Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:37:50 GMT

قیام عاشورا بشریت را به حرکت درآورده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۳۷۳۷

قیام عاشورا بشریت را به حرکت درآورده است

خبرگزاری شبستان:کارشناس مسائل سیاسی گفت: عاشورا یک واقعه و حادثه تاریخی که به تاریخ سپرده شده باشد، نیست بلکه یک فرهنگ جاری است که بشریت را به حرکت درآورد به شرط اینکه فلسفه قیام درست تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، رمضانعلی غلامرضایی کارشناس مسائل سیاسی در جمع طلاب حوزه علمیه با نگاهی به قیام عاشورا جنبه های مختلف آن را تبیین نمود و افزود: قیام امام حسین جنبه های مختلفی دارد که یکی از آنها جنبه عبادی است که دشمن برای اینکه ثمرات فرهنگی این قیام را از کار بیندازد تلاش می کند با آموزه ی این نهضت مبارزه کند، دکتر مایکل برانت می گوید بررسی کردیم که قوی ترین مستدل ترین مذهب، تشیع است و اقتدار و عزتش را از عاشورا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز داشت: عاشورا یک واقعه و حادثه تاریخی نیست که به تاریخ سپرده شده باشد یک فرهنگ جاری است که بشریت را به حرکت درآورد به شرط اینکه فلسفه قیام درست تبیین شود.

 

غلامرضایی خاطر نشان کرد: امام حسین زمانی که متوجه شدند که دشمن بعدازظهر نهم محرم میخواهد کار را تمام کند از دشمن مهلت خواستند، وهابیت شبهات زیادی را در این مورد در فضای مجازی مطرح می کند ازجمله اینکه امام می خواستند یک شب مرگ خود را به عقب بیندازند درحالیکه امام به فرموده خود می خواستند به قرائت قرآن دعا استغفارونماز بپردازند، این است که می بینیم امام در ظهر عاشورا به آسمان نگاه می کردند که چه زمانی ظهر می شود.

 

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نماز جوهره بندگی وهسته اصلی عبودیت نماز است افزود: جنبه اول جنبه عبودی عاشوراست و در ایام عاشورا تنها به جنبه شهادت امام می پردازند و جنبه های دیگرگفته نمی شود.

 

غلامرضایی پیرامون جنبه دوم بیان کرد: دومین جنبه، جنبه اخلاقی و تربیتی است، هرچه فضایل اخلاقی که از کتب اخلاق بشمارید همه آنها در روز عاشورا همه اتفاق افتاد، وفاداری، مساوات، ایثار صبر و ولایتمداری، همه اینها مصداق دارد.


سومین جنبه ای که وی به آن پرداخت جنبه سیاسی بود و گفت: زیر بار ظلم وستم نباید رفت، با دشمن مماشات نکنید، در مقابل دشمن کرنش نکنید، تسلیم دشمن نباید شد.

 

وی ادامه داد: اصل انقلاب از عاشورا نشات گرفته است، این انقلاب عصاره چهار نهضت بعثت غدیر، عاشورا و مهدویت است، اگر امام حسین علیه السلام تنها به نماز و امر به معروف و تقوا توصیه می کرد امام شهیدان نمی شد، حرمشان به اسارت نمی رفت، انتظار این است که حوزه در این خصوص بیشتر کار کند. 

 

وی تصریح کرد: عده ای می گویند امام حسین با عمربن حنظله مذاکره کرد ما نمی توانیم مذاکره کنیم؟ درهیچ جای تاریخ نداریم که امام مذاکره کرده باشند، مذاکره یعنی معامله امام اهل معامله نبود، امام دیدند که شخصی مثل یزید بر منبر رفته خود را جای پیامبر قرار داده است وخودش را امیرالمومنین معرفی خطاب می کند، امام طبق قرآن عمل می کند؛ سوره بقره آیه 120 ولن ترضی عن الیهود... هرگز دشمن از شما راضی نمی شود یا اینکه شما را به آیین خود درآورد یا شما را تسلیم اراده خود کند، پس کسانی که مذاکره را قبول دارند برخلاف قرآن پیش می‌روند، زمانی که آمریکا نقض پیمان کرد برای توجیه آن  گفتند که پیامبرهم با مشرکین مذاکره کردند و آنها نقض عهد کردند.


