Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:16:20 GMT

امسال 750 هزار تن محصول نیشکر تولید می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۴۴۱۸۹

امسال 750 هزار تن محصول نیشکر تولید می‌کنیم

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی با بیان این‌که امسال در برنامه داریم تا 30درصد از مزارع نیشکر را به صورت سبز برداشت کنیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال حدود 750هزار تن نیشکر در این شرکت تولید شود و از این میزان بتوانیم حدود 80هزار تن شکر خام تولید کنیم.

به گزارش ایسنا، گودرز مراد سلطانی در نشست خبری که امروز، 28 آذرماه در محل این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی یکی از شرکت‌های 7گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در حد فاصل اراضی شهرستان شادگان و شهرستان کارون قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان این‌که این شرکت 12هزار هکتار زمین در اختیار دارد که از این میزان حدود 11هزار هکتار آن قابل کشت است، افزود: این شرکت یک کارخانه تولید شکر دارد و عمده فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی در بحث کشت نیشکر و تولید شکر خام است. شکر خام پس از تولید به واحدهای همجوار فرستاده و پس از تصفیه در بازار ارائه می‌شوند.
 
برداشت بیش از 400 هزار تن محصول نیشکر تا کنون
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی تصریح کرد: امسال عملیات برداشت نیشکر 5 آبان ماه در اراضی زیر کشت شرکت آغاز شده است و تا کنون که بیش از 50 روز از عملیات برداشت می‌گذرد، توانسته‌ایم بیش از 400هزار تن نیشکر را از اراضی برداشت کنیم. از این میزان نیشکر برداشت شده نیز حدود 43هزار تن شکر و 13هزار تن ملاس تولید شده است.
 
سلطانی عنوان کرد: عملیات برداشت در اراضی زیر کشت همچنان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 750 هزار تن نیشکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی تولید شود و از این میزان بتوانیم حدود 80 هزار تن شکر خام تولید کنیم.
 
وی ادامه داد: اگر تولید حدود 80هزار تن شکر خام در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی محقق شود، رکوردی در این شرکت در مقایسه با سال‌های گذشته خواهد بود.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی بیان کرد: در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی حدود 1600نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و حدود 400 نفر نیز به صورت فصلی برای انجام عملیاتی مانند برداشت، کشت، آبیاری و... در این شرکت مشغول به کار می‌شوند.
 
بیش از 99درصد نیروها بومی خوزستان هستند
 
سلطانی گفت: بیش از 99درصد پرسنل شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی بومی خوزستان هستند و عمده آن‌ها نیز از مناطق حدفاصل شادگان تا اهواز جذب شده‌اند. حدود 200 نفر از پرسنل این شرکت مدارکی از مقطع لیسانس تا دکتری دارند و افرادی بسیار فنی و با دانش هستند.
 
وی اظهار کرد: از تکنولوژی روز دنیا در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی استفاده و بیشتر کارها به صورت دیجیتالی و الکترونیکی مدیریت می‌شود و این مساله تاثیر بسیار خوبی نیز در بحث تولید شرکت داشته است.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی در خصوص نحوه برداشت از سطح اراضی نیشکر عنوان کرد: برداشت در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی به صورت کاملا مکانیزه و توسط دروگرها انجام می‌شود. در این روش نی درو شده، پس از قطعه قطعه شدن در سبدی ریخته می‌شود و ماشین، سبد را به کارخانه حمل می‌کند.
 
سلطانی تصریح کرد: در مزارعی که برداشت به صورت ماشینی و یا حتی دستی صورت می‌گیرد، در دنیا معمول است که مزارع را آتش می‌زنند تا پس از سوختن شاخ و برگ نیشکرها، بتوان وارد مزرعه شد و عملیات برداشت را آغاز کرد.
 
وی گفت: در مزارع این شرکت نیز برداشت به صورت سوخته انجام می‌شد اما با توجه به مسایل زیست محیطی که پیش آمده، از سه یا چهار سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام گرفت تا شرکت به سمت برداشت سبز برود.

برداشت سبز 30درصد از مزارع نیشکر در دستور کار
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی اظهار کرد: در این زمینه برای امسال برنامه داریم تا 30درصد از مزارع نیشکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی به صورت سبز برداشت شود اما در مزارع پر پشت و یا مزارعی که در آن‌ها نیشکرها حالت خوابیده به خود گرفته‌اند امکان برداشت سبز و ورود ماشین وجود ندارد و باید به صورت سوخته برداشت انجام شود.
 
سلطانی عنوان کرد: در این شرکت تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی و تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی وجود دارد که کار تصفیه این فاضلاب‌ها را انجام می‌دهند. تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی شرکت کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی دو سال پیش با حضور خانم ابتکار -رییس سازمان حفاظت محیط زیست وقت- به بهره‌برداری رسید. در این زمینه کلیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی شرکت پس از تصفیه وارد زهکش‌ها و محیط می‌شوند.
 
وی در خصوص فعالیت‌های اجتماعی انجام گرفته توسط شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی در منطقه گفت: اعتقاد داریم که در منطقه‌ای که در حال کار هستیم، اگر مشکلی به وجود می‌آید برای مردم منطقه است، پس اگر قرار باشد شرکت خیر و برکتی نیز داشته باشد باید برای مردم منطقه باشد.
 
