهوري روسيه در آن از ترامپ و سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) به دليل به اشتراک گذاشتن اطلاعاتي که از يک حمله تروريستي در سن پتروزبورگ قدرداني کرد.
کلاپر اين اقدام پوتين را يک «ژست نمايش گونه» توصيف کرد و افزود: آمريکا و روسيه «مدتهاي طولاني» در تبادل چنين اطلاعاتي همکاري داشته اند و به نظر مي رسد دليلي وجود ندارد که پوتين براي «موضوعي غيرمحسوس که بدون جلب توجهات ادامه داشته است» با ترامپ تماس بگيرد.
کلاپر گفت: پوتين احتمالا در زماني که به عنوان افسر KGB سازمان اصلي امنيتي اتحاد جماهير شوروي سابق خدمت مي کرد، ياد گرفته که چطور از دارايي هايش استفاده کند تا از آنها سود ببرد. من فکر مي کنم که اين غرايز و تجربه هاي پوتين براي مديريت يکي از مهمرين دارايي هايش، اگر بتوانم آن را درباره رئيس جمهوريمان استفاده کنم، در خدمت وي قرار گرفته است.
اظهارات کلاپر پس از آن مطرح شد که ترامپ درباره سياست جديد امنيت مليش گفت که آمريکا با قدرت هاي «تجديد نظرطلبي» (revisionist) همچون روسيه و چين دررقابت است. وي در عين حال در اين سخنراني گفت که به دنبال ايجاد «همکاري ومشارکت بزرگي» با اين دو کشور است.
کلاپر گفت فکر مي کند که چنين پيامي ضد و نقيض است.
وي همچنين به تجارب قبليش در تلاش براي تبادل اطلاعات با کرملين در اوايل دهه 1990 اشاره کرد و آن را «خياباني يک طرفه» توصيف کرد.
کلاپر و بيش از 12 نفر ازمقامات پيشين امنيتي، اطلاعاتي و سياسي آمريکا پيشتر جزيياتي از استفاده روسيه از «اقدامات فعال» و «فعالاني» براي گسترش اطلاعات غلط و نفوذ بر سياست هاي همه کشورهاي جهان ارائه داده بودند.
به گزارش ايرنا، پوتين روز يکشنبه در تماس تلفني با ترامپ از اطلاعات ارائه شده سيا درباره تدارک حملات تروريستي در سن پترزبورگ قدرداني کرد.
رئيس جمهوري روسيه گفت که سازمان هاي اطلاعاتي اين کشور در صورت دريافت اطلاعات در مورد تهديدهاي تروريستي عليه آمريکا و اتباع اين کشور به همتايان آمريکايي خود ارائه خواهند کرد.
سازمان امنيت فدرال روسيه روز جمعه از پيشگيري از يک حمله تروريستي در سن پترزبورگ و دستگيري چند تروريست خبر داد.
اروپام**9158**1479
مترجم: بهجت عباسي **ناشر:حسن سالک رضائي
http://thehill.com/homenews/administration/365539-former-intel-chief-putin-is-handling-trump-like-an-asset
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا با واکنش‌های منفی مختلفی روبرو شده است.

در همین ارتباط گزارش شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را تصویب نکرد.

۱۲ کشور به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رأی مثبت دادند و دو کشور رأی ممتنع دادند. گفته شده است که سوئیس و انگلیس در این نشست شورای امنیت رأی ممتنع دادند، در حالی که فرانسه با رأی مثبت موافقت کرد فلسطین را به عنوان کشور عضو سازمان ملل بپذیرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: شرم بر آمریکا بابت مانع شدن در برابر اراده بین المللی، زیرا آمریکا و اسرائیل در حال برهم زدن روند تاریخ هستند.

وزیر امور خارجه ایرلند هم در واکنش به وتوی آمریکا اعلام کرد که از نتیجه رأی گیری در شورای امنیت درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ناامید هستم.

به گفته وزیر امور خارجه ایرلند، کشورش از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که فلسطین جایگاه شایسته خود را در میان کشورهای جهان به دست آورد.

همچنین نماینده فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که ما استفاده ایالات متحده از حق وتو برای جلوگیری از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم می‌کنیم.

نماینده الجزایر در سازمان ملل نیز اعلام کرد که شکست پیش نویس قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باعث شرمندگی دائمی سازمان ملل خواهد شد.

از سوی دیگر، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفته بود: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی‌کند.

وی تأکید کرد: مشغول شدن ما به پرونده عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی‌شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می‌کنند.

همچنین دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای حق عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل گفت: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد و تنها یک اشتباه لازم است تا به یک درگیری گسترده‌تر و ویرانگر تبدیل شود.

آنتونیو گوترش در این نشست که وزیران امور خارجه چند کشور از جمله ایران و اردن در آن حضور داشتند، افزود: زمان آن فرا رسیده است که به این چرخه خونین انتقام‌جویی پایان دهیم. پایان دادن به خصومت‌ها در غزه تنش‌های گسترده در خاورمیانه را خنثی می‌کند. عملیات نظامی اسرائیل در غزه که ۷ ماه است ادامه دارد، جهنمی شعله‌ور را بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: یونیسف از کشته شدن ۱۳۹۰۰ کودک فلسطینی در حملات هولناک و کورکورانه در نوار غزه خبر داده است. این در حالی است که محدودیت‌های ایجاد شده از سوی اسرائیل ارائه خدمات و کمک به نیازمندان در نوار غزه را پیچیده کرده است. اسرائیل اخیراً بیش از ۴۰ درصد از درخواست‌های سازمان ملل را برای ارسال کمک به نوار غزه رد کرده است. بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در آستانه قحطی قرار دارند و هر گونه عملیات نظامی در رفح فاجعه انسانی را تشدید خواهد کرد.

کد خبر 6082217

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • نماینده روسیه: شرم بر آمریکا باد!
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید