Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی با حضور 10 کشور اسلامی در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا نمایشگاه صنایع غذایی کشورهای اسلامی به مدت سه روز از 28 تا 30 آذرماه برپا می شود.
در این نمایشگاه هیات های تجاری از کشورهای ایران، عراق، عمان، قطر، امارات، افغانستان، کویت، پاکستان، قزاقستان، لبنان و اردن حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول واحد بازاریابی و توسعه صادرات در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بیش از 100 شرکت ایرانی فعال در حوزه غذا در این نمایشگاه شرکت کرده و 50 تاجر خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
مهین امیدی اسلامی افزود: این کشورها برای مذاکره به نمایشگاه آمده اند به ویژه شرکت های افغانستانی که به دنبال خرید کالای ایرانی هستند.
وی همچنین گفت: نمایشگاه طلا و جواهر در هنگ کنگ تا پایان سال برگزار می شود که یک هیات تجاری از ایران در این نمیشگاه حضور خواهد یافت.
امیدی اسلامی اضافه کرد: نمایشگاه غذای حلال در مالزی نیز فروردین سال آینده برگزار می شود که مقدمات آن در حال انجام است.
وی اهداف حضور در این نمایشگاه ها را افزایش و ایجاد رقابت در سطح بین المللی، ایجاد فرصت های تجاری جدید برای صنایع و بنگاه های بازرگانی، دسترسی سریع به اطلاعات و عدم حضور واسطه، ورود به بازارهای منطقه ای در جهت بازاریابی جهانی و شناسایی سلایق و نیازهای مشتریان و بازار عنوان کرد.

*لزوم افزایش روابط دیپلماتیک
معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت گفت: مهمترین اولویت برای رونق تجارت، افزایش روابط دیپلماسی با کشورهای منطقه است و بر اساس قوانین کشور باید سعی کنیم روابط سیاسی خود را توسعه دهیم.
خلیل پرتوزاده افزود: تلاش برای معرفی کالاهای ایرانی به کشورهای خارجی از اقداماتی است که در راستای آن تلاش می کنیم که به شکل حضور در کشورهای خارجی و پذیرش هیات های تجاری خارجی و معرفی کالاهای داخلی به اجرا درمی آید.
وی با اشاره به حضور 50 تاجر در این نمایشگاه اظهار کرد: امیدواریم نشست ها و مذاکراتی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می شود به توافق و قرارداد منجر شود.
وی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار این سازمان دانست و افزود: اساس اقتصاد مقاومتی تولید است، که در صورت افزایش تولید در کشور، نه تنها می توانیم نیازهای خود را تامین کنیم بلکه با صادرات این تولیدات می توان ارزآوری و به تبع آن اشتغال را افزایش داد که این مساله از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.
پرتوزاده با بیان اینکه شرکت های داخلی باید برای رقابت با تولیدات خارجی خود را آماده کنند، کیفیت و قیمت کالا را از شاخص های حضور در بازارها و رقابت با محصولات سایر کشورها دانست.
وی اظهار کرد: با توجه به بازار رقابتی، برای افزایش روابط تجاری می توانیم از شرابط استراتژیک خود در منطقه، روابط با کشورهای همسایه و خطوط ریلی و حمل و نقل مناسب در کشور نهایت استفاده را داشته باشیم.