سلطانی بیان کرد: در این زمینه علاوه بر این‌که سعی شده تا بیشتر نیروهای مورد نیاز شرکت از مردم منطقه جذب شوند، برنامه‌ریزی کردیم تا با هماهنگی شوراها و دهیارها نسبت به حل مسایل و مشکلات روستاییان منطقه اقدام کنیم.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی تصریح کرد: عمده فعالیت‌هایی که در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، فعالیت‌های عمومی است که در بحث مدارس، مساجد، جاده‌ها، مخازن آب موردنیاز روستاییان و ... صورت می‌گیرد. این شرکت همه ایتام روستاهای اطراف خود را تحت پوشش قرار داده است و ماهانه به افراد مبالغی را پرداخت می‌کند.
 
تولید شکر امسال به حدود 80 هزار تن می‌رسد
 
سلطانی گفت: شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی تقریبا کلیه تعمیرات و نگهداری مدارس در روستاهای اطراف را، خود انجام می‌دهد. همچنین در سال جاری قرار است یک مدرسه با اعتبار 2.5میلیارد تومان با همکاری سازمان نوسازی مدارس در شادگان احداث شود.
 
وی ادامه داد: بیشتر جاده‌هایی که در منطقه وجود دارد و ماشین‌های شرکت در آن‌ها تردد می‌کنند توسط شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی ساخته شده‌اند تا علاوه بر ماشین آلات و پرسنل شرکت، مردم نیز بتوانند از این جاده‌ها استفاده و در آن‌ها تردد کنند.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی در خصوص عملکرد در واحد سطح شرکت عنوان کرد: زمانی که شرکت تحویل گرفته شد، عملکرد در سطح، 37تن نیشکر در هر هکتار بود اما امسال این میزان برای هر هکتار حدود 87 تن است و ممکن است حتی این عدد به 90تن در هر هکتار نیز برسد.
 
سلطانی اظهار کرد: زمانی که شرکت به مدیریت جدید تحویل داده شد، فقط 20 هزار تن شکر تولید می‌شد اما میزان تولید شکر در شرکت امسال به حدود 80 هزار تن می‌رسد که بیانگر رشد 4درصدی تولید شکر در شرکت است.
 
عملکرد در سطح از میانگین جهانی بالاتر است
فرسودگی ماشین آلات برداشت
 
وی افزود: عملکرد در سطح شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی از میانگین جهانی بالاتر است. همچنین ضریب استحصال شکر از نیشکر در گذشته کمتر از 10درصد بود اما این عدد اکنون بالای 11درصد است.
 
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسی بیان کرد: با توجه به فرسوده شدن ماشین آلاتی که شرکت از آن‌ها در بحث برداشت استفاده می‌کند، باید کم کم به سوی برنامه‌ریزی برای خرید ماشین آلات جدید برویم تا بتوانیم با استفاده از ماشین آلات به روز نسبت به برداشت محصولات اقدام کنیم.
 
سلطانی خاطر نشان کرد: در بحث صنایع جانبی و صنایع تبدیلی قرار است تا یک شرکت به عنوان شرکت کاغذ سبز نسبت احداث یک واحد کاغذ سازی اقدام کند و باگاس تولید شده در شرکت‌های نیشکر منطقه را دریافت کند. این کارخانه کاغذ سازی با مشارکت بنیاد برکت و شرکت توسعه نیشکر احداث خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید

وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای برای صنعت خودرو در سال جاری، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو برای امسال خبر داده و اعلام کرد که در حال حاضر تیراژ روزانه تولید خودرو به ۵۰۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش ایسنا، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر برنامه‌ریزی وزارت صمت بر توسعه صنعت خودرو در سال جاری، اظهار کرد: برنامه‌های گسترده ای برای صنعت خودرو در نظر گرفته‌ایم و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم. در حال حاضر به ظرفیت تولید ۵۰۰۰ خودرو در روز رسیده‌ایم و تلاش داریم که این میزان را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که قطعا جهش بسیار بزرگی خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با بحث واردات خودرو نیز گفت: موضوع واردات خودرو را در دستور کار داریم تا به این وسیله، تعادل بهتری در تامینِ تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود آوریم؛ خوشبختانه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده و در شرف وقوع است؛ خبرهای بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی افزود: در حال حاضر تاکسی‌های برقی نیز وارد کشور شده و مردم می‌توانند ثبت‌نام کرده و خریداری کنند. مردم می‌توانند ثبت‌نام و تاکسی برقی دریافت کنند؛ البته باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم. لازم است به همه آن‌هایی که منتظر آن ظرفیت‌های قانونی هستند، عرض کنم که منتظر نمانید و بیایید از همین فرصت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنید.

او با بیان اینکه باید به مردم گفت که هر کوتاهی در خدمت‌رسانی به مردم است، به ناتوانایی ما ببخشند، تصریح کرد: ما حداکثر تلاش خود را بسیج کرده‌ایم، همه باید کمک کنند تا موفق شویم. برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و همکاران بنده، شبانه‌روز در تلاش برای تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها هستند. البته بخش خصوصی نیز به خوبی مشارکت داشته و کمک می‌کنند.

هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در جلسه‌ی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برخی موضوعات خودرویی نظیر اسقاط خودروهای فرسوده، ارتقای ایمنی خودروهای تولیدی، واردات خودروهای دست دوم، ارزبری خودروهای مونتاژی و تامین ناوگان حمل و نقل عمومی، به ارائه پاسخ پراخت و در نهایت مقرر شد، ظرف یک ماه آینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خود را در رابطه با این موضوعات به کمیسیون ارائه کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد