Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که محصولات کشاورزی یک یا حتی چند سال قبل از تولید سفارش داده شده و به فروش برسد.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ حسین صفایی در نشست هم‌اندیشی ساماندهی تولیدکنندگان و بهره‌برداران خرما با بیان اینکه فروش و سفارشگیری محصول قبل از تولید تضمینی برای تولیدکننده به شمار می رود، افزود: با بکارگیری این روش، کشاورزان می توانند بر اساس نیاز بازار؛ نوع محصول، کیفیت، قیمت و بسته‌بندی را تعیین و دغدغه فروش بعد از تولید را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولین قدم در ساماندهی زنجیره تولید تا عرضه یک محصول را کم شدن تعداد فروشندگان حاشیه بازار برشمرد و اظهار کرد: هر چه حاشیه بازار کوچک‌تر شود، مصرف بالا رفته و دریافتی کشاورزان افزایش خواهد یافت.

صفایی عنوان کرد: اگر تعداد فروشندگان یک محصول کاهش یابد، بدون شک قدرت چانه‌زنی برای تولیدکننده افزایش پیدا می کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خرما را یکی از محصولاتی برشمرد که نیازمند راه اندازی و ساماندهی هر چه سریعتر زنجیره تولید است.

صفایی خاطر نشان کرد: 17 درصد سطح زیر کشت خرمای جهان مربوط به ایران است و کشور ما 13 درصد تولید خرمای جهان را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این محصول برای توسعه و عرضه در بازار جهانی، گفت: با ایجاد زنجیره تولید و عرضه خرما، هر دو طرف بازار یعنی تولیدکننده و مصرف کننده منتفع می شوند و زمینه توسعه کسب‌وکار نخل‌داران فراهم می شود.

 صفایی با تاکید بر اینکه افزایش بی هدف اعضای تشکل‌ها بدون ساماندهی تولید بی فایده‌ خواهد بود، افزود: تشکل ها و بخش دولتی با ساماندهی تولید و بازار برنامه‌ریزی صحیح برای خرما در مناطق خرماخیز کشور می توانند برای بیش از 500 هزار نفر اشتغال‌زایی کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با یادآوری اینکه کارهای مشابهی در مورد محصولاتی مانند پسته و زعفران در سال‌های گذشته انجام گرفته است، اظهار کرد: با وجود اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران دنیا است اما، نبود مدیریت مناسب و یک برنامه مشخص در تولید و بازار این محصول موجب شده کشاورزان از منافع آن بی بهره بمانند.

صفایی ادامه داد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای کاهش این مشکلات به بازار زعفران وارد شده و تاکنون بیش از 40 تن زعفران را در قالب طرح حمایتی، از کشاورزان خریداری کرده است.

به گفته وی؛ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با برنامه های خود تا امروز حدود 30 درصد کل زعفران تولید شده در کشور را ساماندهی کرده است.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی مشکل زعفران ایران را نداشتن شناسنامه و کد مخصوص برای معرفی عنوان کرد و گفت: زعفران خریداری شده از کشاورزان در 14 هزار بسته سه کیلوگرمی تقسیم بندی و برای هر بسته به طور مجزا بعد از انجام آزمایشات مربوطه، شناسنامه و کد اختصاصی صادر شده است.

وی در پایان تاکید کرد: برای ساماندهی تولید و بازار خرما نیز می توان چنین مسیری را طی کرد و شکل تازه ی به خرمای ایران در بازار جهانی داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله

امتداد - تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند. طی دوره سه ماهه از شروع حراج شمش طلا، حدود ۲.۷ تن شمش طلا در قالب ۱۹ حراج به فروش رسید و اعضای مجوز دار اتحادیه طلا و جواهر کشور طلای مورد نیاز را از این بازار تامین کرده‌اند.


شاید در اولین حراج شمش طلا که در ۲۷ دی ماه با معامله ۱۰ کیلوگرم شمش طلا به پایان رسید و در حراج دوم فروش پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی ثبت شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معاملات بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا در هر حراج باشد و رونق معاملات شمش طلا از سوی این مرکز را می‌توان در افزایش تعداد متقاضیان در حراج‌های اخیر، مشاهده کرد. در این رابطه چند فعال بازار طلا دلایل این استقبال را عنوان کردند.

تامین مواد اولیه و رشد صنعت طلا در بستر مرکز مبادله ایران

نادر بذرافشان – رئیس اتحادیه طلا و جوهر استان تهران – با اشاره به فرایند مطلوب حراج شمش طلا که در تالار مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود، گفت: این مسئله باعث شده است که مشکلات عدم وجود مواد اولیه جهت ساخت مصنوعات طلا کاهش یابد و متعاقبا این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید شده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: تا پیش از راه اندازی این مرکز، تولید کنندگان طلا مجبور بودند شمش مصرفی مورد نیاز خود را از طریق بازار واسطه گری تهیه کنند که این امر خطرات مالی و حتی امنیتی فراوانی ایجاد می‌کرد.

این فعال بازار طلا در ادامه بیان کرد: عرضه شمش طلا در مرکز مبادله باعث شده است که علاوه بر حذف واسطه‌ها، شرایط بهتری در صنعت طلا فراهم شود و می‌توان گفت امروز دیگری فرقی بین طلای آب شده و شمش وجود ندارد.

همچنین سید رضا اخلاقی شریعت – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی – وجود شفافیت در حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران را زمینه ساز رشد روز افزون صنعت طلا و جواهرات در کشور دانست و گفت: یکی از مزیت‌های مهم مرکز مبادله ایران وجود شفافیت در معاملات آن است که این امر سبب می‌شود اعتماد فعالان اقتصادی و صنعتگران طلا به این مرکز جلب شود و آینده خوبی برای این صنعت پویا در کشور رقم بخورد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • قیمت زعفران نجومی شد
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران
  • کاهش قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • کاهش قیمت برنج ایرانی
  • رکورد تولید PVC شکسته شد