Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سخنگوي وزارت خارجه ايران از احضار سفير سوئيس در تهران به وزارت خارجه در اعتراض به اقدام غيرمسئولانه سفير آمريکا در سازمان ملل خبر داد و گفت: يادداشت رسمي جمهوري اسلامي ايران به دولت آمريکا در اين زمينه به سفير سوئيس تحويل داده شد.
به گزارش گروه سياست خارجي خبرگزاري فارس، بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان از احضار سفير سوئيس در تهران در اعتراض به اقدام غيرمسئولانه نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل متحد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه در اين باره گفت: در اعتراض به ادعاهاي غيرمسئولانه سفير آمريکا در سازمان ملل متحد، سفير سوئيس در تهران (حافظ منافع آمريکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد و رسمي جمهوري اسلامي ايران در خصوص اتهامات نسنجيده و بي پايه و اساس نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل به وي ابلاغ شد.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: مديرکل آمريکاي وزارت امور خارجه در اين احضار با محکوم کردن اظهارات تحريک آميز، غير مسئولانه و بي پايه و اساس سفير آمريکا در سازمان ملل مبني بر انتقال موشک و تسليحات توسط جمهوري اسلامي ايران به يمن که بر اساس مدارک جعلي و ساختگي ابراز شده است، يادداشت رسمي جمهوري اسلامي ايران را به دولت آمريکا در اين زمينه به سفير سوئيس تحويل داد.
در اين ديدار با اشاره به دخالت مستقيم دولت آمريکا در قتل و کشتار مردم بي گناه يمن، فروش ميلياردها دلار تسليحات مرگبار به عربستان سعودي را که بمب‌هاي خوشه‌اي نمونه‌اي از آن است، عامل اصلي بحران انساني در يمن بيان شد و اضافه شد دولت آمريکا ناقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت در مورد يمن است و در اين زمينه به جاي پاسخگويي به جامعه بين المللي، با اتهام زدن به ديگران و حمايت از کشورهاي متجاوز منطقه، قصد فريبکاري دارد درحالي که اينگونه شگردهاي آمريکا براي مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است.
قاسمي در خصوص محتواي يادداشت اعتراضي ايران هم اظهار داشت: در يادداشت وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد اتهامات دولت آمريکا در خصوص ارسال موشک به يمن، خاطرنشان شده است که اين اقدام مصداق بارز تشويق به خشونت و جنگ در منطقه بوده و دولت آمريکا نسبت به عواقب و پيامدهاي جدي احتمالي آن مسئول و پاسخگو خواهد بود.
سفير سوئيس نيز در اين ديدار اظهار داشت که به عنوان حافظ منافع امريکا موضوع را بلافاصله به دولت آمريکا منعکس خواهد کرد.
به گزارش فارس، محمد کشاورززاده مديرکل آمريکاي وزارت خارجه روز گذشته در جمع خبرنگاران در اين باره گفته بود که برخي اقدامات را در حال انجام داريم که ظرف هفته جاري رسانه‌اي خواهد شد که از جمله آنها اعتراض رسمي در اين خصوص است.
نيکي هيلي سفير آمريکا در سازمان ملل اخيراً با حضور در محل نگهداري قطعاتي که گفته مي‌شود لاشه موشک‌هاي ايراني است، در برابر خبرنگاران مدعي ارسال تسليحات ايراني براي انقلابيون يمن شد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست

ایالات متحده آمریکا پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی را به علت حوادث قبل از جنگ غزه، ناقض حقوق بشر دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پنج واحد از ارتش اسرائیل را مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه می‌داند.

حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه می‌باشد.

ودانت پاتل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که چهار واحد از آنها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگوها در اینباره ادامه دارد.

این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است. 

واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست