Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کشاورزی سنتی با وجود تغییر اقلیم و خشکسالی دیگر بازدهی نخواهد داشت و تحقیقات علمی برای افزایش بازدهی باید در مزارع کاربردی شود.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز سه شنبه در همایش یکروزه انتقال یافته های تحقیقات کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود: سالها اجرای کشاورزی سنتی و خرده مالکی منسوخ شده است چرا که این روش باعث کاهش بهره وری در بخش کشاورزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با توجه تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی، استفاده از روش سنتی در بخش زراعت و باغبانی، سودی برای بهره برداران نخواهد داشت.
به گفته وی، بخش کشاورزی استان نیازمند نتایج تحقیقاتی است تا بتواند بصورت عینی و عملی منجر به تغییر در روند و روش های کاشت، داشت و برداشت و اصلاح و بهبود افزایش سطح مقاومت محصولات کشاورزی در برابر آفات و بیماریها و خشکسالی ها شود.
حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نیز هدف از این همایش را توسعه و ارتقا سطح کیفیت و کمیت محصولات بخش کشاورزی و دامپروری، کاهش آفات و بیماری های زراعی، اصلاح و بهبود میزان مقاومت محصولات زراعی در برابر خشکسالی ها و آفات عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، در این همایش یکروزه از زحمات 35 نفر از محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی استان که آخرین یافته های تحقیقاتی درباره زراعی و باغی بخش کشاورزی استان در میان گذاشتند تقدیر کرد.
سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشار دهنده: محمود رئیسی
6199/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: امسال تولید حدود یک میلیون تُن گندم، بیش از ۱۱۰ هزار تُن کلزا، ۱۶۰ هزار تُن جو و بیش از ۱۲۰ هزار تُن سیب زمینی در استان پیش بینی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی + فیلم
  • حضور مستمر ناظران در مراکز خرید محصولات زراعی