*واسطه ها حذف شوند
رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات افغانستان نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با ایرنا، خواستار حذف واسطه ها به منظور توسعه تجاری بین این 2 کشور شد.
محمد زبیر رحیمی گفت: نمایشگاه پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است و انتظار می رود تجار ایرانی و تجار عراقی، به صورت مستقیم و با مشورت اتاق بازرگانی با یکدیگر وارد قرارداد شوند.
وی با اشاره به حضور هیات تجاری 20 نفره در این نمایشگاه گفت: این هیات برای مذاکره و انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان مواد غذایی در این نمایشگاه حضور یافته اند.
رحیمی افزود: هم اکنون حدود 90 درصد بازار هرات و حدود 40 درصد بازار افغانستان از کالاهای ایرانی تامین می شود.
این عضو اتاق بازرگانی افغانستان اضافه کرد: بازار افغانستان رقابتی است و کشورهای اروپایی و غربی تمایل برای حضور در بازار افغانستان زیادی دارند اگر چه مردم علاقمند به مصرف تولیدات ایرانی هستند.
وی اظهار کرد: تولیدات ایرانی سه شاخص کیفیت، بسته بندی و قیمت را دارا هستند، از سوی دیگر کشور ایران هم دین و همزبان ما هستند و تمایل داریم این روابط تجاری ادامه یابد.
وی همچنین گفت: اتحادیه تاجران جوان هرات افغانستان بیش از 2 سال است تاسیس شده و خواهان روابط تجاری بیشتر با ایران است، البته در این مدت مراودات تجاری زیادی با تاجران ایرانی به ویژه مشهد داشته است.
به گفته وی، هفته قبل دوازدهمین نمایشگاه ایران در هرات برگزار شد که یکی از مجریان آن، اتحادیه تاجران جوان هرات بوده که قراردادهای نیز منعقد شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: نادره وائلی زاده انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 9754 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۴۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان نقطه عطفی برای افزایش تعاملات تجاری غرب کشور است، گفت: با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۴ شرکت خواهیم کرد. - اخبار استانها -

سید مجتبی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم درهمدان، اظهار‌ داشت: همدان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صادرات زیادی دارد که معرفی این ظرفیت‌ها به ویژه در بخش کشاورزی، گردشگری و صنایع دانش‌بنیان می‌تواند فرصتی ویژه برای بهره‌برداری از حضور استان در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران باشد.

وی اهمیت حضور در این نمایشگاه را در استفاده مطلوب از فرصت ایجاد شده برای ارائه زنجیره‌های ارزش استان در نمایش توانمندی‌های استان دانست و افزود: بر این عقیده هستیم کار انفرادی و جزیره‌ای در توسعه اقتصادی استان کارساز نخواهد بود، لذا انتظار داریم تیم اقتصادی استان و بخش‌خصوصی با هم‌افزایی و تعامل دوسویه از معرفی ظرفیت‌‌های استان در نمایشگاه اکسپو بالاترین بهره را در ایجاد تعاملات تجاری با کشورهای هدف از جمله ازبکستان، تاجیکستان، رومانی، چین و غیره به دست آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، تاکید کرد:  حضور در مجامع و نمایشگاه‌هایی که رویکردی جهانی دارند به ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو دارای اهمیت ویژه‌ای هستند و بر این باوریم که حضور ما می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد استان به همراه داشته باشد.

حسینی بیان کرد: در نمایشگاه امسال بیش از 100 نماینده از تمام تجار و سفارت‌هایی که با ایران ارتباط تجاری دارند حاضر خواهند بود و بازدیدکنندگان خوبی نیز خواهد داشت بنابر‌این شایسته است استان ما نیز با همت و جدیت مضاعف از سال‌های گذشته در این نمایشگاه حاضر شود.

وی افزود: بنابر آنچه عنوان شده در این دوره تمرکز بر شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی است و انتظار داریم با حضور مدیران استانی، امکان تبادل‌ نظر مذاکره و ارائه فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و ارتباط با فعالان اقتصادی داخلی و خارجی را شاهد باشیم.

معاون اقتصادی استان همدان تاکید کرد: از آنجا که هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو پیشبرد و ارتقای مبادلات تجاری کشور از طریق ارائه محصولات با کیفیت صادراتی و شناخت نیاز بازارهای جهانی است به تبع آن استان همدان نیز با همین رویکرد برنامه‌های خود را برای حضور در نمایشگاه عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو 2024) از روز 8 تا 12 اردیبهشت 1403 به میزبانی کشورمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • بهار روابط تجاری ایران - تاجیکستان/سرمایه‌گذاری لجستیکی در چابهار
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • گشایش نمایشگاه مشاغل در الوند + فیلم