سرهنگ غلامرضایی گفت: امام خامنه ای جواب آنها را دادند فرمودند، مذاکره کردند اما نه با همه آنها و اگر آنها نقض عهد می کردند با این نقض عهد برخورد می کردند.


کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه  اگر مماشات کنیم آسیب می بینیم به خاطر این مماشات دشمن جری شده است، اظهار داشت: می گویند به واسطه این مذاکره سایه جنگ از سر ما برداشته شده است، بعد برجام تهدیدات بیشتر شده است آمریکا قصد درگیری نظامی ندارد اما درگیری لفظی دارند بیشتر هم شده است.


وی افزود: واقعیت این است که در هسته ای عقب نشینی کردیم، ما همه کوتاهی کردیم ودر این عقب افتادگی مسئولیم، دشمن 7مولفه قدرت را شناسایی کرد و درپی این هستند که از بین ببرند و اگر نشد ضعیف کنند، می گویند ما موشک می خواهیم چه کار، دنیای امروز دنیای گفتگوست.

 

وی ابراز داشت: اینها برخلاف قرآن عمل می کنند اینکه قرآن می فرماید عده و عده آماده کنید؛ پس این آمادگی برای چیست؟ آیه نمی فرماید جنگ کنید، گاهی برای روشن شدن حق بایستی تحمل کرد، در بین معصومین مظلوم تر از حضرت علی علیه السلام ندارم، حضرت فرمودندمن می توانم شمشیر بکشم و از حقم دفاع کنم ولی همین صدای اذان هم قطع می شود.


سرهنگ غلامرضایی اضافه کرد: رهبر دستور خارج شدن از برجام را 3سال پیش دادند اصلا برجام را قبول ندارند، تیم مذاکره کننده را تایید کردند اما عملکرد آنها را تایید نکردند، اصلا مکانیزم برجام در دست ما نیست که بخواهیم شکایت کنیم.


وی گفت: الان هم نقض برجام را به آقا می چسبانند چون ایشان جبهه گرفتند، جنگ آمریکا با ایران دروغ بزرگ است.

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«دوم اردیبهشت سالروز یک رویداد مهم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است روزی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد و از آن زمان تا به امروز خدمات ارزنده‌ای در دفاع از کیان کشور و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام ارائه کرده است.

بی شک نقش سپاه پاسداران در هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و در عرصه تولید قدرت دفاعی و بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی و کمک رسانی به مردم مناطق محروم، سیل زده و زلزله زده و آسیب دیدگان از بیماری کرونا نقشی برجسته و بی‌بدیل بوده و در تمام عرصه‌های حساس نظام خوش درخشیده است.

همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.» امروز می‌بینیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح با آمادگی کامل از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور پاسداری می‌کند و به برکت وجود این عزیزان دشمنان قسم خورده نظام جرأت دست اندازی به خاک پاک کشور اسلامی ما را ندارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه سردار دل‌ها، سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی از تلاش‌ها و زحمات نیروهای سلحشور و شجاع سپاه پاسداران که با عملیات قدرتمند و غرور آفرین وعده صادق علاوه بر افزایش امنیت و قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی باعث شادی و شعف در بین همه مردم و دلسوزان و دوستداران نظام شدند قدردانی کرده و موفقیت روز افزون این عزیزان در عرصه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی تا ظهور منجی عالم بشریت و عدالت‌گستر جهان حضرت صاحب‌الزمان (عج) را از خداوند متعال خواستارم.»

کد خبر 746637

دیگر خبرها

  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • استقامت مردم غزه دشمن را به زانو درآورده است
  • سپاه سدی آهنین در مقابل اهداف شوم دشمن است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • به برکت وجود سپاه، دشمن جرئت دست‌اندازی به خاک کشور را ندارد
  • اگر سپاه نبود
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • ارتش باعث عزت دین و امنیت مردم است
  • ارتش در جمهوری اسلامی باعث عزت دین و امنیت مردم است