Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:09:13 GMT

سی ان ان: پیام سیاست خارجی ترامپ سردرگم کننده بود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۳۳۳۸

سی ان ان: پیام سیاست خارجی ترامپ سردرگم کننده بود

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی سی ان ان در تحلیل اعلام راهبرد امنیت ملی دولت دونالد ترامپ گزارش داد: پیام سیاست خارجی حاصل از اعلام راهبرد امنیت ملی ترامپ متناقض و سردرگم کننده بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سی ان ان دراین باره گفت: ترامپ روز گذشته در ترسیم راهبرد امنیت ملی دولت خود دو کشور چین و روسیه را 'قدرت های رقیب' خواند، این درحالی بود که وی حاضر نشد به مداخله روسیه در انتخابات 2016 اشاره کند و از پرداختن به آن خود داری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه تصویری آمریکایی در نقد سخنان روز گذشته ترامپ گفت: ترامپ در نطق 30 دقیقه ای خود گفت که چین و روسیه قدرت های رقیبی هستند که تلاش دارند نفوذ و ارزش های آمریکا را به چالش بکشند، اما در عین حال به هیچ وجه حاضر نشد به مداخله روسیه درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره ای کند و در عوض وی به روابط دوستانه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد.
سی ان ان افزود: این درحالی است که مساله مداخله روسیه درانتخابات 2016 آمریکا دقیقا در سند راهبردی امنیت ملی کاخ سفید که در دسامبر 2017 منتشر شد به آن اشاره شده و در آن آمده است که امروز بازیگرانی همچون روسیه اطلاعات را بعنوان ابزاری برای تحلیل بردن دمکراسی بکار می گیرند.
'جولیت کایم' (Juliette Kayyem) تحلیلگر امنیت املی درباره برداشتی که از نطق ترامپ داشت به سی ان ان گفت: درکل این یک غفلت و حذف مساله مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا از سوی ترامپ بود .
کایم گفت: ترامپ در نطق خود در پرداختن به اندازه کافی به این موضوع که روسیه تعمدا تلاش داشته به روند دمکراسی ما حمله کند، قصور کرد. ترامپ نخواست این موضوع را به رسمیت شناسد که روسیه تلاش دارد دمکراسی غربی را به تحلیل ببرد، در نتیجه و بنا بر دلایل بی شمار، بطور مستقیم به این موضوع نپرداخت.
سی ان ان به موضوع چین و روسیه در راهبرد امنیت ملی ترامپ پرداخت که رئیس جمهوری آمریکا، آنها را قدرت های رقیب خوانده و پرسید این سیاست به چه معنی است.
استاد دانشگاه هاروارد گفت: فکرم می کنم ترامپ و تیمش مایلند این موضوع را اینگونه عنوان کنند که روسیه یک تهدید نیست بلکه یک رقیب است.
این تحلیلگر افزود: از دیدگاه آمریکا، چین و روسیه دو مقوله جدا از یکدیگر هستند، روسیه تلاش دارد دمکراسی غربی را همانگونه که در اروپا و دیگر جاها شاهد هستیم، به تحلیل ببرد.
کایم گفت: اما چین دوست دارد از عقب کشیدن آمریکا در عرصه بین الملل بهره ببرد، از آنجایی که دکترین ترامپ 'آمریکا اول' است اما در واقع اینگونه نیست چراکه همچون خروج از توافق پاریس، دیگر کشورها منتظر نمی مانند ببینند اکنون که آمریکا نیست چه باید کرد، اما کشورهایی مانند چین می دانند چگونه از خلاء نبود آمریکا، از این توافق بهره برد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه با اعلام راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، مدعی شد ما به دنبال اول شدن آمریکا هستیم و به صلح از طریق قدرت اعتقاد داریم.
ترامپ با بیان این که تدوین راهبرد امنیت ملی توسط دولت وی یک سال طول کشیده است، گفته بود: دوست داشته باشیم یا نه، ما در رقابت اقتصادی هستیم و با دشمنانی روبرو هستیم که ما و متحدانمان را تهدید می کنند.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از اقدامات دولت اوباما انتقاد کرد و گفت: سیاستمداران ما مرزهای کشور را باز گذاشتند تا میلیون ها نفر وارد شوند و امنیت و اقتصاد ما را به خطر انداختند.
اروپام **1302** ترجمه: بهروز وفاداری ** انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است