Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:28:55 GMT

برگزاری همایش ملی چای و دمنوش های گیاهی در لاهیجان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۳۳۸۹

برگزاری همایش ملی چای و دمنوش های گیاهی در لاهیجان

لاهیجان-ایرنا_ همایش ملی چای و دمنوش های گیاهی بهمن امسال در پژوهشکده چای در لاهیجان برگزار می شود.

رییس پژوهشکده چای کشور روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش در راستای اقتصاد مقاومتی ، سلامت و امنیت غذایی توسط پژوهشکده چای و انجمن علمی گیاهان دارویی ایران و با مشارکت سازمان چای کشور ، دانشگاه گیلان ، دانشگاه علوم پزشکی و پارک فناوری گیلان ، بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان گیلان و صندوق توسعه حمایت از صنعت چای کشور در روزهای یازده و دوازدهم بهمن ماه در پژوهشکده چای واقع در شهرستان لاهیجان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضا آزادی افزود: محورهای این همایش در علوم پایه در رشته های گیاهشناسی ، فیتوشیمی و بیوشیمی ، ژنتیک ، زیست فناوری و نانو فناوری ،اکوفیزیولوژی گیاهی و در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در رشته های به زراعی و به نژادی ، آفات ،بیماری ها و علف های هرز، حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه ، مدیریت مصرف آب و خشکسالی ، مکانیزاسیون ، فراوری و بسته بندی ، آموزش و ترویج و کشاورزی پایدار و در زمینه های بهداشت و سلامت در موضوعات طب سنتی و اسلامی ،اثرات فارماکولوژیک و اثرات بالینی و در صنعت و تجارت در موضوعات اقتصادی مقاومتی و امنیت غذایی ،بازاریابی ، بازرگانی ،صنایع جانبی،محصولات فراسودمند و تجارت الکترونیک و در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز در موضوعات اگروتوریسم ، اکوتوریسم و توسعه روستایی ارایه مطلب می شود.
وی اظهارداشت: محققان و علاقمندان به شرکت در این همایش تا دهم دی ماه مهلت دارند که مقالات خود را به دبیرخانه این همایش واقع درلاهیجان خیابان شیخ زاهد گیلانی پژوهشکده چای ارسال نمایند.
پژوهشکده چای در سال 1337تحت عنوان اداره فنی تاسیس شد و تا سال گذشته فعالیت های خود را در قالب های مختلف ادامه داد که در سال گذشته به پژوهشکده چای ارتقا یافت و زیر نظر موسسه تحقیقات علوم باغبانی سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی قرار گرفت.
خبرنگار : نظرپور **انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز