Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اینکه ۷۲۳ روستای استان شرایط پرداخت زکات را دارند، گفت: در ۸ ماهه امسال بیش از ۲۶ میلیارد ریال زکات جمع آوری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، فرید محبی در نشست با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در 8 ماهه گذشته دو میلیارد و670 میلیون تومان شامل زکات واجب، مستحب، کفارات، فطریه عام و سادات جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در سال 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 320 درصد رشد داشته است، افزود: سال گذشته از محل پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان مبلغ یک میلیارد و 346 میلیون تومان جمع آوری شد.

محبی با بیان اینکه در چند سال اخیر زیرساخت‌های خوبی در کمیته امداد در خصوص زکات فراهم‌ شده است، افزود: در زمینه تبلیغات و آگاه‌سازی مردم در سطح وسیع و هزینه کرد زکات کارهای خوبی انجام‌شده و همچنین بانک اطلاعات مؤدیان زکات طراحی‌شده و در اختیار مؤدیان قرار می‌گیرد و تمام زکاتی که پرداخت می‌کنند همه در شناسنامه زکات آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 723 روستای کهگیلویه و بویراحمد شرایط پرداخت زکات را دارند، ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری زکات باید نهادینه و احیاء شود و امید است بتوانیم از این ظرفیت برای حمایت از محرومین و توانمندی آن‌ها استفاده کنیم.

محبی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است، بیان کرد: ما به‌عنوان عاملان زکات، وظیفه‌داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری هشت همایش زکات تا پایان سال و در سال آینده در ادارات کمیته امداد استان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این همایش‌ها برای تبلیغات در خصوص زکات و فرهنگ‌سازی در این زمینه برگزار می‌شود و هزینه‌های همایش‌ها به‌صورت مشترک پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/


 

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، جمالی آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد. داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود. مدیران و متولیان مدرسه حق اجبار دانش آموز یا اولیا به خرید لباس فرم جدید را ندارند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1229436 برچسب‌ها مدارس

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • ۱۱۸ کلاس درس تا مهرماه در کهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست