Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:35:59 GMT

بررسی 30 پرونده قصور پزشکی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۳۳۸۸

بررسی 30 پرونده قصور پزشکی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: 30 پرونده قصور پزشکی در هشت ماهه نخست امسال توسط این نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا رضا عبدی روز سه شنبه در سمینار آموزش قوانین و مشکلات حقوق حرفه ای پزشکی در زاهدان اظهار داشت: بیشترین شکایات این مدت از گروه پزشکی به ترتیب مربوط به حوزه زنان، ارتوپدی و جراحی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سال گذشته 50 پرونده قصور پزشکی توسط پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت ادامه داد: قصور پزشکی به خطا و یا کوتاهی سهوی یا عمدی از سوی پزشک و یا اعضای کادر درمانی اطلاق می شود که در مراحل تشخیص، درمان، اعمال جراحی، مراقبت های بیمارستانی، خدمات با تجهیزات پزشکی، تجویز دارو و یا تفسیر آزمایش ها برای بیمار مرتکب شوند.
وی جلب رضایت بیمار را یکی از اصول اخلاق پزشکی ذکر کرد افزود: در هر حرفه ای درصدی از خطا امکانپذیر است اما با روش های هدفمند در ارتقای مهارت و حساسیت های شغلی و اخلاقی این آسیب ها و خطاها باید به حداقل ممکن برسد.
مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت رضایت نامه بیماران گفت: رضایت نامه باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه جامعه پزشکی قرار گیرد زیرا به عنوان سند در محاکم قضایی قابل دفاع است.
عبدی با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار اظهار داشت: اهمیت و رضایت آگاهانه و برائت در درمان، جایگاه مدارک و مستندات پزشکی، راه های پیشگیری از قصور و تقصیر پزشکی، ابعاد قانونی صدور جواز دفن، طرح چند پرونده قصور پزشکی و پیامدهای انتظامی و قضایی آن و سقط جنین درمانی از مهمترین محورهای این سمینار است.
به گزارش ایرنا سمینار قوانین و مشکلات حقوق حرفه ای پزشکی با همکاری پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور افزون بر 500 پزشک و کادر بهداشت و درمان این استان در زاهدان برگزار شد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد

 نماینده ولی فقیه در آیین گرامیداشت تلاشگران و حامیان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  باتوجه به هم مرز بودن سیستان و بلوچستان با چندین کشور و نیاز مردم این کشور‌ها به خدمات درمانی، گردشگری سلامت باید توسعه یابد

 خداوند در سوره مائده می‌فرمایند هر کس، شخصی را زنده بدارد، پس گویا همه مردم را زنده داشته است، بر همین اساس باید همه افرادی که در عرصه سلامت فعالیت می‌کنند قدر و اهمیت شغل خود را بدانند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان